Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Clarvision ERP - standard de calitate pentru verticala productiei industriale

22 Septembrie 2006



Informatia, cea mai importanta sursa a competitivitatii organizatiei, trebuie utilizata eficient. Intr-un mediu de lucru tot mai dinamic, caracterizat printr-un timp de reactie scazut si prin cresterea responsabilitatii individuale, accesul la informatiile utile in cel mai scurt timp reprezinta garantia reactiei imediate, in timp real, la schimbare.


www.clarvision.ro


Despre ERP-uri in contextul integrarii europene


Piata autohtona a solutiilor ERP este o piata destul de matura, a carei traiectorie este in continuare ascendenta. Exista cativa jucatori importanti, ale caror solutii ERP au atins un grad de dezvoltare suficient de ridicat, si care au beneficiat de un numar suficient de mare de implementari pentru a acumula experienta si know-how relevant in verticalele industriale in care sunt prezenti.


ebs-fisa-tehnologica-2006In timp ce aderarea la UE va “forta” aplicatiile ERP romanesti la standardizare, gradul de automatizare a proceselor dintr-o companie va creste, la fel si investitiile in IT. Justificarea costurilor achizitiei si implementarii unei solutii ERP trebuie facuta intr-o analiza “eficienta/costuri” care sa ia in calcul un ansamblu de factori, de la obiectivele strategice care se doresc a fi atinse, la existenta resurselor umane si financiare care sa sustina o implementare. Solutiile ERP autohtone, dezvoltate in Romania de catre specialisti romani, au marele avantaj al plierii de la bun inceput pe specificul mediului de afaceri autohton. Aceste solutii au fost create pe baza unor “best practices” locale.


In momentul luarii deciziei de dezvoltare a sistemului Clarvision, pe piata se gaseau preponderent ERP-uri aduse de afara, traduse si adaptate. Un alt mare dezavantaj al acestor sisteme era tehnologia invechita in care au fost dezvoltate, care astazi este depasita. Dezvoltarea Clarvision a mizat pe tehnologiile Microsoft, care vor continua sa fie in top inca multi ani de aici inainte. Deci, durabilitatea in timp a investitiei intr-un ERP este un alt factor de luat in considerare, care este in raport imediat cu tehnologia IT. Decizia de achizitie a unui ERP este de obicei o decizie strategica, care vizeaza un termen mediu si lung de dezvoltare a companiei, asadar cu atat mai mult devine important factorul “tehnologie IT de actualitate”.


Sistemul Clarvision ERP a fost dezvoltat de la bun inceput pentru verticala productie industriala, fiind prima solutie de gen care vine in intampinarea nevoilor firmelor medii si mari din industria romaneasca. Bineinteles, a fost implementata in sistem si compatibilitatea cu standardele contabile internationale. Printre ramurile industriale in care este utilizat sistemul se numara: prelucrarea lemnului, industria mobilei, constructii si confectii metalice, productia de articole din cauciuc, industria usoara - imbracaminte, incaltaminte, alte articole textile si de pielarie, productia de piese si accesorii pentru autovehicule si motoare de autovehicule, fabricarea produselor ceramice, fabricarea produselor chimice, productia de aparate, echipamente electronice si de precizie, panificatie.


Implementarea, “masura performantei” unui sistem ERP


Implementarea unui ERP depinde hotarator de existenta unei proceduri standardizate de implementare, de calitatea managementului de proiect si de deschiderea/ reticenta oamenilor la schimbare (este cunoscut faptul ca un ERP genereaza schimbari semnificative in firma in care este implementat, schimbari care sunt acceptate mai usor sau mai greu in functie de “cultura IT” a angajatilor). In raport de marimea si de gradul de organizare interna a unei companii, implementarea sistemului ERP variaza intre cateva luni si chiar 1 sau 2 ani.


In linii mari, asteptarile clientilor vis-a-vis de Clarvision ERP sunt legate de eficientizarea fluxului de informatii si documente din companie, de obtinerea in timp real a informatiilor pe care se bazeaza luarea deciziilor, de optimizarea proceselor care se deruleaza in cadrul firmei. Toate acestea pot fi sintetizate in obiectivul mai general de crestere a valorii companiei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite