Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistemul de Management al Calitatii - Action Plan

22 Septembrie 2006



Pornim de la premisa ca v-ati hotarat, Teodor_Nituintr-un final. Sunteti gata sa implementati un Sistem de Management al Calitatii. Este momentul sa treceti la treaba. Si, cum orice treaba serioasa (este vorba despre asa ceva, nu?) se face cu “cap”, aveti nevoie de un plan. Dar si planul este o treaba serioasa, veti spune. Sunt cu totul de acord. De aceea, ne-am gandit sa dam celor interesati o mana de ajutor. Insa nu inseamna ca trebuie sa faceti exact dupa cum scrie in continuare (dupa cum spuneam, trebuie sa ne folosim capul…) Sunt doar niste linii directoare, care sa va ajute pe parcursul procesului. Rezultatul depinde doar de ceea ce vreti sa realizati!


Teodor Nitu


Starea initiala


Inainte de a porni acest proces, este ideal sa faceti o evaluare a ceea ce aveti. Multi manageri fac greseala de a considera ca nu exista nimic folositor la acest moment, insa de multe ori se insala, procesele existente in companie realizandu-se deja intr-o mai mica sau mai mare masura dupa standard. Practic managerii nu stiu acest lucru, insa il vor descoperi intrand mai adanc in “paine”. Vom pleca de la premisa ca, pentru a realiza un Sistem de Management al Calitatii real, viabil, usor de aplicat si managerizat de catre intregul personal, este absolut obligatorie valorificarea tuturor lucrurilor deja existente in cadrul organizatiei. Tinand cont de aceste considerente, prima etapa propusa pentru implementarea unui Sistem de Management al Calitatii consta in evaluarea reala a organizatiei. Obiectivele esentiale ce ar trebui urmarite pe parcursul acestei etape sunt:


* identificarea sistemului real de lucru si compararea acestuia cu cerintele standardului SR EN ISO 9001:2001;


* identificarea asset-urilor si a proceselor curente care pot constitui baza viitorului Sistem al Calitatii;


* determinarea gradului de constientizare a personalului fata de necesitatea implementarii unui Sistem al Calitatii;


* identificarea punctelor critice ale fluxului de procese din organizatie, ce pot implica costuri suplimentare;


O echipa performanta


Pentru a va asigura de succesul actiunilor viitoare, este imperios necesar sa puneti aceste lucruri in mana unor oameni pregatiti. Fie ca veti apela la un consultant sau nu, cei care se vor ocupa de implementarea sistemului trebuie sa stie ceea ce fac. De aceea trebuie sa fie “scoliti”. Oferta este vasta si aveti de unde alege, important este ceea ce ramane dupa aceasta perfectionare. Un alt aspect de o foarte mare importanta il reprezinta constientizarea intregului personal, dar mai ales a managementului (middle & top management) din cadrul organizatiei in legatura cu procesul de implementare. Toata lumea trebuie sa puna umarul ca treaba sa iasa bine si, mai ales, toata lumea trebuie sa inteleaga ca acest lucru nu se face doar de dragul de a-l face.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite