Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

2019, mai investim în marketing?

12 Decembrie 2018



Finalul de an se apropie cu pași repezi, iar companiile nu mai pot zăbovi în planificarea și crearea strategiilor de marketing pentru anul viitor. Dacă anul acesta tehnologia și noile medii de comunicare digitale au reprezentat motorul campaniilor de promovare, 2019 vine cu alte trenduri și idei de pus în aplicare. Însă, cel mai important aspect în asigurarea eficienței oricărei campanii este planificarea. Cu ce începem? Greu de spus, mai ales că orice companie poate aborda diverse modalități prin care să stabilească ce și cum e bine de făcut în noul an. Cu toate acestea, să nu uităm de câțiva pași extrem de importanți.

Cât de eficienți am fost în 2018?

Da, este vorba de o analiză amănunțită a tuturor acțiunilor de marketing din anul precedent. O strategie care a funcționat anterior, poate aduce beneficii în continuare. Dar strategia din trecut nu este singurul aspect ce trebuie luat în calcul în faza de analiză. Publicul țintă, obiectivele afacerii și chiar misiunea companiei sunt alte componente esențiale. Un an poate fi de ajuns pentru a modifica motivul de a fi al unei companii, iar publicul se află într-o continuă schimbare, indiferent că ne place sau nu asta.

Și totuși, ce alegem să facem?
La început de an, companiile au întotdeauna trei optiuni: să continue ceea ce au făcut în anul precedent, să se inspire de la competiție și să o ia de la zero. În mod firesc, ultima strategie este cea mai creativă și poate aduce multe beneficii, dar și celelalte se pot dovedi la fel de eficiente.
În general, companiile care se bucură de stabilitate și au reușit să-și îndeplinească obiectivele, dar care nu urmăresc o dezvoltare semnificativă a afacerii, aleg să utilizeze aceeași strategie. Pe scurt, beneficiile vizează economia de timp în ceea ce privește crearea strategiei și aprobarea bugetelor, dar poate dăuna pe termen lung. Nu numai că angajații vor fi nevoiți să facă același lucru din nou și din nou, dar există posibilitatea ca afacerea să piardă categorii importante de public.
Dar ce-ar fi să preluăm din ideile utilizate de concurență? Dacă a funcționat pentru ei, cu siguranță va funcționa și pentru mine. La prima vedere, pare a fi o idee bună să apelăm la ideile altora, mai ales că, din nou, putem face economie de timp. Însă, această abordare ar putea să nu se potrivească foarte bine cu specificul companiei, cu segmentul de public vizat și chiar cu bugetul disponibil. Iar cea mai mare provocare pe care o putem întâlni în astfel de situații ține de lipsa unicității.
Dacă, totuși, ne gândim că este mai bine să fim originali și să o luăm de la zero, putem să ne bucurăm de multe beneficii și nu doar la nivel de vânzări. O nouă strategie poate scoate la iveală idei interesate și diferite de ce există deja pe piață, lucru ce duce inevitabil la rezultate care schimbă regulile jocului. În plus, angajații companiei se pot simți extrem de motivați de noua abordare și pot depune eforturi considerabile pentru a duce la bun sfârșit toate activitățile. Cu toate acestea, există și o perspectivă negativă. „Noul” poate însemna de multe ori „scump”, ceea ce poate fi neplăcut și chiar imposibil în unele companii, așadar este nevoie de mult tact și analiză pentru stabilirea unei strategii originale și prietenoase cu bugetul.

Ce nu putem să ignorăm în 2019?
Tehnologia va continua să fie imboldul multor acțiuni de marketing și în 2019. Și dacă în acest an ne-am permis să ignorăm unele trenduri și să continuăm să utilizăm metodele tradiționale, noul an ne va determina să le punem în aplicare. De ce? Pentru a ne asigura în continuare un avantaj competitiv pe piață. Iată câteva tendințe de care să ținem cont în 2019:
Inteligența artificială: utilizată pentru motoarele de căutare, social media și chiar înțelegerea comportamentului consumatorilor;
Chatbots: deși nu sunt o noutate, roboții utilizați pentru a menține dialogul cu audiențele au devenit esențiali; se preconizează că 80% dintre companii vor utiliza această tehnologie până la finele anului următor;
Personalizarea: campaniile tradiționale adresate unor categorii generale de public nu vor mai fi eficiente, personalizarea fiind elementul care poate întreține relația cu consumatorii;
Căutările vocale: conform analizelor, 50% dintre toate căutările vor fi realizate prin comenzi vocale până la sfârșitul lui 2019, lucru ce nu poate fi ignorat de specialiștii în marketing.

În final, să nu uităm să fim oameni
Combinația potrivită de mijloace de comunicare și idei creative ne va ajuta să ducem la bun sfârșit ce ne propunem. Dar orice acțiune de marketing are în spate un scop comercial. Ne dorim să creștem vânzările, să îmbunătățim reputația companiei și să ajungem la un anumit nivel de notorietate pe piață. Însă, în toată această goană, să nu uităm să fim oameni. Indiferent de strategia utilizată și canalele de comunicare, este esențial să ținem cont de nevoile reale ale publicului și să-l respectăm așa cum și noi ne-am dori să fim respectați.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite