Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Mai poate fi email marketing o metoda de creștere a afacerii?

22 Iunie 2018



Email Marketing-ul a fost pentru mult timp în topul canalelor principale de comunicare ale companiilor preocupate activ de promovarea lor. Acest trend a fost influențat în primul rând de expansiunea tehnologiei în activitățile de zi cu zi ale consumatorilor. Accesul permanent la mediul digital cu ajutorul dispozitivelor mobile, reprezinta un factor de stres pentru companii, întrucât, în spațiul online, se desfășura o adevărată luptă de atragere și menținere a atenției clienților. Însă, mai putem vorbi despre email marketing în contextul implementării GDPR?


Răspunsul este da. Chiar dacă noua legislație nu mai permite companiilor să utilizeze datele potențialilor clienți pentru a-i contacta la fel de ușor, nu înseamnă că metoda nu mai este eficientă. Important este ca lucrurile să fie realizate conform legii. Așadar, câteva elemente rămân de o importanță maximă în crearea unei strategii de email marketing eficientă și creativă.

Construiește o bază de date proprii, în acord cu legea
Cel mai important element al unei strategii eficiente de marketing este construirea bazei de date cu emailurile potențialilor clienți ai unei companii. Cum listele de emailuri cumpărate nu mai este o opțiune, crearea listei se va face organic. Chiar și fără GDPR, cele mai multe dintre emailurile incluse în listele cumpărate nu erau valide, iar organizațiile riscau să piardă atât timp, cât și bani.
Prin intermediul unui formular de subscripție creativ, business-urile își pot convinge majoritatea vizitatorilor online să-și lase emailul pentru a le oferi mai multe detalii, oferte și reduceri la produsele sau serviciile propuse spre vânzare. O altă metodă este aceea de a folosi rețele sociale precum Facebook, Twitter sau LinkedIn pentru a lansa diverse campanii de promovare, cu accent pe beneficiile newsletterului companiei și potențialele surprize la care vor lua parte dacă se vor abona. De altfel, orice eveniment sau întâlnire poate fi folosit ca prilej de a adăuga noi adrese de email bazei tale de date. Singurul element de care trebuie să mai țină cont companiile este cererea acordului consumatorilor de a primi informații din partea companiei. În acest fel, organizațiile pot fi sigure că noua politică de protecție a datelor personale (GDPR) nu este încălcată.

Automatizarea campaniilor de email marketing

În momentul în care compania a reușit să construiască o bază de date cu posibili clienți, începe călătoria digitală cu emailuri segmentate. Practic, în urma procesului de automatizare urmează un şir de acţiuni programate în funcţie de target, de mediul în care sunt abordate contactele din baza de date sau de obiectivul campaniei. Astfel, organizația va putea livra o comunicare unitară și personalizată în funcție de audiență, în timp ce clientul nu va fi asaltat de informații inutile, ci va primi exact ceea ce i-ar atrage atenția.
Un alt avantaj al campaniilor automate de email marketing este că pot fi programate. Trimiterea emailurilor la timpul potrivit, chiar și în afara programului de lucru, va oferi un beneficiu real firmelor cu audiența distribuită pe mai multe fusuri orare. Automatizarea campaniilor de emailing este necesară în domeniul marketingului, întrucât implicarea resurselor umane este limitată, iar timpul salvat poate fi alocat activităților creative. În plus, emailurile automate generează cu până la 320% mai multe încasări decât cele standard, conform raportului GetResponse Email marketing benchmarks.

Linia de subiect
Dacă procesul de creare a mesajului este unul dificil pentru multe companii, linia de subiect poate fi o adevărată provocare, mai ales că reprezintă elementul ce va atrage atenția în primă instanță. Conform aceluiași raport, aproximativ 64% dintre utilizatori deschid un email datorită subiectului. Acesta trebuie să fie scurt, intrigant și relevant pentru conținut. În general, s-a înregistrat o rată mai mare de răspund dacă subiectul este construit în manieră personalizată, dacă includ cifre sau au sentimentul de urgență.
În cazul în care companiile se confruntă cu lipsa unor date statistice pe care să le utilizeze, pot apela la cuantificarea beneficiilor oferite de serviciile lor. În cazul produselor fizice, posibilitățile sunt și mai ofertante. Dacă, de pildă, audiența vizată este în căutare de sfaturi pentru implementarea unei strategii de email marketing, un exemplu de linie de subiect ar putea fi „3 strategii eficiente de email marketing pentru creșterea afacerii tale“. Acest titlu îi va încuraja pe abonați să deschidă mesajul, întrucât anticipează beneficiile oferite de companie.
Totodată, poate fi luată în considerare și folosirea unui mesaj comun într-o campanie de emailing, dar cu o linie de subiect diferită. În acest fel, pot fi observate și comparate performanțele în ceea ce privește rata de deschidere, un aspect foarte important în rafinarea acțiunilor viitoare de email marketing. De asemenea, pot fi testate titluri mai generic sau mai îndrăznețe, lucru ce va permite identificarea limbajului preferat de consumatori.
Frumusețea campaniilor de email marketing constă în faptul că pot fi aplicate oricărui tip de afacere. Chiar dacă specialiștii în marketing se confruntă cu dificultăți după implementarea GDPR, diverse soluții pot fi aplicate pentru a desfășura toate activitățile în acord cu legea. Creativitatea va ajuta cu siguranță companiile să depășească aceste impedimente cu brio.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite