Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Continua educatie sau cum transformi oameni obisnuiti in mari performeri

22 Septembrie 2006




Practic nu se mai urmareste livrarea unui anume continut ci schimbarea comportamentului, atitudinii fata de invatare.


Trainerul zilelor noastre trebuie sa-si inhibe tentatiile de a tine monologuri sau predici. Trebuie sa-si asume rolul de facilitator, de indrumator al studentilor prin acest proces de cunoastere, sprijinindu-i sa examineze, sa evalueze sa gaseasca noi dimensiuni ale subiectului plecand de la continutul abordat. Cei mai buni traineri astazi sunt buni ascultatori activi, buni observatori ai reactiilor - active si pasive - ale audientei si care dau acesteia feedback permanent. Ei trebuie sa fie buni coacheri. Un bun antrenor este cel care recunoaste punctele forte si limitarile fiecarui participant si care-l ajuta pe acesta sa-si maximizeze potentialul si performanta. Mai mult, sunt experti in a-si motiva studentii si a-i sprijini sa-si exerseze determinarea, tenacitatea si vointa fara de care performanta repetitiva si crescuta nu e posibila. Si acesta este tipul de performanta competitiva cautata si rasplatita de companiile momentului. Ei insisi sunt nu numai traineri ci fosti sau actuali performeri.


Lucrurile se complica si mai tare cand discutam caracteristici pentru trainiguri ce dezvolta capabilitati interpersonale atat de reclamate de posturile manageriale si de liderii actuali.


Una din concluziile unui studiu dezvoltat de Manchester Consulting este ca 45% din executivii analizati au nevoie de coaching pentru dezvoltarea unor noi tehnici si capabilitati manageriale. Dr. L. Stern, intr-un articol din “Manchester Review”, identifica primele zece capabilitati care cer atentie si dezvoltare :


l Modul in care sunt supervizati angajatii


l Ascultarea activa


l Dezvoltarea de relatii si colaborare cross-functionala


l Managementul conflictelor


l Dezvoltarea atitudinii pozitive fata de ceilalti


l Incredere si gestionarea riscurilor


l Exersarea respectului fata de altii si de abordarile lor diferite


l Lidership strategic



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite