Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> HR >> Stiri si comunicate

Vibrații internaționale din Resurse Umane, la Iași

18 Iunie 2019



Pe 12 iunie 2019, la Iași, BusinessMark a reunit pentru cel de al treilea an comunitatea de HR locală, în cadrul evenimentului Iași HR Vibes.

Conferința e reunit 12 speakeri cu experiență națională și internațională și 100 de participanți, pentru discuții, networking și o doză de inspirație.

Work-life balance, compensații și beneficii, managementul performanței, brandul de angajator, recrutare, experiența anagajaților, tehnologie și inteligență artificială, diversitate și incluziune- acestea au fost doar câteva dintre temele cheie ale evenimentului.

Bogdan Dumitrescu
, Human Resources Manager & Business Coach, Tester Group a deschis evenimentul cu una dintre temele cele mai de interes- ”work-life balance”. ”Nu există echilibru între muncă și viață” ne spune Bogdan, depărtându-se de abordarea clasică. Există, însă, echilibru prin managementul energiei: energie fizică, energie intelectuală, energie emoțională, energie spirituală. Privind la nivelul companiei, există patru elemente necesare pentru echilibrul organizational: Politici de HR sănătoase, HR Analitics, Beneficii și Managementul Performanței.

Preluând discuția, Stelian Bogza, Co Founder, Benefitonline, pune accent pe importanța compensațiilor și beneficiilor, aspect remarcat și de companii, ce au alocat un buget cu 150% mai mare în 2018 față de 2017 pentru această parte a programelor de retenție a angajaților. Astfel, ”peste 250 de companii au pus anul trecut peste 114 milioane de RON la dispoziție pentru beneficii”, ne spune Stelian. La studiu au luat parte companiile ce fac parte din comunitatea Benefit- companii ce folosesc platforma pentru a achiziționa beneficii pentru angajați. Principalele 6 industrii din care provin aceste companii sunt: call center si BPO (28%), servicii (23%), IT&software (23%), producție (15%), retail (6%), și servicii financiare (5%). Care au fost cele mai dorite beneficii în 2018? Topul ne indică: cadouri (Benefit in kind)-32.5%, cadouri (ocazii speciale)- 18.8%, transport-17.3%, turism intern (tichete de vacanță)-14.2%, pensii private-5.6%, sport- 5.3%, sănătate- 3.7%, telecom & electro IT- 0.9%, cursuri profesionale-0.8%, alte beneficii- 09.%.



Starea de bine a angajaților (Well-being) si experiența pozitivă a acestora în relație cu angajatorul lor sunt puncte de plecare în discuția despre productivitate, ne spune Andreea Ilinca, Tax Manager, Deloitte România. Din perspectiva capitalului uman, astfel se stabilesc cele mai bune premise pentru productivitate, indiferent de domeniul de activitate al companiei sau de nivelul de automatizare. De altfel, atât local, cât și la nivel global, una dintre principalele preocupări ale angajatorilor este legată de “experiența angajaților” (puteți găși studiile Human Capital Trends 2019 aici).

Există riscul ca atenția să fie orientată doar către pachetul salarial si către zona de beneficii și în consecință resursele și eforturile companiei. În realitate decizia de a rămâne alături de un angajator este luată considerând pachetul total de recompensare (Total Rewards), de exemplu inclusiv elemente precum flexibilitatea muncii, parcursul profesional oferit, cultura organizației, stilul de management întâlnit.

Toate acestea sunt de luat în calcul în transformarea pachetului total de recompensare, ne sfătuiește Andreea.

Alături de Mihai Găvan, HCM Global Sales Director, Total Soft, ne ridicăm problema comunicării și a modului cum aceasta a evoluat de-a lungul anilor: ”Cum comunicăm în ziua de azi? Cum a evoluat comunicarea între oameni? Dacă ne uităm cu sute de ani în urmă, comunicarea se făcea via un pergament trimis cu un sol. Revoluționar în comunicarea așa cum o știm azi a fost când s-a inventat telegraful. După telegraf a urmat telefonia. După care s-a inventat telefonia mobilă. Apoi s-a mai inventat ceva, <<text messaging>> ce încet, încet a acaparat modalitatea clasică de comunicare, cea prin voce. La nivel mondial, în fiecare an se schimbă cca. 145 de miliarde de mesaje/zi.” Pornind de la studiul acestei evoluții, Total Soft și-a propus să se calibreze stilului și așteptărilor angajaților moderni și a creat chatbot-ul Eva: ”Ne-am pus întrebarea- cum ne ajutăm clienții pentru a satisface nevoia angajaților? Astfel, am inventat chatbot-ul Eva. Funcția departamentului HR e diminuată de procesele acestea statice (ex: eliberare adeverinta), ce nu aduc valoare. Pentru acestea există Eva. Un chatbot de genul acesta nu vine să înlocuiască persoana din HR, ci vine să elibereze timpul ce poate fi folosit pentru procesele cu adevarat importante.”



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite