Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Marketing automation: tehnologia care conturează viitorul marketingului

26 Iulie 2018



Marketingul a luat o turnură diferită în ultimii ani, iar tehnologia a făcut lucrurile să meargă pe repede înainte, mai ales când vine vorba de oferirea unor experiențe personalizate consumatorilor. Cele două domenii și-au unit forțele și au creat ceea ce numim astăzi marketing automation.

Acum câțiva ani, subiectul era unul la ordinea zilei la nivel mondial, iar statisticile cu privire la interesul companiilor pentru noile platforme explodau. În timp, subiectul a fost „epuizat”, iar platformele de știri despre industria marketingului au redus numărul materialelor create pe acest subiect. Totuși, el nu a dispărut de tot. Anual, suntem surprinși să vedem că piața acestor tehnologii de automatizare a activităților de marketing crește exponențial, iar predicțiile sunt și mai impresionante. În acest context, poate fi marketingul automatizat considerat încă în trend? Cu siguranță!

Și totuși, ce este marketing automation?
Marketing automation este reprezentat de tehnologiile care gestionează majoritatea proceselor de marketing, prin automatizarea campaniilor de promovare și vânzare pe toate canalele vizate. Mai exact, prin intermediul acestor platforme, companiile pot targeta consumatorii sau potențialii consumatori cu mesaje automatizate, atât pe email, cât și pe rețelele de socializare sau chaturile de pe website-urile de companie.

Unul dintre cele mai importante avantaje oferite companiilor de aceste platforme este faptul că totul poate fi personalizat și actualizat în timp real pentru a obține rezultate mai bune. În plus, prin structura lor de funcționare, platformele le oferă utilizatorilor o serie de modele de abordare a consumatorilor, care pot fi, de asemenea, actualizate în conformitate cu brandul și stilul de abordare specific.

Cu precădere, aceste tehnologii sunt folosite de departamentele de marketing și vânzări, care beneficiază de opțiunile de automatizare ale campaniilor online, atât cu scopul de a crește vânzările, cât și pentru a maximiza productivitatea internă. Atunci când platforme ca HubSpot, Salesforce, Pardot sau Marketo sunt utilizate eficient, angajații sunt disponibili pentru rezolvarea problemelor de ordin superior, iar erorile umane sunt reduse în mod semnificativ.

Piața marketingului automatizat în ultimii ani
Ultimele studii din această sferă au scos în evidență o serie de aspecte cel puțin interesante. De pildă, Salesforce, unul dintre cei mai importanți furnizori de platforme de automatizare a activităților de marketing, a identificat că 67% dintre managerii de marketing utilizează cel puțin o platforma de automatizare. În plus, piața globală a acestor produse tehnologice a atins anul trecut valoarea de 11.4 miliarde de dolari, conform unui raport publicat recent de Forrester. Până în 2023 se așteaptă cel puțin o dublare a acestei valori, investițiile ajungând la 25.1 miliarde de dolari, cu o creștere de aproximativ 30% anual.

Tot Forrester a identificat, într-un alt studiu de piață, că 55% dintre executivii companiilor vor crește bugetele pentru soluțiile tehnologice utilizate în marketing, iar 38% dintre ei vor menține la același nivel bugetele anuale. În plus, ceea ce face ca marketing automation să fie încă un trend puternic este faptul că multe companii încep să adopte aceste soluții, deși reticența lor le-a făcut să amâne acest moment. Dintre organizațiile care nu utilizează în prezent nicio soluție tehnologică de automatizare, 40% vor începe să investească în următoarele 12 luni pentru a putea rămâne competitive pe piață.

Cu toate acestea, într-un alt studiu realizat de Liana Technologies, a fost evidențiat faptul că angajații din departamentele de marketing nu folosesc aceste platforme decât în proporție de 35%, dat fiind faptul că aceștia au nevoie de o serie de certificări pentru a reuși să utilizeze eficient platformele.

În 2017, cele mai importante avantaje și rezultate pe care companiile le-au experimentat datorită automatizării activităților de marketing au fost dintre cele mai diverse. Conform raportului publicat de Liana Technologies, îmbunătățiri au fost observate la nivelul următoarelor aspecte:
• Sistemul de targetare al mesajelor (68%)
• Experiența consumatorilor (45%)
• Calitatea prospecților (37%)
• Marketing ROI (32%)
• Rata conversiei (30%)
• Eficiență la nivelul costurilor (27%)
• Profit (13%)

Bariere în implementarea sistemelor de automatizare
Schimbările ce au loc odată cu implementarea unor sisteme tehnologice pot genera tensiuni și disconfort în organizații, mai ales atunci când angajații se simt nevoiți să adopte o nouă metodologie de lucru. Însă, ceea ce influențează cel mai mult companiile să nu adopte astfel de platforme este lipsa expertizei și a cunoștințelor de utilizare ale platformelor. Conform aceluiași raport amintit anterior, 55% dintre executivi au raportat că aceasta este o barieră majoră. Mai mult, 48% dintre organizații nu au resursele umane specializate necesare pentru a susține aceste activități. Alte bariere identificate de studiu au fost: lipsa unei strategii pentru marketing automation, lipsa conținutului potrivit pe website-ul companiei, dificultățile tehnice și financiare, cât și lipsa unor parteneri de încredere.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite