Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce au nevoie companiile de Inbound Marketing

24 Aprilie 2018



Consumatorii de astăzi au mai multă putere acum decât în trecut. Mediul online le asigură informațiile necesare aproape instant, ceea ce le permite să acceseze și să compare prețuri sau opinii despre produse și servicii. În același timp, platformele de socializare îi încurajează să-și distribuie experiențele oriunde și oricând, ajutând la crearea unei rețele de opinii foarte bine structurate. În plus, organizațiile din ziua de azi se află într-o continuă schimbare și adaptare la aceste cerințe de piață. Nu numai că procesele au fost, în anumite situații, automatizate, dar transformările aduse de dezvoltarea mediilor online de comunicare au ajutat specialiștii în marketing să creeze noi strategii de atragere a consumatorilor. Ce-i drept, noile mijloace de abordare sunt mai puțin intruzive decât cele clasice, ceea ce le face să fie și mai eficiente în multe cazuri. Astfel că, de mai bine de un deceniu, specialiștii au creat o ramură a marketingului pe care o denumesc inbound marketing sau content marketing.

Ce spun studiile despre inbound marketing?
Conform Hubspot, una dintre cele mai importante platforme de inbound marke-ting, această ramură a marketingului are drept punct de atenție atragerea consumatorilor prin intermediul conținutului relevant și util distribuit în mediul online. În plus, aceste materiale ajută consumatorii în primele stadii ale conversiei, asigurându-le toate informațiile necesare despre un produs sau serviciu.
Spre deosebire de outbound marketing sau marketingul tradițional, tehnicile încadrate în categoria inbound nu se concentrează pe atragerea atenției, ci mai degrabă pe rezolvarea unor probleme sau nevoi pe care un consumator o poate avea la un moment dat. Pe termen lung, inbound marketing ajută organizațiile în crearea credibilității de brand și în atragerea unor prospecți de calitate.
Conform statisticilor, inbound marketing a devenit tot mai eficient în ultimii ani. Ultimul raport cu privire la utilizarea strategiilor de marketing realizat de Hubspot a arătat că peste 60% dintre organizații utilizează inbound marketing pentru atragerea consumatorilor, iar aproximativ jumătate dintre executivi își doresc extinderea bugetelor pentru această componentă a strategiilor generale. Mai mult, peste 80% dintre manageri au raportat că blogging-ul le aduce cel mai pozitiv ROI dintre toate componentele de marketing, cu aproximativ 75% mai mult decât metodele tradiționale.
Rezultatele obținute în urma implementării componentei de inbound marketing au fost vizibile pentru companii. Peste 80% dintre companiile care și-au dezvoltat un blog au raportat că au înregistrat cel puțin o conversie de calitate prin intermediul informațiilor distribuite, dar și o serie de oportunități de dezvoltare a afacerilor.

Caracteristicile tehnicilor de tip inbound
Pornind de la premisa că marketingul tradițional este destul de bine fixat în mintea utilizatorilor, este necesară prezentarea câtorva caracteristici ale inbound marketing care fac diferența dintre acestea.
În primul rând, în cazul inbound marketing avem parte de o relație bilaterală brand-consumator. Odată cu multiplicarea canalelor de comunicare online, cu diversificarea modalităților de distribuire a conținutului, informația despre diferite produse și servicii nu mai este doar livrată către consumatori, îndemnurile la acțiune nu mai sunt doar țintite conform unor reguli de targetare, ci sunt solicitate, căutate și analizate de consumatorii individuali. Cu alte cuvinte, acest tip de marketing nu mai solicită atenția potențialilor consumatori, întrerupându-i din ceea ce fac la un moment dat, ci transformă compania într-un partener de conversație relevant.
O a doua caracteristică esențială a marketingului de tip inbound este faptul că atenția nu este atrasă prin variate artificii, ci este câștigată în timp prin eforturi constante. Astfel apare un element fundamental în succesul unei inițiative de inbound marketing: conținutul. Conținutul util și de interes pentru consumatori va fi un imperativ pentru companii, iar constanța va face diferența între activitățile sporadice și o strategie bine pusă la punct. Fie că este făcut cunoscut publicului prin intermediul rețelelor de socializare, un blog dedicat, o extensie de newsletter sau alte materiale, ideea din spatele acestor acțiuni rămâne aceeași: conținutul publicat și distribuit trebuie să aibă o valoare reală pentru potențialii consumatori, trebuie să răspundă la anumite întrebări pe care acesta le are despre produs sau serviciu.
În plus, acest tip de marketing se diferențiază și prin modul în care este generată vizibilitatea brandului în mediul online. În timp ce marketingul tradițional poate deveni agresiv în intenția de a genera rezultate imediate, marketingul bazat pe conținut urmărește o evoluție organizată și treptată a vizibilității, provenită din furnizarea conținutului și din întreținerea unor dialoguri constante cu publicul. Principalul avantaj al acestei abordări organice este faptul că această evoluție este una solidă și durabilă, iar consumatorii implicați în astfel de interacțiuni vor deveni fideli brandului.
Un alt element esențial este faptul că emițătorul, adică organizația care creează și distribuie conținut în mediul online, are mai mult control asupra mediului de comunicare utilizat, dar nu și asupra conversațiilor care apar pe parcurs. În principiu, emițătorii difuzează mesajele pe platforme proprii (bloguri de companie, rețele de socializare specifice, etc.), nemaifiind necesare investițiile cu privire la achiziționarea spațiului de difuzare de la terțe părți. Astfel, nu mai avem parte de media „cumpărată”, ci de media „câștigată” în timp și într-un context bine gestionat.

Tactici de inbound marketing

Companiile care doresc inițierea unei componente de inbound marketing au la îndemână o serie de tactici specifice prin care își pot îndeplini obiectivele. Dintre acestea, optimizările în motoarele de căutare, utilizarea rețelelor de socializare, dar și altele pot reprezenta un punct de start foarte eficient.
De pildă, optimizarea căutărilor în motoarele de căutare (SEO) este o componentă esențială în asigurarea eficienței marketingului bazat pe conținut. Prin utilizarea unor analize ale cuvintelor cheie, a unui design bine structurat, dar și a altor practici ce intră în această sferă, companiile se pot asigura că ceea ce distribuie ajunge la audiența potrivită și generează leaduri de calitate.
Mai mult, companiile își pot dezvolta bloguri proprii prin care se pot poziționa drept experți în domenii specifice de activitate, ceea ce le ajută în îmbunătățirea credibilității generale. Așa cum am mai amintit, blogurile reprezintă o unealtă esențială în creșterea traficului și în menținerea unei legături constante cu audiența.
Cu toate acestea, companiile nu trebuie să omită și componenta promovării materialelor create. Știind că aproximativ 70% dintre adulți utilizează rețelele de socializare pentru a distribui informații utile, companiile nu pot neglija aceste platforme. Crearea unei strategii de promovare pe canale multiple va asigura vizibilitatea dorită.
Odată cu adăugarea noilor opțiuni de comunicare în mediul online, companiile au început să diversifice metodele utilizate în strategiile de inbound marketing, adăugând și evenimentele live sau webinarele. Aceste modalități de comunicare în timp real au un impact considerabil asupra publicului, deoarece consumatorii pot obține în timp real anumite clarificări și informații. Per ansamblu, toate aceste tactici utilizate pot crea o experiență plăcută utilizatorilor.

De ce este important?
În marketing se discută întotdeauna despre rezultatelor obținute în urma unor demersuri. Și în cazul marketingului bazat pe conținut, companiile caută să obțină anumite beneficii pe termen lung. Însă, acestea nu trebuie să omită și importanța unor astfel de metode, chiar și atunci când rezultatele nu sunt imediate.
De pildă, o abordare holistică ce include atât metode de promovare tradiționale, cât și metode bazate pe conținut, le va permite organizațiilor să identifice o serie de informații importante despre piață, consumatori, obișnuințe de consum sau trenduri viitoare. O astfel de viziune complexă asupra promovării companiei va asigura și eficiența în timp a activităților, acestea putând fi ajustate rapid.
Accesul la mai multe surse de informație despre consumatori poate fi o mină de aur pentru companii. Segmentarea și targetarea poate fi optimizată prin cunoașterea mai multor detalii, ceea ce conduce și la îmbunătățirea ratei de conversie.
În plus, interactivitatea de care se bucură marketingul bazat pe conținut ajută companiile să îmbunătățească experiențele consumatorilor. În ultimii ani a fost pus tot mai mult accent pe această componentă, deoarece consumatorii sunt cei care pot înclina balanța într-un fel sau altul. Prin faptul că organizațiile sunt mereu „prezente”, deci pot răspunde la variate solicitări ale consumatorilor, aceștia se bucură de o experiență plăcută și pot deveni loiali companiei în cauză.
Marketingul bazat pe conținut a devenit o componentă importantă pentru multe companii. Crearea și distribuirea de conținut nu mai este o opțiune pentru acestea, ci o strategie necesară atingerii unor obiective de business. Alături de marketingul tradițional, conținutul ajută afacerile să se conecteze cu potențialii consumatori și să răspundă unor nevoi specifice. Pe termen lung, beneficiile pot fi semnificative, iar experiențele plăcute ale consumatorilor pot genera și mai multe rezultate, mai ales dacă brandul întreține dialoguri constante și relevante.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite