Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistemul de Management al Calitatii - Action Plan

22 Septembrie 2006




Top managementul joaca un rol foarte hotarator in acest proces. El este practic motorul si centrul de comanda de unde se dirijeaza toate lucrarile. Daca top managementul va acorda un sprijin neconditionat echipei care face implementarea, atunci ea nu are cum sa nu fie facuta bine. Din pacate, aici apar insa foarte multe probleme.


Si acum incepe greul...


Dupa ce ati vazut care sunt beneficiile sistemului, dupa ce v-ati ales un consultant pe masura (daca asa considerati ca este bine), dupa ce v-ati scolit oamenii, va puteti apuca (in sfarsit) sa creati documentatia necesara implementarii si certificarii. In cadrul acestei etape se vor elabora toate documentele care definesc Sistemul de Management al Calitatii, documente ce au fost stabilite in urma evaluarii initiale a companiei. Pentru buna desfasurare a acestei etape este de dorit sa se procedeze la nominalizarea echipei care se va ocupa de proiect si, in continuare, de problemele de calitate. O ultima recomandare: incercati, pe cat posibil, ca documentatia sa reflecte situatia reala din cadrul companiei dumneavoastra, altfel va fi doar un alt teanc de hartii…


Problemele de constientizare


Veti vedea ca in momentul in care veti incepe implementarea propriu-zisa a sistemului, vor incepe sa apara si problemele reale. Cel mai adesea, aceste probleme sunt generate de faptul ca nu exista o constientizare reala a tot ceea ce inseamna respectivul proces. E bine sa se stie, inca de la inceput, ca implementarea unui astfel de sistem implica intreaga organizatie - de la top management pana la… portar. Fara o implicare solida la toate nivelele, este putin probabil sa se obtina rezultate optime. Nu vreau sa descurajez pe nimeni, dar aceasta poate reprezenta, intr-adevar, o problema pentru implementarea, functionarea si imbunatatirea unui astfel de sistem. Daca veti reusi sa depasiti acest obstacol, atunci totul va merge ca pe roate. Etapa mai cuprinde, pe langa “activarea” proceselor documentate, efectuarea de audituri interne si analizarea continua a neconformitatilor, precum si stabilirea de actiuni corective si preventive necesare imbunatatirii Sistemului de Management al Calitatii. Inainte sa treceti la certificarea sistemului, este bine sa faceti o “revizie” a tot ceea ce ati realizat, pentru a vedea daca functioneaza cu adevarat. Daca este bine totul, va puteti pregati pentru auditul de certificare, care reprezinta insa o cu totul alta poveste. Gata! Asta este! Ce parere aveti? Sunteti in stare? Da? Atunci nu mai stati pe ganduri si programati sedinta pentru maine la ora noua…



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite