Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Asigurarea continuitatii operationale

22 Septembrie 2006



Administrarea continuitatii operationale este un proces general ce Rodica_Tuchilaidentifica factorii potentiali de impact care ameninta o organizatie si furnizeaza un cadru pentru asigurarea rezilientei si a posibilitatii de raspuns efectiv, pentru protejarea intereselor actionarilor, a reputatiei, marcii si a activitatilor care creeaza valoare (dupa Business Continuity Institute, institut britanic infiintat in 1994 pentru a promova cele mai inalte standarde de competenta profesionala si practica etica a administrarii continuitatii operationale).


Principalul scop al administrarii continuitatii operationale este de a asigura ca organizatia are un raspuns adecvat in cazul producerii unei intreruperi majore care ii ameninta existenta.


Rodica Tuchila


Continuitatea operationala trebuie sa includa politici, standarde si proceduri pentru asigurarea mentinerii sau reluarii in timp util a operatiunilor specifice, in eventualitatea producerii unor intreruperi. O planificare corespunzatoare a continuitatii operationale contribuie la reducerea riscurilor organizatiei si adauga valoare acesteia.


In industria financiara - considerata sursa esentiala de siguranta pentru economie, individual dar si prin infrastructurile de piata, reguli de operare si standarde - intreruperea operatiunilor pe o perioada oarecare are efecte negative asupra relatiilor cu clientii si partenerii si afecteaza imaginea institutiei, intr-un mediu in care increderea este vitala. Daca pe plan intern exista putine reglementari in acest domeniu, pe plan international administrarea continuitatii operationale este tratata ca o noua disciplina si exista preocupari in crestere pentru emiterea de reglementari si standarde in domeniu.


Reglementari interne


privind asigurarea continuitatii operationale pentru sistemul bancar:


* Norma BNR nr. 17 din 18.12.2003, privind organizarea si controlul intern al activitatii institutiilor de credit si administrarea riscurilor semnificative, precum si organizarea si desfasurarea activitatii de audit intern a institutiilor de credit;


* Cerintele de certificare tehnica a participantilor la Sistemul Electronic de Plati (SEP), din 17.09.2004;


* Ordinul MCTI nr. 218 din 14.06.2004, privind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanta, de tipul aplicatiilor Internet banking, home banking sau mobile banking.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite