Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Gabriel Munteanu, președintele Smart Alliance: „În România suntem pe «survival mode», piața externă ne oferă de cele mai multe ori o gură de aer“

12 Decembrie 2017




„Colaborarea e mai mult decât un deziderat“

Care sunt obiectivele Smart Alliance pentru 2018?
Nu avem obiective mărețe. Cel mai important este să păstrăm viziunea și continuitatea, să avem forța și răbdarea să existăm în continuare an de an și să consolidam dovada vie că și în România colaborarea e mai mult decât un deziderat. Sper să reușim să creăm mereu noi oportunități pentru toți membrii și partenerii noștri.

Preconizați o creștere a numărului de membri?
Nu vizăm cantitatea, nu am făcut-o niciodată de la înființare, selecția fiind foarte atentă. Creșterea nu este limitată sau previzionată, încercam să o păstrăm naturală. La înființare am fost 18 firme membri fondatori, după doi ani am rămas 14 și au aderat încă opt membri asociați. Nu există motive similare sau un trend în variația numărului de membri, fiecare din cei care au pierdut statutul de membru având la bază un motiv aparte, doi dintre aceștia fiind excluși pentru încălcarea statutului de membru și a regulamentelor interne. Ca estimare de creștere probabil că nu vom depăși 10 membri noi anual, dar creștem și extindem constant parteneriatele cu alte entități cu profil asociativ, parteneri preferați de tehnologie, distribuție, legal, financiar etc., direcțiile și parteneriatele fiind diverse. Summit-ul din acest an, de exemplu, a reunit 55 de membri și entități partenere din medii diferite.

Că sa încheiem într-o notă „festivă“, în apropierea Sărbătorilor, felicitări pentru premiul obținut! Cât de dificil va fi să obțineți argintul?
Mulțumim! Nu a fost ușor să primim medalia de bronz pentru „Excelență în Managementul Clusterelor“, evaluarea fiind făcută de către European Secretariat for Cluster Analysis. Nivelul „Silver“ poate fi obținut în maximum doi ani, însă cerințele pentru o asociație din România sunt prea mari, în analiză intrând foarte multe aspecte care, în final, sunt direct proporționale cu bugetul alocat.

What’s in IT for me?
„Inovația de produs și proces este ceea ce ne definește ca entități membre ale Clusterului și ca alianță în ansamblu. Dar cum în România existăm, și în afară evoluăm, evident că nu am reușit și nici nu cred să aducem prea curând inovația pe parte de educație sau transfer de know-how către noi entități de tip start-up la un nivel care să conteze, să facă diferența. Nu există finanțare reală și accesibilă din fonduri locale sau europene și nici nu am reușit să mobilizăm societatea noastră să se coaguleze într-un mediu colaborativ organic și constant. Ne lipsește consistența și constanța și în continuare evoluăm oportunist. Am învățat cu toții expresia «What’s in IT for me?», însă, ca multe alte lucruri pe care le-am copiat din «economiile capitaliste», marea majoritatea a paralelelor tematice sunt golite de conținut și substanță și, evident, scoase din context. Nu avem puterea să investim nici măcar timp. Bani e destul de evident că nu sunt pentru investiții. Însă avem așteptări și ne dorim rezultate marcante fără minim de investiție sau implicare. Nu mai construim, doar muncim și suntem copleșiți de propria preocupare repetitivă. Suntem un exemplu hidos, dar haios, de nebunie în forma ei cea mai simplă: facem același lucru și ne așteptăm la alt rezultat“.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite