Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Viitorul afacerii dumneavoastra: numai cu Panorama!

24 Iulie 2006



De ce Business Intelligence (BI)?


Problematica domeniului BI pare sa fi avut una dintre cele mai spectaculoase evolutii din ultimii ani, ca urmare a presiunilor economice si reglementative, dar si nevoii de a ramane competitiv in piata. Se pare ca, in sfarsit, BI a atins masa critica, fiind considerat de liderii mediilor de afaceri un instrument vital menit sa ajute organizatiile in indeplinirea obiectivelor strategice, optimizarea performantei si mai ales imbunatatirea deciziilor si planurilor lor de dezvoltare.
schema
BI ofera organizatiilor abilitatea de a extrage, consolida, schimba si analiza date in forme si modalitati care nu sunt posibile in alte abordari specifice aplicatiilor organizationale. De asemenea permite utilizatorilor sa exploateze subseturi de date apartinand unor sisteme disparate, cum ar fi CRM, ERP, HR, financiar s.a. in vederea combinarii variatelor dimensiuni ale datelor organizationale cu scopul de a crea o “vedere unitara”.


La nivelul anului 2004, conform IDC, pentru fiecare dolar consumat pentru datele colectate la nivelul organizatiilor, doar 0,27 $ s-a utilizat in procesele de analiza de business contribuind in consecinta la luarea deciziilor si elaborarea de rapoarte; doar 14% dintre manageri sunt multumiti de calitatea rapoartelor si relevanta informatiilor. Este cat se poate de evident ca sunt colectate date si informatii, care insa nu sunt suficient folosite.


Un sondaj efectuat de catre Gartner Group in anul 2006 pe un esantion de 1400 de CIO, releva faptul ca domeniul BI a fost considerat ca prima prioritate tehnolgica, veniturile din licente BI fiind estimate la 2,5 mld $ pentru acest an, cu 6% mai mult fata de anul precedent; semnificativ este faptul ca dupa mai multi ani, domeniul securitatii informatice a fost „detronat” din pozitia de lider in prioritatile tehnologice ale organizatiilor.


Componentele unui sistem BI


BI este un termen umbrela, care refera procese, instrumente si tehnologii necesare pentru a transforma datele in informatii, informatiile in cunostinte si planuri, care sa conduca la o activitate de business eficace si eficienta. BI cuprinde, printre altele, tehnologii data warehousing si procese, cu instrumentele de interogare, raportare, analiza si furnizarea informatiilor, atat pentru back end cat si pentru front end.


Ca o concluzie preliminara, pentru a construi un sistem BI, trebuie avute in vedere: data warehousing, integrarea datelor (ETL, EII, EAI), analitice (OLAP), tablouri de bord (dashboard) si “scorecard-uri”.


Desi prezentul articol nu-si propune sa intre in detalii pentru fiecare componenta in parte, avand in vedere abordarile tot mai consistente in zona managementului performantei, vom face o scurta incursiune in problematica dashboard/scorecard. Aceste instrumente permit sintetizarea unor volume foarte mari de informatii si livrarea acestora intr-un format intuitiv, facilitand identificarea si raspunsul la evenimente critice, atat ca importanta cat si ca timp, precum si explorarea problemelor si tendintelor, cu minimum de efort si resurse. Ambele trebuie sa afiseze informatii critice de performanta, pe un singur ecran, astfel incat utilizatorii sa le poata monitoriza dintr-o vedere si sa poata investiga diferite nivele interioare de date (in adancime). Exista si o serie de diferente intre cele doua instrumente, prezentate in tabelul de mai jos:


Care sunt beneficiile managerilor prin utilizarea solutiei de BI, Panorama Novaview?


La aceasta intrebare s-ar putea raspunde cu o alta intrebare: care sunt nemultumirile sau provocarile cu care se confrunta managerii in raport cu datele de care au nevoie? Raspunsul ar putea contine, printre altele: lipsa unei vederi holistice si consolidate asupra organizatiei, rapoarte statice si totodata inconsistente provenind de la departamente diferite, lipsa capabilitatilor de proactivitate si predictabilitate, acces limitat la informatii pe diferite nivele ierarhice, timp excesiv de mare utilizat cu cautarea informatiilor etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite