Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„IBM se focalizeaza pe inovatia care conteaza“

24 Iulie 2006



Mihai Tudor este un om cu vechime in IBM, intrand in echipa inca din 1994, pe vremea cand IBM isi derula operatiunile prin Romanian Business Systems. Dupa o perioada in care a activat ca director de vanzari al IBM Romania (1998-2001), a fost cooptat la nivel regional la IBM CEMA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa) cu sediul la Viena, unde a ocupat functii de leader pe linia vanzarilor de hardware IBM pentru aceasta zona – peste 45 de tari.
Mihai Tudor
La 1 iulie, Mihai Tudor a preluat conducerea IBM Romania, context care a generat si intalnirea cu presa, respectiv oportunitatea unui interviu pentru Market Watch.


Care este perceptia dumneavoastra asupra mediului de afaceri romanesc, mai ales dupa perioada petrecuta la sediul regional de la Viena?


Dupa doar doua saptamani la conducerea IBM Romania imi este dificil sa pot contura o parere despre mediul de afaceri, chiar daca am avut contacte frecvente cu piata romaneasca. Piata a evoluat mult, dar oportunitatile sunt in continuare uriase. IBM a avut o crestere permanenta in Romania, iar nivelul de asteptare al corporatiei in ceea ce priveste performantele filialei sale din Romania este destul de ridicat. Trebuie sa recunosc ca nivelul portofoliului de proiecte IT derulate pe piata romaneasca nu este atat de ridicat cat ma asteptam. Asa cum avem nevoie sa construim autostrazi in tara sau pasarele in Bucuresti, tot asa trebuie sa se dezvolte si infrastructura IT. Acesta este, in cele din urma, motorul intregii societati, iar proiectele specifice pot rezolva probleme de vizibilitate ale Romaniei, probleme de acces al cetatenilor la informatii, dar si problemele generice ale mediului de afaceri. In sectorul guvernamental asteptam o definire clara a strategiei si implementarea unor proiecte importante de infrastructura.


Am fost reprezentantul IBM pentru segmentul guvernamental, iar o parte din angajamentele cu anumite institutii publice si ministere au fost initiate in acea perioada. Este evident ca aceste proiecte depind de vointa politica si de fondurile disponibile pentru acest sector, dar cerintele si oportunitatile sunt foarte mari.


Nivelul de business generat de IBM este legat foarte strans de nivelul pietei de IT&C in general. Romania inca este perceputa ca o tara cu un potential extraordinar si care, la un moment dat, va exploda pur si simplu. Asteptarile sunt mari, mai ales in sectorul IMM (Intreprinderile Mici si Mijlocii), care va putea constitui catalizatorul intregii economii, atunci cand va incepe sa produca la valoarea reala, va cauta solutii pentru crestere si parteneri pentru inovare.


Cum se diferentiaza IBM in mediul de afaceri romanesc?


IBM se focalizeaza pe inovatia care conteaza. Tot mai multi factori de decizie din companiile romanesti sunt constienti ca, pentru a se diferentia si impune pe piata, trebuie sa inoveze. Nu doar la nivelul produselor si al serviciilor, ci si ca model de afaceri, procese de afaceri, cultura organizationala si sisteme de management, pana la rolul in societate. In cele din urma, inovatia devine factorul determinant pentru diferentierea in piata, iar aceasta schimbare este sesizata si in Romania, chiar si in mediul guvernamental.


In acest context, apar oportunitati uriase de afaceri pentru IBM, care poate veni in intampinarea cerintelor de inovare. Noi nu oferim doar modele inovatoare (tehnologie, principii, procese), ci si ajutam clientii sa inoveze. Faptul ca suntem lideri de piata ne arata ca firmele romanesti percep corect valoarea solutiilor pe care le ofera IBM.


Unde vedeti principalele oportunitati de dezvoltare a activitatii IBM in Romania?


Dincolo de piata IMM si de proiectele guvernamentale de infrastructura, Europa Centrala si de Est reprezinta, pentru companiile din Vest, un mediu propice in vederea dezvoltarii unor operatiuni de back-office pentru o diversitate de clienti. Paradoxul este ca, desi forta de munca este mai scumpa decat in India sau in China, capabilitatile de ’’nearshoring’’ romanesti determina multe companii sa investeasca in acest segment. Avantajele sunt: acelasi fus orar, proximitatea geografica si capacitatea de a interveni fizic la nevoie, competentele tehnice, disponibilitatile lingvistice etc. IBM are doua asemenea centre in Romania, cu peste 500 de angajati, oferind servicii de dezvoltare software, back-office pentru firme din Europa de Vest. Pentru viitor planurile sunt remarcabile, depinde de noi sa convingem corporatia ca putem exploata elementele pozitive pe care le avem. Romania este pe aceasta lista de investitii, iar centrele IBM ar putea ajunge, in viitorul apropiat, la 1000-1500 de angajati.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite