Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Mobilitatea electrică īn Romānia, de la strategie la implementare

29 Mai 2019



Conferința „Electric Drive” a reunit la cea de-a treia ediție a evenimentului, specialiști din partea companiilor și autorităților: Primăria Municipiului Cluj-Napoca, ALD Group, BAEPS (Bulgarian Electric Vehicles Association), E.ON Energie România, Asociația pentru Promovarea Vehiculelor Electrice în România, Membră AVERE Europa, GTG, SafeFleet, Consiliul de Administrație, Romanian Green Building Council (RoGBC).

Se discută din ce în ce mai des despre vehiculul electric și beneficiile mobilității electrice, iar entitățile specializate în domeniu par să prezinte soluții cât mai eficiente care au ca scop reducerea poluării prin scăderea emisiilor de noxe. Progresul tehnologiei este exponențial, iar într-un timp foarte scurt, sistemele s-au putut reinventa. Cum a avansat tehnologia din spatele autovehiculelor electrice în ultimii ani și la ce ne putem aștepta în următorii 10 ani? Invitații noștri au dezbătut împreună aceste subiecte.



În deschidere, Primarul Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc a vorbit despre planurile de dezvoltare ale orașului din punct de vedere al infrastructurii, atât cele în desfășurare, cât și cele ce vor urma în viitor: "Cluj-Napoca are oportunitatea de a fi un oraș conectat la viitor, având inovarea ca element central de dezvoltare. Tehnologia din spatele vehiculelor electrice evoluează constant, odată cu creșterea preocupării pentru mediul înconjurător. În sistemul de transport public de aici există în circulație, pe lângă tramvaie și troleibuze, 21 de autobuze electrice, nepoluante. O treime din flota de transport public este acum electrică, iar obiectivul municipalității este ca întregul sistem de transport public să fie ecologic. Căutăm și alte soluții pentru a diminua emisiile produse de traficul rutier: amplasarea de stații publice de încărcare pentru vehicule electrice sau oferirea de licențe de taximetrie exclusiv pentru mașini electrice.
", susține Boc. De asemenea, Emil Boc a afirmat că în prezent, în Cluj există 200.000 de mașini la o populație de 400.000 de locuitori, iar 25% dintre acestea sunt sub standardele europene de mediu, ceea ce conduce la un grad de poluare ridicat.

Despre sustenabilitatea la nivelul mobilității au vorbit reprezentanții ALD Group, Luminița Gughea - Sales Manager, ALD Automotive Romania și Stephane Renie - Head of Corporate Social Responsibility, ALD Group. "Între cele mai aglomerate orașe europene în 2019, Bucureștiul se află pe locul 7. Dacă vorbim la nivel național, hai să privim topul celor mai poluate orașe din România:" (Luminița Gughea)



Mașinile electrice au devenit din ce în ce mai populare, iar asta se vede de la an la an. Rata de adopție e din ce în ce mai mare, însă există și câteva impedimente în tot acest proces. Iată care ar fi principalele provocări pentru cei care iau în considerare achiziția unui automobil electric.



Stephane Renie menționează că "presiunea noilor standarde legislative determină lansarea noilor modele de automobile electrice, iar digitalizarea, climatul și cadrul legal conduc către un „shift în mobilitate”’. De asemenea, acesta prezintă imaginea de ansamblu a motopropulsoarelor în funcție de categoriile de mașini în 2030:



Dacă am vorbit despre perspective la nivel național, am avut ocazia să aflăm situația mobilității electrice și în Bulgaria, de la Martin Zaimov - Deputy Chairman, BAEPS (Bulgarian Electric Vehicles Association): "Dacă ne uităm la numărul de mașini electrice existente în Bulgaria în ultimii 3 ani, datele sună cam așa: în 2017, am înregistrat aproximativ 300 de mașini electrice, în 2018, numărul a crescut la 560 de automobile electrice, iar de la începutul lui 2019 până în prezent numărul acestora aproape că s-a dublat - 900 de vehicule electrice. Stațiile de încărcare au ajuns la un număr de 150 de puncte de recharging", afirmă Zaimov.

Claudia Griech - Director General Adjunct, E.ON Energie România a vorbit despre soluțiile personalizate pe care E.ON le poate oferi în sprijinul mobilității electrice pentru clienți business, municipalități, dar și clienți casnici. Serviciile E.ON au experiență internațională în mobilitate electrică, aplicația IT putând să ofere monitorizare și opțiune de plată pentru sesiunile de încărcare. "În prezent, E.ON are 222 stații de încărcare ultrarapidă în Europa. De asemenea, în România există 40 de stații de încărcare rapidă (19 deținute de E.ON, 21 deținute de MOL).", afirmă Claudia.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite