Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Generația Milenială revoluționează strategiile de marketing tradiționale

22 Noiembrie 2018



În marketing, orice strategie începe cu o analiză amănunțită a pieței și a publicului țintă. Cercetarea inițială are drept scop identificarea celor mai semnificative nevoi, dorințe, dar si obiceiuri ale oamenilor. Ulterior, ce trebuie să facă brandurile este să răspundă acestor nevoi prin produse inovative, dar și printr-o strategie de marketing eficientă. Până aici, lucrurile par a funcționa de la sine. Însă, într-o piață dominată de tineri cu dorințe schimbătoare, nehotărâți și influențabili, cum pot companiile eficientiza vânzările? Un alt registru de comunicare ar funcționa mai bine? Cu siguranță! Spunem asta deoarece specialiștii în marketing deja au început să rafineze strategiile și au ajuns până la implementarea unor tactici speciale pentru atragerea tinerilor. Despre ce este vorba? Detaliem subiectul în rândurile de mai jos.

Valori, canale și limbaje specifice

Doar în Statele Unite ale Americii, generația milenială are o putere de cumpărare ce depășește 200 de miliarde de dolari în fiecare an. Cu siguranță, vorbim despre o nișă importantă și, conform ultimelor analize, milenialii reprezintă cea mai mare generație din istorie, dar și cea mai dificil de persuadat. Cu toate acestea, nu este imposibil.
Autenticitatea, potrivirea strategiei cu valorile tinerilor și interactivitatea conținutului pot transmite cel mai bine ceea ce face o companie și cine este, reușind să creeze o aură pozitivă în jurul brandului. Și dacă tot vorbim de valori, iată câteva elemente de care este important să ținem cont: diversitatea, fericirea, pasiunea și chiar curiozitatea sunt cele mai puternice puncte de influență pentru mileniali.
În plus, în comunicarea cu milenialii, sentimentul de incluziune este crucial. Doar prin stârnirea unei astfel de trăiri tinerii pot crea conexiuni cu brandurile și pot fi persuadați să acționeze. Iar atunci când atenția lor este din ce în ce mai scăzută, utilizarea canelelor de comunicare preferate de aceștia este o soluție perfectă.

Conținut personalizat
Până nu de mult, reclamele realizate de branduri vizau o audiență largă. Astfel, cu același mesaj și buget, companiile erau capabile să atragă diferite tipuri de consumatori. Din păcate, personalizarea mesajelor în funcție de vârstă, interese și valori a devenit extrem de importantă pentru consumatori, iar astăzi putem vorbi despre conținut creat special pentru convingerea milenialilor.
Cum ar trebui să arate acest conținut? Pe scurt, atractiv. Larg vorbind, acesta trebuie să fie capabil să câștige încrederea tinerilor, mai ales că metodele tradiționale de promovare (emailing, reclame TV sau panouri stradale) nu mai au niciun efect asupra acestora.



Din nou, trezim o întrebare: În ce au milenialii încredere? În alți mileniali. Recenziile realizate de un consumator sau un expert din industrie și materialele informative care descriu cum se folosește produsul sunt printre cele mai eficiente. Gândul că acel conținut a fost creat special pentru ei îi poate determina pe tineri mai întâi să interacționeze cu brandul, iar apoi să cumpere produsele sau serviciile oferite.
Să spunem, de pildă, că dețineți un lanț de hoteluri. Pentru a atrage mai mulți tineri, hotărâți să implementați o strategie de video marketing prin care să surprindeți diferite destinații turistice din locurile în care sunt amplasate hotelurile, modalități prin care tinerii pot evita să fie păcăliți, dar și cele mai bune locuri în care pot experimenta cultura, arhitectura și gastronomia locală. În acest fel, milenialilor le vor fi prezentate hotelurile, dar într-o notă informativă și nu intruzivă.
Crearea unei conexiuni durabile
Dacă un brand reușește să câștige încrederea consumatorilor mileniali, drumul până la fidelizare nu mai este lung. Deși milenialii nu mai pun accent atât de mult pe status și situație materială, ci mai degrabă pe experiențe de viață și fericire, loialitatea acestora poate însemna dezvoltarea ulterioară a unei companii.
Cum este posibil acest lucru? Se pare că 42% dintre mileniali sunt interesați să asiste la dezvoltarea viitoarelor produse oferite de companiile preferate. Putem înțelege că feedback-ul lor în construirea noilor oferte poate face o diferență majoră. Indiferent de produsele sau serviciile oferite, colectarea opiniilor consumatorilor cu privire la viitoarele produse este o oportunitate fără limite pentru branduri.

Marketing pentru Mileniali
Fără îndoială, această generație creativă, plină de aspirații și dorințe conturează un nou tip de marketing, unul care să răspundă la nevoile lor, să-i surprindă și convingă. Adaptarea tuturor inițiativelor de marketing la tineri este o necesitate pentru companiile care vor să rămână competitive pe piață. Dar, cine știe? Poate vom vedea, în curând, noi trenduri în marketing pentru generațiile Z și Alpha.

Mobile - cât de mult folosesc tinerii dispozitivele mobile?

În ultimul deceniu, mobile marketing a evoluat de la simple mesaje trimise la baze de date prestabilite, la strategii personalizate pe rețelele de socializare și website-uri frecventate de tineri. Și totuși, cât de importante sunt dispozitivele inteligente în setarea unui plan de marketing?
Conform ultimelor analize, 85% dintre mileniali dețin un telefon inteligent, iar 46% dintre aceștia îl folosesc în timp ce fac cumpărături, pentru a compara prețuri, pentru a verifica recenziile altor consumatori, dar și pentru a identifica posibile oferte. În plus, generația milenială stă online de două ori mai mult decât orice altă generație vizată de branduri. În medie, tinerii petrec aproximativ o oră pe zi în aplicația Facebook, platformă care întrunește aproximativ 78% din bugetele pentru reclamele mobile. Dintre cei 1,55 miliarde de utilizatori (doar din această generație), 1,39 de miliarde folosesc platforma de pe telefon.
Facebook nu este însă singura platformă utilizată de tineri. 80% dintre utilizatorii rețelei Twitter sunt conectați pe mobil, în timp ce Instagram și Snapchat sunt platforme exclusiv mobile. Mai putem pune la îndoială potențialul dispozitivelor mobile? Mai degrabă nu.

Comunitățile online
Conceptul de incluziune socială a fost intens studiat de specialiștii în psihologie. Odată cu apariția mediului online, fenomenul a putut fi observat și la nivelul portalurilor de discuție, chat-urilor colective și a grupurilor din social media. Pentru mileniali, aceste comunități au devenit extrem de importante și, conform statisticilor, peste 70% dintre aceștia sunt influențați de opiniile membrilor din diferite comunități online.
Construirea unui astfel de grup în jurul brandului este o tactică extrem de eficientă pentru tineri. În plus, conținutul personalizat și distribuit în aceste grupuri va încuraja interacțiunea dintre membri, interacțiune din care un brand are numai de învățat. Ofertele distribuite în aceste comunități va oferi, de asemenea, o notă de exclusivitate, element foarte important pentru tineri.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite