Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Integratorul ofera clientului eficienta si stabilitate pe termen lung“

24 Iulie 2006



Ceea ce poate defineste cel mai bine un integrator de sisteme IT este „proiectul la cheie“, ale carui etape si aspecte sunt gestionate dintr-un singur loc. Ceea ce diferentiaza un integrator de firmele din piata IT care vand un singur tip de tehnologie este specializarea pe proiecte complexe, o mai buna orientare catre client si asigurarea unui suport continuu prin combinarea serviciilor de consultanta, implementare, training etc. Avantajele lucrului cu un integrator au facut ca acest tip de companie sa se dezvolte puternic si pe piata romaneasca, astfel ca in topul vendorilor de EAS (Enterprise Applications Suite) se afla cu precadere integratori. Cu putine exceptii, integratorii si-au dezvoltat competentele colaterale preponderent in jurul unei aplicatii ERP deoarece aceasta reprezinta, in cele din urma, nucleul unui sistem IT. In aceasta descriere se incadreaza si RomSoft, poate cel mai cunoscut integrator de sisteme localizat in afara Bucurestiului si care s-a remarcat prin implementarea unor proiecte complexe la Complexul Energetic Turceni, Complexul Energetic Rovinari, Petrom Service, Koyo Romania etc.
Claudia_Ursateanu
Care sunt competentele pe care trebuie sa le dezvolte un integrator?


Claudia Ursateanu, director general Romsoft: Conceptul de integrator de sistem este un concept complex, iar o companie care vrea sa acceada in mod real la acest nivel de competenta trebuie sa aiba o abordare cat mai completa a problematicii IT. Este o provocare complexa, deoarece nu implica doar abilitati de integrare in zona hardware, cum ar fi partea de data center, servere etc., ci detinerea unei perspective mai ample a integrarii intr-un proiect a elementelor de infrastructura, conexiuni, comunicatii, cu cele de software. Dezvoltarea Romsoft ca integrator a fost o necesitate aparuta din evolutia pietei, care ne-a determinat sa ne insusim anumite competente. Startul a fost generat de solutiile ERP – core-business-ul companiei noastre ramane implementarea de solutii ERP Oracle si J.D. Edwards –, side necesitatile pe care aceaste solutii le impuneau pentru o functionare in parametri optimi. Ceea ce este Romsoft acum este rezultatul unei strategii pe 10 ani care s-a dovedit realista si eficienta.


Activitatea de integrator implica pentru RomSoft si existenta unei echipe foarte numeroase?


Nu ne-am axat in mod special pe dezvoltarea de competente tehnice specifice, ci pe modul in care personalul Romsoft poate relationa cu o mare varietate de furnizori. Competentele interne sunt mai ales de analiza si consultanta, deoarece integratorul nu ofera doar o solutie, ci solutia optima din punctul de vedere al necesitatilor reale ale clientului, dezvoltata in functie de infrastructura existenta. De aceea, am initiat relatii cu Oracle, HP, IBM, CISCO si alti jucatori importanti de pe piata pentru a putea oferi clientilor cele mai bune brand-uri.


Care sunt avantajele pe care le ofera Romsoft ca integrator?


Avantajul unui integrator, spre deosebire de o companie care vinde unul sau mai multe produse IT, este ca poate oferi o paleta mai mare si mai variata de solutii, scutind astfel clientul de a cauta el insusi in piata alti ofertanti pentru a decela solutia optima. Integratorul are atu-ul experientei concrete cu mai multe firme din piata, putand astfel recomanda solutia optima, adecvata necesitatilor reale, in cunostinta de cauza, deoarece a lucrat cu aceste solutii, le cunoaste, le stie necesitatile si capabilitatile. Recomandarile sunt facute in urma analizelor realizate impreuna cu clientul pentru identificarea solutiei care sa raspunda cererilor existente la momentul respectiv, dar si dezvoltarii ulterioare a afacerii clientului respectiv. In plus, integratorul are posibilitatea de a obtine un pret mai bun odata ales furnizorul, deoarece ruleaza un business de volum, repetitiv, ceea ce inseamna ca isi poate asigura avantajul preturilor preferentiale.


Odata cu integrarea in UE, Romania va deveni o piata tentanta si pentru marii integratori externi. Care este strategia Romsoft in fata concurentei crescute?


Concurenta in 2007 va creste semnificativ, iar acest lucru se va resimti rapid pe piata locala, unde vor ramane, in scurt timp, doar integratorii care au reusit sa-si dezvolte un portofoliu larg de competente, care sa cuprinda solutii variate, din diverse sectoare. Un alt atu al firmelor autohtone, va fi nivelul ridicat de expertiza locala si cunoasterea mai buna a pietei. Desigur, pe piata romaneasca vor patrunde companii mari, puternice, din afara, insa si noua ni se va oferi oportunitatea de a iesi pe piata externa. Iar aici trebuie subliniat unul dintre principalele avantaje al companiilor romanesti si anume flexibilitatea crescuta, la care se adauga si nivelul ridicat de competenta.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite