Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce sunt companiile atrase de Mobile Marketing?

21 Septembrie 2018



Marketingul digital a înflorit în ultimii ani. De la simple website-uri create cu scopul de a păstra o relație strânsă cu diferite categorii de consumatori și până la platforme online care să satisfacă anumite nevoi, companiile au început să adopte tot mai multe strategii de marketing digital. Însă, unul dintre cele mai dezvoltate trenduri actuale în industria marketingului este mobile marketing. Accesul facil la dispozitivele mobile, evoluția tehnologiei, dar și transferul activităților realizate în mod normal pe un computer personal către tehnologiile de mici dimensiuni, au determinat specialiștii în marketing să inițieze strategii specifice acestor dispozitive. Ceea ce a determinat acest trend este chiar comportamentul de consum al utilizatorilor.



Viitorul este promițător

Comportamentul consumatorilor în mediul online a determinat cele mai multe inovații din industria marketingului digital. Conform ultimelor analize, 65% dintre americani dețin un dispozitiv mobil inteligent, capabil să execute o mare parte din activitățile online, iar la nivel mondial, jumătate din populație deține un astfel de dispozitiv. În plus, 70% dintre utilizatorii ce caută informații online pe mobil, ajung în scurt timp la ultima etapă din procesul de cumpărare.
În 2013, investițiile realizate în reclamele dedicate dispozitivelor mobile reprezentau aproximativ 23% din totalul bugetelor de marketing. În doar patru ani, investițiile aproape că s-au triplat. Companiile au investit în 2017 aproximativ 60% din bugetele dedicate reclamelor pentru cele optimizate pentru tehnologiile mobile, iar creșterea nu se sfârșește aici. Până la finele lui 2019, 72% dintre investiții vor fi concentrate pe publicitatea mobilă. Acest lucru nu ne miră, date fiind și predicțiile din următorii ani, care raportează o scădere masivă a căutărilor realizate pe dispozitive de tip desktop.

Care sunt rezultatele investițiilor într-o strategie de mobile marketing?
Numeroase studii de piață au evidențiat tot mai multe motive pentru care companiile ar trebui să investească în strategiile de mobile marketing. Evident, orice acțiune dedicată dispozitivelor inteligente trebuie integrată cu strategia generală de marketing și vânzări a unei companii. Iată mai jos câteva statistici care susțin necesitatea investițiilor în mobile marketing:
• Peste 50% dintre utilizatorii de dispozitive mobile încep să le folosească imediat după ce s-au trezit (Express Pigeon);
• 48% dintre consumatori încep documentarea într-un motor de căutare de pe mobil (Smart Insights);
• Rata medie de conversie înregistrată pe dispozitivele mobile este de peste 64%, în comparație cu rata conversiei pentru desktop (CSM Report);
• 88% dintre consumatorii care caută informații despre o afacere locală acționează în favoarea acesteia în mai puțin de 24 h, fie printr-un telefon, fie printr-o vizită (Nectafy);
• Până la finalul anului se așteaptă ca 8 din 10 utilizatori să-și acceseze emailul exclusiv de pe un dispozitiv mobil (Email Monday);
• Google a raportat că 61% dintre utilizatori nu se vor mai întoarce pe un website dacă acesta nu este optimizat pentru dispozitivele mobile (McKinsey & Company);
• Website-urile optimizate pentru dispozitivele mobile se bucură de o vizibilitate cu 25% mai mare decât cele neoptimizate (Google DoubleClick).
Fără prea multe analize, putem observa oportunitățile majore de care companiile pot beneficia. Adaptarea tuturor activităților de marketing digital la dispozitivele mobile va fi, dacă nu este deja pentru toate industriile, esențială în atragerea și menținerea atenției consumatorilor.

Ce pot face companiile pentru construirea unei strategii de mobile marketing?

Salesforce, una dintre cele mai populare platforme de automatizare a activităților de marketing, a evidențiat într-un studiu recent importanța unei echipe specializate pe astfel de acțiuni de marketing. Conform studiului, 58% dintre companiile ce obțin rezultate pozitive din mobile marketing au o echipă dedicată acestor acțiuni, indiferent dacă aceasta face parte din companie sau nu. În plus, peste 70% dintre specialiștii în marketing incluși în studiu au raportat că echipele de mobile marketing reprezintă nucleul construirii unei strategii eficiente de promovare.
Construirea efectivă a unei strategii de mobile marketing începe prin optimizarea căutărilor din motorul de căutare Google. Conform statisticilor, 97% din traficul online la nivel global este generat de către Google, urmat de Yahoo și Bing cu procente mult mai mici (2% respectiv 1%). De aici și importanța optimizărilor pentru dispozitivele mobile, care poate include utilizarea unor dimensiuni de imagini și video potrivite pentru toate dispozitivele, adaptarea designului pentru ecranele de mici dimensiuni, dar și implementarea unor scurtături ce pot îmbunătăți experiența utilizatorilor de pe mobil. Însă, motorul de căutare nu este singurul loc în care companiile pot acționa. Optimizarea campaniilor Adwords pentru diferite tipuri de dispozitive s-a dovedit a fi, de asemenea, extrem de eficientă. De pildă, reclamele dedicate utilizatorilor unui anumit sistem de operare pot fi extrem de eficiente, mai ales dacă această categorie de public are cele mai mari șanse de cumpărare.
În ultimii ani am fost martorii unei explozii de aplicații mobile. Acest trend a apărut tot datorită preferințelor de consum ale utilizatorilor. În 2017, peste 25% dintre căutări au fost realizate prin intermediul aplicațiilor mobile. Astfel că a devenit din ce în ce mai eficient pentru companii să-și dezvolte aplicații dedicate comercializării și promovării produselor și serviciilor. Și aici sunt lucruri de luat în calcul: aplicațiile trebuie să fie ușor de utilizat, atractive, dar și sigure.
Totuși, dacă o aplicație nu este potrivită pentru serviciile oferite de companii, alte tactici de mobile marketing pot fi adoptate cu succes. De exemplu, reclamele integrate în alte aplicații mobile, cum sunt jocurile aduc rezultate companiilor, dar și ofertele declanșate de locația utilizatorilor sau codurile QR.
Marketingul digital se află în continuă expansiune, iar evoluția tehnologică facilitează și mai mult procesul de promovare al companiilor. În viitorul apropiat campaniile dedicate exclusiv dispozitivelor mobile vor fi din ce în ce mai eficiente, iar utilizatorii mai predispuși să acționeze pozitiv. Ce le rămâne companiilor de făcut este să se adapteze noilor nevoi ale utilizatorilor și să folosească comportamentul de consum ca pe un avantaj competitiv.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite