Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cercetare si Invatamant superior >> Stiri si Evenimente

Primul program de leadership din Romania pentru directorii de scoli

20 Noiembrie 2017



Primul proiect de leadership din România special conceput pentru directorii de școli, Academia de Leadership și Management Școlar, a fost oficial lansat recent în cadrul Conferinței de Leadership și Management Școlar. Programul a fost adus în țară de Asociația pentru Valori în Educație, iar valoarea lui se ridică la aproximativ 300.000 euro.


Asociația pentru Valori în Educație a venit cu o propunere pentru directorii de școli unică în România, iar răspunsurile și cererile pentru a participa la acest program au venit imediat. Ne bucurăm că am reușit să strângem în cadrul conferinței 200 de directori din toată țara interesați de modul în care aceștia pot contribui la îmbunătățirea rezultatelor educaționale. Este un început promițător și estimăm rezultate pe măsură”, a declarat directorul executiv al Asociației pentru Valori în Educație, Andreea Nistor.

Discuția a fost condusă de specialiști internaționali, precum Allan Andersen din Danemarca, director cu peste 20 de ani de experiență și recunoscut pentru crearea de medii de învățare inovatoare, Michael Chapman, cu o experiență de peste 27 de ani în management școlar în Marea Britanie, și Steven Edwards, fost consultant la Casa Albă, cu rezultate extraordinare în inovarea și îmbunătățirea rezultatelor educaționale ale elevilor în SUA, Nigeria, Kenya, Oman, India, Marea Britanie, Germania și Danemarca.


Toată experiența mea, de zeci de ani de muncă în domeniul educației, atât în SUA cât și în străinătate, mi-a arătat că cel mai important rol în școală îl deține directorul. Elevii au nevoie de un mediu de învățare motivant, iar cel care le poate da asta este directorul. Prin Academia de Leadership și Management Școlar, directorii vor avea oportunitatea să învețe să își asume roluri de leadership și odată cu acestea, să își asume și responsabilitatea pentru rezultatele școlii”, a declarat Steven Edwards.

Academia de Leadership și Management Școlar are la bază un proces personalizat de dezvoltare a abilităților de leadership pentru un grup de 30 de directori de școli din întreaga țară. Aceștia vor beneficia de 530 de ore de training cu specialiști internaționali în educație și de 720 de ore de mentoring, 1 la 1, oferite de aproximativ 40 de profesioniști din business. Acest program se va derula timp de 12 luni și va avea impact asupra 12.000 elevi. Scopul urmărit este de a reduce abandonul școlar, analfabetismul funcțional, de a crește rata de promovabilitate și de a îmbunătăți rezultatele elevilor obținute la examenul de Bacalaureat și la testele PISA.
Sesiunile de training, coaching și mentoring vor fi completate prin vizite în școli și comunități pentru a indentifica împreună cu directorii practicile cele mai potrivite în funcție de context.
Directorii vor fi riguros selectați de o echipă de directori de HR pe baza interesului lor anteriror de a dezvolta proiecte și de a demara inițiative în cadrul școlii pe care o conduc și în funcție de abilitățile lor de leadership. Eligibili pentru acest program sunt directorii de licee, școli tehnice, vocaționale, școli generale și gimnaziale și directorii de grădinițe.
Programul este adus în România de Asociația pentru Valori în Educație, în parteneriat cu Edwards Educational Services, și se ridică la o valoare de aproximativ 300.000 euro. În proiect sunt implicate peste 30 de companii. Lidl, sponsorul principal al Academiei de Leadership și Management Școlar, a contribuit cu 100.000 de euro la strângerea fondurilor necesare. Programe de leadership similare au fost deja implementate de către Edwards Educational Services în SUA, Nigeria, Kenya, Oman, India, Marea Britanie, Germania și Danemarca. Programele din aceste țări au reușit, în trei ani, să reducă abandonul școlar și analfabetismul funcțional cu până la 50%.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite