Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Hiperconvergenţa – o nevoie de management tot mai acută

16 Februarie 2018



Având la bază mecanisme fireşti, precum maturizarea pieţei şi ieftinirea soluţiilor, fenomenul de adopţie a infrastructurilor hiper-convergente (HCI) în mediul enterprise ia amploare din ce în ce mai mare în ultima vreme. Iar odată cu trecerea de la statutul de vedetă a sistemelor extrem de complexe la operarea în context relativ comun de întreprindere apar şi întrebări fireşti, cum ar fi aceea dacă, într-un astfel de context, devine mai facil managementul de reţea sau nu?

HCI ca fenomen a început să capete o amploare şi o cotă tot mai mare de piaţă după ce s-a transformat în propunere, din partea vendorilor, de soluţie de tip raft, care împerechează servere virtuale, stocare de date şi componente de reţea pentru a oferi o privire fluidă asupra activelor IT operaţionale ale firmei. Ţine aproape de domeniul evidenţei faptul că un asemenea fenomen nu putea să nu aibă impact asupra modului de gestionare a reţelelor şi asupra arhitecturii sistemelor de date.
Tipic, într-o organizaţie eficientă echipa responsabilă de gestionarea reţelei lucrează în tandem cu echipa responsabilă de procesarea şi stocarea datelor. Managerii de reţea trebuie să înţeleagă că HCI nu înseamnă servere tradiţionale şi că cerinţele de lăţime de bandă, rezistenţă şi management sunt mai mari. Asta înseamnă că trebuie depuse eforturi de asigurare a conformităţii configuraţiei reţelei din cadrul HCI cu standardele şi politicile firmei.
În realitate, foarte puţine organizaţii sunt eficiente din acest punct de vedere, conform analiştilor. Există încă multe entităţi care tratează reţelele ca pe un domeniu de tip cutie neagră. Din acest motiv, este posibil ca echipa responsabilă de reţea să nu discute prea des cu echipa responsabilă de procesarea şi stocarea datelor. Iar o astfel de lipsă de dialog poate duce foarte uşor la apariţia de probleme.
Astfel de situaţii îi determină pe analişti să afirme că poate cel mai important lucru pentru o companie care vrea să treacă la HCI este acela al implicării echipei responsabile de reţea în cele mai timpurii faze de planificare şi implementare HCI. În cadrul HCI, reţeaua este ca un microcosmos al întregii reţele de întreprindere. De aceea, dacă se blochează un port al reţelei mari, deblocarea lui trebuie să urmeze regulile stabilite pentru HCI şi nu altele.

Oportunitatea adoptării HCI

Pare logic, dar mulţi analişti avertizează că mult prea des implementările de astfel de proiecte duc la comportamente HCI diferite de cele ale restului reţelei, după care întreg personalul tehnic se chinuie să afle de ce. În astfel de situaţii, noile reţele definite software (SDN) pot fi de ajutor prin aplicarea de politici identice în ansambluri largi de hardware diferit ca origine şi natură. Mai ales că odată instalată, o infrastructură HCI necesită atenţie constantă. Cu alte cuvinte, un manager de reţea nu setează o astfel de infrastructură şi după aceea uită de ea.
Unii analişti susţin că tocmai din motive precum cele de mai sus modalitatea cea mai facilă de implementare HCI ar fi prin adoptarea unei platforme care e similară cu infrastructura existentă. Iar furnizorii de soluţii au învăţat rapid să prezinte noile soluţii prin evidenţierea avantajelor de similitudine între cele două tipuri de infrastructuri. De multe ori se maschează în astfel de oferte elemente care ar trebui să dea de gândit, cum ar fi, de pildă, aceea că adoptarea unei soluţii HCI preconfigurate ar putea însemna nevoia clientului de a trece la un centru de date de 10Gb în loc de cel folosit până atunci, de 1Gb, chiar dacă acel client este de mici dimensiuni.
În asemenea circumstanţe, din care se vede clar că adoptarea HCI nu reprezintă nici pe departe un proces facil, cum se explică creşterea accelerată a numărului de implementări în organizaţii? În viziunea multor firme de analiză de piaţă, motivul principal îl constituie resursa umană. Mai exact cronicizarea lipsei de resurse umane extrem de specializate şi calificate.
Adoptarea HCI merge mână în mână cu intensificarea nivelului de suport IT generalist în multe organizaţii, dublat de suport din partea furnizorilor externi. Cum bugetele alocate IT sunt marcate de constrângeri serioase de ani de zile, avantajul HCI este acela că este mai uşor de gestionat cu o echipă de suport simplificată. Iar un astfel de obiectiv poate însemna şi scopul suprem pentru multe entităţi care vor să rămână în cursa de supravieţuire cu costuri minime.
În plus, aici funcţionează perfect efectul de turmă. Odată ce câteva organizaţii dintr-un sector de activitate adoptă un nou model, aşa cum este HCI, iar acest model funcţionează, atunci multe din celelalte organizaţii vor tinde să le imite pe primele fără o analiză serioasă de tip SWOT. Tocmai astfel de elemente determină nume mari precum IDC sau Gartner să previzioneze că HCI va însemna un sector în continuă expansiune explozivă în anii care vin.



Tags: ITC

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite