Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Retargeting și Remarketing: cum le utilizăm īn inițiativele de marketing?

24 Mai 2019



Se spune că oamenii de marketing sunt ca niște detectivi în căutare de indicii despre consumatori, ceea ce-și doresc și traseul pe care il urmează atunci când vor să achiziționeze un produs sau serviciu. Acum un deceniu, acest proces de colectare a datelor și de înțelegere a comportamentului de consum era unul plin de provocări, dar astăzi, având la dispoziție o serie de tehnologii și platforme de automatizare a activităților de marketing, lucrurile s-au schimbat semnificativ.

Orice utilizator al Internetului a avut cel puțin un moment în care s-a simțit „urmărit”. Să ne amintim de ultima dată când am accesat un website și am căutat, chiar și pentru câteva zeci de secunde, produsele potrivite pentru noi. Nu ne-a convins nimic pe moment, așa că am închis pagina și am continuat să navigăm. Dar la câteva zile începem să vedem tot mai multe reclame despre produsele brandului respectiv pe rețelele de socializare. Să fie oare pură coincidență? Ei bine, nu. Este vorba de retargeting și remarketing, două tehnici de marketing extrem de populare și eficiente.

Retargeting: de la vizitator la cumpărător
Pe scurt, retargeting-ul este o tehnică de marketing prin care companiile utilizează Internetul pentru a afișa reclame celor interesați de produsele lor și de a-i face pe aceștia să revină pe website pentru a achiziționa produsele sau serviciile propuse.
Ultimele analize arată că 79% dintre oameni nu finalizează o comandă online, deși petrec mult timp pentru a adauga în coșul virtual de cumpărături diverse produse. Fără o strategie de retargetare, doar 8% dintre acești vizitatori vor reveni pe website pentru a finaliza comanda. În schimb, posibilitatea de a reveni și de a finaliza comanda este de 26% atunci când vizitatorul primește reclame de reamintire. Așadar, scopul principal al companiilor este de a face oamenii ce au vizitat websitul să treacă la următul pas - să cumpere.

Există o sumedenie de motive pentru care vizitatorii nu finalizează o comandă. Fie sunt distrași, fie nu sunt hotărâți cu privire la produse, ori vor doar să verifice care ar fi costurile totale. Vestea bună este că oricare dintre aceste motive poate fi combătut prin retargeting. Prin adăugarea unor linii de cod (pixels) pe website-ul companiei, echipa de marketing va putea urmări acțiunile consumatorilor prin ceea ce denumim generic „cookies”. Aceste cookies indică ce a făcut un utilizator pe website, ce produse a vizualizat și unde poate fi găsit, datorită faptului că acestea sunt salvate de motorul de căutare al utilizatorului. Și chiar dacă un utilizator nu va mai fi interesat să cumpere pe moment, reclamele personalizate vor asigura prezența brandului în mediul online.

Remarketing: emailuri personalizate
Deși cele două concepte abordate în acest material vizează readucerea utilizatorilor pe website-ul unei companii, remarketingul folosește alte instrumente. Pe scurt, prin remarketing companiile colectează datele de contact ale vizitatorilor (prin formulare online incluse în diferite pagini), iar apoi sunt trimise emailuri pentru a-i persuada să revină și să cumpere, în locul reclamelor personalizate.

Cele mai multe companii utilizează ambele tehnici pentru a-și maximiza șansele de reușită, mai ales că cele două au un punct comun - vizitatorii și-au arătat deja interesul față de produse sau servicii.
Prin abordarea unei strategii bazate pe remarketing, brandurile se asigură că-și loializează actualii consumatori, că îmbunătățesc angajamentul acestora, dar și că le asigură o experiență plăcută, în timp ce adaugă în permanență noi vizitatori ce intră în procesul de persuadare.

Cum sunt combinate cele două tehnici?
Este foarte important să înțelegem că retargeting este o componentă a remarketing. Imediat ce este identificată audiența, companiile pot utiliza fie una dintre tehnici, fie ambele, diferența constând doar în canalul utilizat.
Scenariul ideal este acela în care companiile creează reclame și emailuri convingătoare, focusate pe conversia vizitatorilor în cumpărători. Iată câteva platforme care permit acest lucru:
• Facebook Pixel: este un instrument de analiză avansat ce permite plasarea de reclame ce vor fi afișate doar vizitatorilor unui website. În plus, audiența totală poate fi apoi împărțită în funcție de variabilele demografice pentru mai bune rezultate;
• Google Display: prin monitorizarea datelor în Google Analytics, companiile pot retargeta consumatorii prin reclame plasate în motoarele de căutare și nu numai.
• Email remarketing: este cel mai vechi canal de remarketing utilizat de companii. Acesta utilizează bazele de date create de organizații cu acordul indivizilor și presupune trimiterea de emailuri personalizate către cei care și-au exprimat interesul față de produse sau servicii.

De ce este important să facem remarketing și retargeting?
De multe ori, principalul scop al companiilor este de a atrage noi consumatori, dar acestea uită de relațiile existente pe care le au cu actualii cumpărători și vizitatori. Cei care au vizitat deja website-ul companiei înțeleg produsele sau serviciile oferite, așadar nu va fi nevoie de un nou set de mesaje pentru această audiență, iar comunicarea este simplificată.

Iată mai jos câteva motive pentru care organizațiile nu pot ignora aceste tehnici:
• Prin remarketing și retargeting șansele ca vizitatorii să revină și să cumpere produsele promovate sunt mai mari;
• Aceste tehnici permit brandurilor să păstreze o comunicare continuă cu actualii clienți prin afișarea și trimiterea de mesaje relevante;
• Companiile se pot reconecta cu aumiți consumatori ce și-au pierdut interesul în ultima perioadă;
• Echipele de marketing au mai mult control asupra audiențelor, așadar rezultatele vor fi mai bune;
• Audiențele vizate sunt mult mai specifice decât cele obținute prin alte tehnici de marketing, ceea ce va face ca mesajele să aibă impactul scontat.

Succesul în marketing
Cele două tehnici de marketing despre care am discutat sunt esențiale în atingerea obiectivelor unei companii. Numărul mare de utilizatori ai Internetului, dar și accesul facil la informații nelimitate, au determinat o creștere a competiției dintre branduri. Dar prin remarketing și retargeting, orice companie se poate asigura că rămâne în mintea consumatorilor pe o poziție favorabilă. În final, amintim că cele două tehnici merg mână în mână într-o strategie de marketing digital, iar importanța întreținerii unei conexiuni cu audiența nu a fost niciodată mai mare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite