Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Avangarde Software, un business construit pe pariuri tehnologice cāștigătoare

23 Mai 2018




Planuri de viitor
- Încă de acum 10-15 ani nume sonore ale industriei IT românești recomandau renunțarea treptată la proiectele de dezvoltare software în regim de outsourcing în favoarea creării de produse intelectuale cu valoare adăugată mare. Luați în calcul o posibilă tranziție către acest model de business?
Matei Gogea: Așa cum spunea și Adrian, crearea de produse software proprii este una dintre direcțiile de dezvoltare pe care Avangarde Software le are în vedere pentru viitorul apropiat. Crearea și lansarea acestor soluții, ale căror drepturi de proprietate intelectuală să le deținem integral, vine însă cu răspunderi mari pe parcursul întregului proces de dezvoltare a produsului, începând de la studiile de piață și designul unui Minimum Viable Product (MVP), implementarea acestui MVP, validarea lui prin focus group-uri, obținerea finanțării pentru varianta sa integrală și terminând cu designul, implementarea, testarea, mentenanța, promovarea și distribuția variantei integrale a produsului. Este un proces de durată, care trebuie susținut prin dezvoltarea de competențe specializate și resurse financiare substanțiale și necesită un efort susținut pentru monetizarea rezultatului obținut.

- În aceste condiții, vă veți concentra eforturile pe serviciile de outosurcing pentru a menține ritmul de creștere al companiei?
Adrian Tanca: În România se manifestă de câțiva ani o tendință de monopolizare a pieței de outsourcing locale de către firmele mari, care au sute de angajați și care acoperă toate tehnologiile de bază. Ne așteptăm ca, într-un orizont de timp scurt și mediu, această tendință să se accentueze, fapt care va obliga firmele mici care activează în zona serviciilor de outsourcing să se specia-lizeze pe tehnologii de nișă și pe dezvoltarea de produse software. Dar experiența acumulată până în prezent pe piețele externe pe care activăm ne indică faptul că și clienții se orientează din ce în ce mai mult către astfel de furnizorii specializați pe anumite tehnologii, mai ales dacă aceștia au și procese de business foarte bine dezvoltate. Acesta este și unul dintre motivele pentru care cererea de servicii de outsourcing nu dă semne de scădere în România, dar este posibil ca evoluția costurilor să aibă efecte nedorite în acest sens. Până atunci însă, cum până în prezent singura destinație de outsourcing care oferă avantaje de cost reale față de România este Asia de Sud-Est, ne așteptăm să putem derula proiecte de outsourcing cel puțin încă 10 ani. În ceea ce privește evoluția ascendentă, nu avem ca obiectiv prioritar de business păstrarea ritmului de creștere cu orice preț, ci menținerea calității serviciilor furnizate clienților și a avantajelor pe care le oferim propriilor angajați. Iar dacă pentru atingerea acestor obiective va fi necesară creșterea firmei, vom lua măsuri în acest sens.

EXPERIENCE CLUJ – prima aplicație dedicată de explorare virtuală a orașului
„Anul acesta, pentru că suntem o companie dezvoltatoare de soft care și-a pus bazele în Cluj-Napoca și pentru că vrem să celebrăm cu adevărat Centenarul Marii Uniri, ne-am dorit să contribuim și noi activ la promovarea și dezvoltarea orașului. Astfel că am lansat recent, pe 18 mai, Experience Cluj, prima aplicație de explorare în Realitate Virtuală a Clujului, dezvoltată în parteneriat cu primăria orașului“, explică Matei Gogea, CEO Avangarde Software.



Dacă o imagine face cât o mie de cuvinte, atunci un film care permite panoramări de 360º poate echivala cu... o bibliotecă?
Răspunsul nu este clar, însă cert e că metodele de promovare eficiente nu se mai rezumă de mult la simple imagini statice și nici videoclipurile cele mai elaborate nu reușesc să concureze cu aplicațiile de Realitate Virtuală. Motivul este simplu și evident: o aplicație VR precum Experience Cluj le oferă turiștilor sau oricărui doritor de experiențe inedite șansa de a-și face o impresie „pe viu“ despre atmosfera unei destinații turistice (sau a unei locații anume) pe care o poate studia, vizita și inspecta fără a fi prezent fizic în locația respectivă, grație ochelarilor speciali, High Tech, cu ajutorul cărora utilizatorul se poate deplasa în orice direcție, observând fiecare detaliu pe care îl consideră important și atractiv.
Versiunea actuală a aplicației Experience Cluj oferă momentan, la alegere, trei tururi virtuale diferite, concepute ca trei experiențe unice, care permit panoramari de 360º, „deplasarea“ realizându-se la o înălțime de aproximativ 70 de metri, cu o viteză medie de 50 km/h.



Pe parcursul anului, Avangarde Software va adăuga în aplicație și alte tururi virtuale ale orașului. Însă, până atunci, orice turist sau pasionat de experiențe turistice inedite are la dispoziție trei itinerarii:
• O vizită prin centrul orașului Cluj Napoca – sună banal la prima vedere, însă dacă e realizată dintr-o parapantă dusă de vânt spre principalele atracții din oraș, precis perspectiva se schimbă radical, mai ales că toate informațiile adiționale sunt livrate într-o formulă noninvazivă.
• O tură pe Pârtia Feleacu – evident și aceasta are loc la înălțime, mai precis dintr-un teleschi mai neobișnuit, care te plimbă deasupra întregii pârtii într-o ambianță plăcută de iarnă. Pentru ca imersiunea virtuală să fie deplină, un sistem de particule preia culoarea din film și îl aplică pe fulgii de zăpadă.
• O cursă pe Dealul Cetățuie – este opțiunea preferată a celor dornici de adrenalină pentru că „acțiunea“ se desfășoară într-un rollercoster cu un traseu demn de filmele SF.
Experience Cluj încearcă să aducă experiența virtuală în lumea reală, iar, pentru a amplifica acest efect și senzația de mișcare, specialiștii Avangarde Software construiesc acum și un scaun special care reacționează, respectiv se înclină și se mișcă în concordanță cu noua realitate a utilizatorului. Având mișcarea video legată de un tunel 3D, aplicația oferă utilizatorului sentimentul de viteză, iar pentru a îmbunătăți experiența au fost adăugați stimuli diferiți, sunete, elemente 3D și efecte virtuale care amplifică senzația de imersiune totală. În același timp însă, designul aplicației a fost special conceput astfel încât să dea utilizatorilor posibilitatea de a se bucură cât mai mult de priveliștea orașului, având un sentiment de stabilitate și de siguranță.
„Ne dorim ca această aplicație să stârnească apetitul oamenilor pentru Realitatea Virtuală, o tehnologie din ce în ce mai ofertantă, și să replicăm acest model de promovare și în alte orașe“, concluzionează Matei Gogea.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite