Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> Project Management >> Stiri si comunicate

Cum au schimbat influencerii concepția de marketing

20 Februarie 2019



Doar dacă ți-ai uitat laptopul în vreun service laptop și nu ai avut acces la internet în ultimii 2 ani, nu ai observat evoluția fascinantă a noțiunii de influencer în mediul online. Poveste influencerilor a început cu câțiva ani în urmă, mai exact cu 8 ani în urmă. Faptul că în ultimii ani practic ne-au invadat paginile din internet se demonstrează asceniunea fulminantă a acestora.


Imagine recomandată: https://unsplash.com/photos/2FPjlAyMQTA

Un influencer este persoana care poate schimba gândirea și comportamentul consumatorului. Influencerii și-au creat o comunitate pe o platformă online cu care interacționează și a cărei încredere a obținut-o. Astfel recomandările pe care le oferă devin un must have pentru urmăritorii lor. Principiul de bază este următorul: influencerul recomandă, audiența simte necesitatea să achiziționeze acel produs sau să folosească același serviciu. În timp ce unii influenceri au o comunitate mai vastă, care numără zeci sau sute de mii de followers, micro-influencerii sunt formatorii de opinii care au un număr mai mic de următori sau sunt axați pe o anumită nișa. Cert este faptul că ambele tipuri de influenceri pot fi la fel de eficienți în atragerea noilor clienți sau promovarea unor produse. Totul depinde de impactul pe care-l generează comunitatea acestora.


Imagine recomendată: https://unsplash.com/photos/DfMMzzi3rmg

Procesul de a deveni un influencer nu este atât de simplu pe cât pare. Pentru a deveni o persoană influentă pe internet trebui să-ți creezi o autoritate bazată pe 2 factori principalu.

• Impact
Impactul
nu depinde atât de mult de numărul followerilor, pe cât depinde de numărul de persoane noi pe care poți să-l atragi prin prisma mai multor platforme. De exemplu, o postare care va fi promovată pe un cont de Instagram, inclusiv prin Instagram Stories, Facebook și Twitter, cu un număr relativ mic de urmăritori, va genera un număr mai mare de vizualizări decât dacă va fi postată pe un cont cu mulți urmăritori pe o singură platformă.

Autoritate
Audien
ța trebuie să aibă cu adevărat încredere în ceea ce îi sugerează persoana pe care o urmărește. Scopul influencerului este să transmită cât mai clar ideea că anume acest produs este cel mai potrivit pentru audiența sa. De obicei sunt utilizate postările de calitate, care accentuează necesitățile publicului țintă.

Companiile care sunt în căutarea unei asemenea promovări în mediul online se axează pe calitatea conținutului de marketing și mai puțin pe cantitatea acestuia. Cel mai convenabil este să alegi un influencer care anterior a interacționat pozitiv cu brandul tău. Este important să alegi o persoană a cărei urmăritori se regăsesc în publicul tău țintă.

În trecut se folosea ideea că produsul reclamat trebuie să fie plasat în fața unui public larg, direct de către agentul de publicitate. Această practică oferea un rezultat inferior, doar un procentaj mic dintre oamenii care citeau anunțurile erau tentați să-l procure, ceea ce ducea la un număr mai mic de conversii, comparativ cu scopul stabilit. Pentru a depăși această problemă specialiștii din marketing s-au axat pe soluții care să abordeze persoanele care și-au arătat, în trecut, interesul pentru un asemenea produs. Astfel influencerii au devenit o parte importantă din strategia generală de Digital Marketing.

Formatorii de opinii le oferă companiilor mari posibilitatea indirectă de a interacționa cu un număr mare de potențiali clienți.




Tags: marketing

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite