Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tendinţe care redefinesc IT-ul în mediul enterprise

14 Februarie 2019



Deloitte Consulting a identificat la începutul acestui an şase tendinţe tehnologice care vor sta în acest an la baza schimbărilor IT în organizaţii. Desigur, tehnologii precum big data/analytics, cloud, Internet of Things (IoT), realitatea virtuală şi inteligenţa artificială nu mai reprezintă chiar noutăţi, în unele cazuri ele devenind chiar tehnologii de bază în organizaţii. Deloitte s-a întrebat însă ce urmează în cazul acestor tehnologii şi al altora?



„Cu un deceniu în urmă, multe firme puteau obţine avantaje competitive prin îmbrăţişarea de inovaţii şi tendinţe care se manifestau deja”, spune raportul. „Astăzi o asemenea abordare reactivă nu mai e suficientă. Ca să se păstreze în cărţile de afaceri, firmele trebuie să lucreze metodic pentru a sesiza noi inovaţii şi posibilităţi, ca să dea un sens ambiţiilor de viitor şi ca să găsească încrederea de sine necesară pentru a trece cu curaj dincolo de frontiera digitală”.

Tendinţa numărul 1.
Noi modalităţi de obţinere a inteligenţei artificiale. Fără să mai reprezinte un subiect de filme SF, inteligenţa artificială este acum incorporată în activităţi practice care duc la creşterea productivităţii, întărirea conformităţii cu reglementările (prin intermediul automatizării) şi obţinerea de relevanţă din seturi de date tot mai voluminoase. În viitorul imediat, Deloitte spune că este de aşteptat o prezenţă cloud mai puternică, cu „IA-as-a-Service” apărând posibil drept următorul mare sistem de operare universal. De asemenea, sunt de aşteptat apariţii de oferte de „pachete” specializate de la vendori, care investesc în platforme IA pentru completarea produselor şi serviciilor de bază existente.

Tendinţa numărul 2.
Automatizarea încurajează fenomenul „NoOps”. Mulţi directori IT îşi dau seama că simpla păstrare în funcţiune a sistemelor tehnologice critice pentru firmă înseamnă costuri care consumă prea mult din bugetele alocate, precum şi resurse semnificative de muncă. Ca alternativă, unii dintre ei învestesc în ceea ce se numeşte „serverless computing”, un fenomen în cadrul căruia vendorii de servicii cloud alocă automat resursele de procesare, stocare date şi memorie pentru cereri de servicii de mare prioritate (cum sunt cele pentru baze de date). Pe cale de consecinţă, ei ajung să genereze un mediu IT „NoOps”, care necesită cheltuieli şi eforturi mult mai mici, oferind simultan membrilor echipelor IT oportunitatea de a-şi extinde abilităţile şi de a-şi redefini rolurile jucate în organizaţie.

Tendinţa numărul 3.
Reţelele dobândesc o nuanţă digitală. Chiar dacă slujeşte unui scop critic, reţeaua de date este adesea luată în considerare ca fiind ceva dat din punct de vedere al progreselor tehnologice „apetisante”. Dezvoltările continue din cadrul strategiilor de networking ar putea schimba radical situaţia. Printre acestea se numără 5G, a cincea generaţie de comunicaţii wireless, care va aduce mai multă viteză, latenţe mai mici şi – cel mai interesant pentru transformările digitale – abilitatea de a conecta volume masive de senzori şi dispozitive inteligente în cadrul reţelei. În plus, există acum şi edge computing, care permite partiţionarea procesării de date în „mini cloud-uri” care sunt fie foarte apropiate de un dispozitiv, fie incorporate în acesta. Aceasta duce la latenţe extrem de mici pentru tehnologii precum realitatea vituală şi automatizarea.



Tendinţa numărul 4.

Comercianţii „pătrund în minţile consumatorilor” prin instrumente inteligente. Machine learning, IoT, robotica, conştientizarea contextuală şi realitatea virtuală şi cea augmentată ajung deja să redefinească modul în care fiinţele umane relaţionează cu maşinile, datele, şi între ele. Ca atare, în viziunea Deloitte, este de aşteptat ca astfel de instrumente să fie folosite în moduri complet noi – cum ar fi, de exemplu, folosirea de către comercianţi a camerelor video, senzorilor şi inteligenţei artificiale pentru a monitoriza şi analiza mişcările, privirile şi comportamentele cumpărătorilor în magazine pentru a evalua experienţa lor. Prin aceasta, firmele vor putea lansa mai eficient diverse promoţii în timp real către dispozitivele mobile ale cumpărătorilor şi vor putea chiar să prevadă nevoi pe baza comportamentelor subconştiente ale cumpărătorilor, având ca rezultat optimizarea inventarului de mărfuri pe rafturi în orice moment.

Tendinţa numărul 5.
Rolurile managerilor de divizii se estompează. Ca scenariile precum cel de la punctul precedent să devină realitate, directorii de marketing şi cei IT vor trebui să conlucreze mai îndeaproape ca oricând, până în punctul în care multe din sarcinile lor specifice se vor intersecta. Ambele categorii de directori se vor concentra pe ceva ce se numeşte „dincolo de marketing”, ceea ce înseamnă noi abordări pentru decizii automatizate legate de experienţele consumatorilor şi livrarea de conţinut dinamic, care să rămână consistent indiferent de canalul folosit.

Tendinţa numărul 6.
Apariţia DevSecOps. Într-o cultură DevOps, tehnicile tradiţionale legate de securitate şi controalele manuale ale sistemelor vechi interferează negativ cu viteza, transparenţa şi eficienţa globală a securităţii. Conceptul DevSecOps înseamnă o abordare mai inovatoare, bazată pe colaborare deschisă, care aliniază aşteptările şi metricile legate de securitate la priorităţile de afaceri ale organizaţiei. De asemenea, conceptul prioritizează automatizarea sarcinilor recurente de-a lungul ciclului de dezvoltare şi testare soluţii pentru a încorpora controale operaţionale automate, mecanisme de monitorizare automate şi căi de răspuns rapid într-o manieră lesne repetabilă.



Tags: IT

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite