Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Strategii de colaborare digitală

25 Octombrie 2018



Locurile actuale de muncă se transformă prin introducerea unor noi moduri de a munci, care alterează relaţiile dintre angajaţi şi angajatori şi modifică demografia personalului. Pentru exploatarea eficientă a unor astfel de schimbări, firma de analiză Gartner susţine nevoia unei strategii legate de locurile de muncă digitale, prin care să se promoveze agilitatea şi angajamentul angajaţilor prin crearea unui mediu de lucru mai flexibil.

O cercetare efectuată de Gartner în rândul partenerilor proprii de cercetare a arătat că respondenţii se aşteaptă ca subiectele cele mai importante legate de locurile digitale de muncă să includă integrarea creării de conţinut, a colaborării şi a tehnologiilor furnizoare de informaţii relevante într-o platformă digitală coerentă, precum şi deschiderea de servicii digitale către participanţii externi organizaţiei.

Studiile arată că până în 2020, 80% din organizaţiile medii şi mari din regiunile mature vor fi instalat cel puţin un produs de tip platformă de colaborare conţinut pentru implementarea unei strategii eficiente de productivitate şi colaborare. Astfel de platforme permit productivitatea şi colaborarea axată pe crearea de conţinut dintre indivizi şi echipe, în interiorul sau exteriorul unei organizaţii, cu accesarea documentelor de oriunde şi pe orice dispozitiv.

Aceste platforme de colaborare (CCP) îşi au originea în piaţa de sincronizare şi diseminare a documentelor de tip enterprise. De la axarea iniţială pe astfel de documente, ofertele furnizorilor au fost extinse pentru sprijinirea colaborării bazate pe crearea de conţinut pentru indivizi şi echipe, securizarea colaborărilor externe, managementul conţinutului. În plus, astfel de produse au căpătat tot mai mult un caracter de platformă, prin adăugarea de interfeţe de programare aplicaţii, personalizare a interfeţelor utilizator şi instrumente de modelare. De asemenea, platformele oferă management şi administrare IT, precum şi securitate, instrumente de analytics şi capabilităţi de guvernanţă.

CCP înseamnă o platformă de servicii legate de conţinut, depozitar de documente şi interfeţe care trebuie luate în considerare la implementarea unei strategii de servicii complete sau parţiale de conţinut, depinzând de nevoile organizaţiei. Platformele sunt în mod aparte potrivite la adresarea strategiilor de conţinut care se axează pe diseminarea de fişiere, colaborare şi cerinţe mai puţin intense de fluxuri de lucru.

Funcţionalităţile esenţiale ale unei astfel de platforme includ acces mobil la depozitare de conţinut, sincronizare şi diseminare de fişiere, şi căutare de fişiere în interiorul depozitarelor. În plus, ele suportă crearea colaborativă a documentelor, munca în echipă, managementul conţinutului şi automatizarea fluxului de lucru, în mod nativ sau prin integrarea cu instrumente terţe. Instalările de platforme pot avea loc on-premise sau în cloud, oricare ar fi acesta, public, privat sau hibrid.

Alegerea platformei colaborative
Organizaţiilor le vine adesea greu să definească o abordare de construire şi implementare a unui program pentru digitizarea locului de muncă, date fiind variabilele, actorii şi implicaţiile. În plus, ele se luptă să prioritizeze proiecte care să permită o transformare progresivă a locurilor de muncă, fără crearea de disruperi serioase. Tocmai de aceea, componentele esenţiale ale unei platforme CCP ar trebui luate serios în calcul la un astfel de program de transformare. E vorba în special de includerea într-un portofoliu de servicii digitale care să ofere nivele diferite de funcţionalitate, personalizare şi suport pentru diverse scenarii de utilizare.

Alegerea şi implementarea unei astfel de platforme poate genera provocări în termeni de costuri şi adoptare de către utilizatori. De aceea, Gartner recomandă o abordare în trepte, începând cu o iniţiativă de tip cloud office – motivul fiind acela că utilizarea cloud office începe să devină inevitabilă pentru multe organizaţii. Soluţia cloud office este relativ uşor de implementat în trepte şi poate livra rezultate rapide şi vizibile.

La ora actuală există două produse majore CCP, Microsoft OneDrive şi Google Drive, care fac parte dintr-o suită cloud office. Acestea pot fi folosite fără învestiţii suplimentare. Însă depinzând de la caz la caz, se pot lua în considerare şi alte produse CCP.
Un produs CCP este adesea mai accesibil decât un sistem tradiţional de management conţinut sau o platformă modernă de servicii de conţinut. Acest fapt permite o justificare mai facilă a costurilor şi amortizări mai bune ale investiţiei. Cu toate astea, costul total de deţinere al unui sistem CCP nou poate fi mai mare decât costurile vizibile de licenţiere sau abonament, deoarece există costuri şi pentru migrarea de conţinut, integrare şi mentenanţă suplimentară.

Suitele cloud office fac parte tot mai mult din acest tablou. O astfel de suită poate fi atrăgătoare pentru liderii care vor să consolideze sistemele multiple de conţinut şi colaborare. Beneficiile economice reprezintă un motiv puternic de luare în considerare a unei consolidări radicale prin folosirea unei singure suite cloud office centralizate.



Tags: IT

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite