Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Helmut Ignat, director general Konica Minolta Business Solutions România: „Tehnologiile de lăcuire selectivă și înfoliere la cald au potențial de dezvoltare pe piața locală“

12 Decembrie 2017



Subsidiara locală a grupului Konica Minolta a inaugurat recent noul showroom „Digital Imaging Square“ dedicat celor mai moderne soluții de imprimare industrială și de producție din portofoliul companiei. Am discutat cu Helmut Ignat, director general Konica Minolta Business Solutions România, despre potențialul echipamentelor MGI șI despre estimările asupra evoluției pieței echipamentelor de imprimare industrială și de producție.



Cum a evoluat piața echipamentelor de imprimare în România în acest an?

Piața locală înregistrează o stagnare pe zona echipamentelor destinate mediului office. Este un efect datorat atât creșterii nivelului de digitizare al companiilor, care încep să înlocuiască tot mai frecvent documentele în format fizic cu cele în format electronic, dar mai ales dimensiunii nemeritat de mici a pieței românești. Previziunile noastre sunt că pe această nișă nu se vor înregistra creșteri semnificative, ci de maximum 1-2%. Va crește însă solid piața echipamentelor de imprimare industrială și de producție.

Cum afectează această evoluție business-ul Konica Minolta în România?
Anul acesta vom avea o cifră de afaceri în creștere, după ce anul trecut am atins o valoare de 23 de milioane de euro. Preconizăm să creștem în continuare, astfel ca în următorii cinci ani să atingem o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro. Ne menținem poziția de lider pentru al patrulea an consecutiv pe zona echipamentelor de birou A3 alb-negru, cu o cotă de piață de peste 35%, dar și pe cea a echipamentelor A3 color, unde avem o cotă de piață similară. Înregistrăm creșteri semnificative pe nișa echipamentelor de imprimare industrială și de producție, unde ocupăm primul loc atât pe zona echipamentelor alb-negru, pentru al doilea an consecutiv, cât și pe cea a echipamentelor color, unde suntem lideri de piață în ultimii trei ani, cu o cotă de 60%.

Care este structura veniturilor în cadrul Konica Minolta Business Solutions România?

Ponderea, la momentul acesta, este următoarea: 60% echipamentele destinate mediului office, până în 10% serviciile IT, iar restul de peste 30% echipamentele tipografice. Estimăm însă că ponderea echipamentelor de imprimare industrială și de producție va crește, la acest fapt contribuind și noua gamă de echipamente produse de compania franceză MGI, parte din grupul Konica Minolta.

Care sunt atuurile acestor echipamente?
MGI a fost prima companie din lume care a introdus tehnologiile de Digital Varnish, în 2008, și Digital Foiling, în 2014, fiind unul din liderii de piață pe zona soluțiilor digitale de lăcuire selectivă, printare 3D și înfoliere la cald. Produsele comerciale obținute cu aceste echipamente – ambalaje, etichete, materiale textile etc. – au un impact puternic asupra clienților finali, influențând decisiv percepția acestora și decizia de cumpărare. Astfel de tehnologii sunt utilizate deja intens pe alte piețe și cred că au un potențial de dezvoltare real și în România. Am deschis acest showroom tocmai pentru a da posibilitatea partenerilor noștri, dar și clienților finali ai acestora – tipografii, edituri, agenții de publicitate, companii din industria de graphic arts etc. – de a vedea la lucru noile tehnologii și echipamente și de a le testa pentru a se convinge de avantajele pe care le oferă.

Ce semnale ați primit până în acest moment?
Primele răspunsuri din partea pieței sunt foarte bune. La evenimentul de deschidere al showroom-ului au venit peste 200 de profesioniști din industria de print, dar nu numai, din întreaga țară. Și surprizele plăcute continuă: reprezentantul unei agenții de publicitate mi-a spus că a luat deja o tonă de mostre, produse cu noile echipamente, pentru a le prezenta clienților agenției. Ceea ce ne confirmă faptul că suntem pe calea cea bună pentru atingerea acestui obiectiv și că estimările noastre asupra potențialului de dezvoltare sunt corecte.

De unde vin plusurile
Conform studiilor de piață, noile teh-nologii de lăcuire selectivă, printare 3D și înfoliere la cald a ambalajelor asigură o vizibilitate crescută produselor, clientul acordându-le mai multă atenție. Astfel, produsele cu ambalaje sau etichete „înnobilate“ sunt identificate cu 45% mai repede de către clienți, care le acordă cu 20% mai mult timp și atenție decât altor produse similare care nu beneficiază de aceste avantaje comerciale. Aspectul ambalajului influențează decizia de cumpărare pentru 60% din clienți, în timp ce contactul direct cu textura acestuia este decisiv pentru 80%.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite