Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum să generezi mai multe leaduri prin optimizarea landing page-urilor

26 Octombrie 2017



Pagina de destinație sau cum este bine cunoscută sub englezismul landing page, este unul dintre instrumentele cele mai importante din marketingul de tip inbound, utilizat pentru a genera leaduri de calitate. Pe scurt, pagina de destinație reprezintă, de cele mai multe ori, punctul final ce determină vizitatorul să devină consumator, ceea ce o transformă într-un lucru foarte important pentru companiile ce intenționează să atragă noi oportunități de afaceri prin intermediul mediului online. Orice echipă de marketing a unei companii ar trebui să implementeze un astfel de instrument, mai ales că reprezintă un punct cheie în succesul și dezvoltarea unei afaceri durabile.

Ce este un landing page și de ce este un instrument atât de important?

Landing page-ul se referă la pagina web pe care utilizatorul ajunge după accesarea unui link. Campaniile de lead generation folosesc acest instrument, mai ales că poate colecta informații despre vizitator, cum sunt numele, adresa de email, oferite în schimbul accesului la un anumit material (white paper, webinar, versiunea demo a unui produs sau serviciu).
Așadar, un landing page bine construit va viza doar audiența țintă și va atrage consumatorii prin campanii de email marketing sau prin campanii de promovare prin social media a unui anumit material. În cazul în care companiile încearcă să vândă un anumit produs sau serviciu prin intermediul unui landing page, acestea pot obține profit prin sistemul pay-per-click.
Avantajele paginilor de destinație au fost sesizate de companiile ce folosesc un astfel de instrument în strategia lor de marketing. Potrivit unui raportului publicat de HubSpot despre instrumentele din inbound marketing, companiile ce au între 10 și 15 pagini de destinație pentru diferite campanii au înregistrat cu 55% mai multe leaduri decât cele ce au sub 10 pagini. Mai mult, studiul realizat de Ascend2 pe același subiect a evidențiat că afacerile B2B au înregistrat o rată de conversie a potențialilor consumatori cu 57% mai mare prin intermediul landing page-urilor.
Sistemul de funcționare a paginilor nu este complicat. Să luăm un exemplu ipotetic. O companie ce oferă servicii de cloud hosting își menține relația cu potențialii clienți și vizibilitatea în mediul online prin publicarea de articole pe blogul companiei. Un potențial client poate fi interesat de achiziționarea unui pachet de servicii de hosting, iar atunci când motorul de căutare sau platformele sociale vor afișa un articol de pe blogul companiei, acesta este predispus să acceseze materialul. Ajuns pe site-ul companiei și citind materialul, subiectul poate identifica la finalul articolului și un call-to-action – o sesiune gratuită de consultanță pentru a înțelege mai bine avantajele implementării unui serviciu de cloud hosting, pentru care trebuie doar să completeze formularul, iar apoi să intre în contact cu un consultant. Utilizatorul este apoi contactat de companie pentru a stabili o întâlnire cu un consultant, iar problema pentru care a ajuns pe landing page este pe jumătate rezolvată.

Rolul landing page-ului și beneficiile sale concrete
Rolul principal al landing page-ului este de a asigura un trafic direct către informațiile și produsele pe care compania dorește să le promoveze. În plus, paginile de destinație sunt o resursă excelentă de a optimiza site-ul pentru motoarele de căutare, iar traficul direct va ajuta site-ul să aibă un punctaj mai mare.
Există, de asemenea, o serie de beneficii concrete pe care companiile le pot obține dacă implementează pagini de destinație:
• Generarea eficientă a leadurilor. Multe companii aleg să redirecționeze potențialii clienți contactați prin email sau platforme de socializare pe pagina principală a site-ului companiei, lucru ce poate descuraja într-o măsură semnificativă persoanele ajunse pe site. Companiile pot transforma aceste contacte în leaduri valoroase prin direcționarea lor pe o pagină personalizată.
• Locul potrivit pentru plasarea ofertelor. Ofertele promoționale și paginile de destinație sunt interdependente. Dacă ne întoarcem la exemplul din prima parte a materialului, observăm că orice ofertă are nevoie de un suport prin care să fie propagată. Astfel, pagina de destinație reprezintă un instrument necesar pentru a convinge vizitatorii să ofere informații despre ei pentru a beneficia de ofertă.
• Colectarea de informații demografice despre prospecți. Dacă toate eforturile de marketing au fost canalizate în mod eficient, vizitatorul va ajunge și la completarea formularului inclus în landing page. La fiecare completare a formularului, echipele de marketing și vânzări vor aduna informații valoroase despre lead. În plus, specialiștii în marketing pot analiza și îmbunătăți pagina în funcție de aspectele ce atrag atenția consumatorului.
• Identificarea prospecților cu adevărat interesați. Paginile de destinație pot identifica și care este rata de reconversie a clienților existenți. Astfel, se pot identifica anumite tipare comportamentale ale clienților care revin pe pagină, iar acțiunile echipei de vânzări pot fi direcționate către aceștia pentru a asigura un consum repetat.
• Oferirea de informații cu privire la eficacitatea ofertelor de marketing. Fiecărei pagini de destinație îi este specifică și structură de date. Prin urmărirea și analizarea valorilor asociate cu pagina, specialiștii pot identifica informații despre performanță. Înțelegerea acestor informații pot oferi noi direcții de optimizare a strategiei de marketing în ansamblu.



Structura unui landing page și cele mai bune practici de urmat

Structura unui landing page eficient conține, în primul rând, un titlu pe cât de atrăgător, pe atât de clar și concis, fiind primul element observat de consumator. Vizitatorul va intra apoi în contact cu textul paginii, ce ar trebui să explice valoarea ofertei în mod convingător. Pot fi folosite cu succes elementele de tip bullet points pentru a enumera pe scurt avantajele, iar restul textului va fi fragmentat și ușor de parcurs. Pentru a optimiza căutările, pot fi folosite și cuvinte cheie incluse în text. Pagina de destinație va conține un formular vizibil vizitatorilor, ce va colecta informații despre aceștia. Formularul trebuie să fie însoțit și de un buton de call-to-action pentru a semnala utilizatorilor ce pot obține. Imaginile și materialele video sunt utile și în acest caz. Dispunerea unei imagini relevante în cadrul textului va oferi o idee asupra a ceea ce se va primi după completarea formularului, iar utilizarea materialelor video s-a dovedit foarte eficientă, generând cu 86% mai multe leaduri.
Alte practici ce s-au dovedit a fi eficiente includ utilizarea testimonialelor pentru a îmbunătăți credibilitatea și autenticitatea produsului sau serviciului. Mai mult, un landing page se va concentra pe transmiterea unui singur mesaj consumatorilor, pentru a fi identificabil. Cât despre butoanele ce permit distribuirea materialului în rețelele sociale, acestea pot crește considerabil impactul paginii în ansamblu.
Mai mult, paginile de destinație ar trebui urmate de o altă pagină cu scopul de a mulțumi vizitatorului pentru completarea formularului sau următorii pași pentru a obține oferta. De exemplu, dacă prin completarea formularului vizitatorul solicită acces către un eBook, pagina va include și un link către material. În același timp, pagina asigură utilizatorul că înregistrarea a fost efectuată cu succes.

Testarea paginii de destinație înainte de lansare
Orice landing page ar trebui să treacă printr-un proces de testare înainte de lansare. A/B testing este metoda cea mai eficientă de a verifica versiunile de landing page propuse. Aceasta presupune desfășurarea unui experiment prin care două sau mai multe pagini sunt comparate în funcție de anumite variabile. Scopul principal al testării este de a identifica schimbările care pot facilita îndeplinirea obiectivelor campaniei. Testarea poate viza elemente concrete precum:
• Titlul paginii, ținându-se cont de structura propozițională și semantică;
• Culorile utilizate: pot avea un impact psihologic diferit asupra publicului;
Imaginile și materialele video: imagini și video-uri create de companie sau de tip stock;
• Butonul call-to-action: pot fi create diferite formulări pentru a impulsiona completarea formularului;
• Textul: pot fi utilizate două versiuni de text ce diferă ca și lungime;
• Formularul: poate fi adaptat ca și poziție în pagină, lungime și culori.

Tool-uri eficiente de măsurare a impactului
Evaluarea eforturilor depuse până la un moment dat este foarte importantă în marketing. În acest caz, specialiștii în marketing pot apela la o serie de instrumente de măsurare eficientă a variabilelor urmărite. Google Analytics este un sistem foarte util în procesul de evaluare, prin intermediul căruia se pot identifica:
• Sursa traficului și canalul: statisticile pot arăta dispozitivul de pe care au venit cele mai multe leaduri, cât și canalul utilizat de consumator pentru a ajunge pe pagină (email, rețele sociale, site);
• Durata vizitei: se poate realiza o medie a timpului petrecut de un utilizator pe pagină. Cu cât aceasta este mai mare, cu atât conținutul este mai atractiv. Însă, dacă se observă timpi prea mari, utilizatorul și-a piardut interesul;
• Rata de respingere: nivelul acestei variabile poate influența modificarea structurii paginii, deoarece consumatorii părăsesc mult prea devreme fereastra;
• Rata de abandon a formularului: în cazul în care utilizatorii părăsesc pagina înainte ca formularul să fie completat în întregime, atunci acesta solicită mult prea multe informații. Este recomandat ca formularul să fie pe cât de scurt cu putință, dar capabil să colecteze informațiile utile mai târziu pentru companie;
• Numărul reacțiilor pozitive: numărul de distribuiri în mediul online al paginii poate sugera acoperirea mediatică pe care pagina a obținut-o;
• Rata de conversie: această variabilă măsoară numărul persoanelor convertite prin landing page.
Landing page-ul reprezintă un element esențial în procesul de generare de leaduri. Abilitatea companiilor de a testa și monitoriza evoluția în timp a acestor pagini reprezintă un adevărat avantaj competitiv. Paginile de destinație sunt, în același timp, concretizarea îmbinării eficiente a mediului digital cu elementele marketingului clasic.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite