Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Konica Minolta accelerează business-ul de Servicii IT

21 Noiembrie 2019



Konica Minolta a intrat într-un proces complex de reaşezare a business-ului, făcând trecerea de la printing şi document management la colaborare, digitalizare şi servicii IT. Pentru o companie cu 140 de ani de istorie şi peste 3.500 de parteneri, schimbarea nu este un lucru facil. Însă, la nivelul anului 2018, linia de business de soluţii şi servicii IT a generat aproape 30% din cifra de afaceri, iar creşterea prognozată depăşeşte 14%.

„Rethink your scope” a fost cuvântul cheie al recentului European Leadership Campus (Copenhaga, peste 1000 de participanţi), un eveniment dedicat ecosistemului european de parteneri şi distribuitori. Motivaţia acestui proces a fost sintetizată în câteva cuvinte de CEO-ul Konica Minolta, Shoei Yamana, prin raportare la Ikigai - un concept japonez care implică o analiză a scopului pe care fiecare trebuie să îl aibă în viaţă. „Împreună trebuie să căutăm permanent soluţii la problemele existente în business, societate şi mediu. Iată de ce, Konica Minolta se reinventează şi se transformă dintr-un furnizor de echipamente într-un integrator de soluţii inteligente pentru afaceri”.
Extinderea activităţii Konica Minolta este însă un demers început de câţiva ani şi care a inclus achiziții de companii şi tehnologii, dezvoltarea de noi produse, extinderea canalului de parteneri, abordarea unor noi segmente de piaţă. Astfel, compania îşi păstrează focusul pe printing (mai ales că această piaţă îşi menţine tendinţa ascendentă), însă adaugă noi linii de business în: servicii şi infrastructură IT, soluţii de colaborare, IoT, realitate augmentată, securitate video, inteligență artificială etc.


Achiziţii europene

În ultimii trei ani, Konica Minolta a cumpărat doar în Europa câteva companii care permit această extindere de focus: Mobotix din Germania (producător de top de camere inteligente de supraveghere video şi soluţii de recunoaştere facială), Numerial din Franţa (focus pe Enterprise Content Management), Webcom din Cehia (partener Microsoft cu experiență pe soluţii de CRM şi ERP), NextAgenda din Danemarca (companie specializată în Busienss Intelligence şi analiză de date). Fiecare dintre aceste achiziţii au adus un plus de know-how, expertiză şi resurse umane calificate şi contribuie la reinventarea Konica Minolta.
O bună parte din strategia Konica Minolta gravitează în jurul conceptului de „conected workplace”. Compania a înţeles că documentele rămân esenţa oricărui proces de afaceri, doar că acestea migrează de pe hârtie pe suport digital. În acest sens, Konica Minolta adaugă noi dimensiuni managementului documentelor: conectivitate, design, procesare, securitate, colaborare etc. Pentru fiecare dintre aceste dimensiuni compania are o ofertă integrată de soluţii şi servicii, menite să ofere utilizatorilor o experiență completă.



Workplace Hub, o platformă cheie

La nivel de produse şi servicii, platforma Workplace Hub a devenit noul vârf de lance al companiei. Anunţată încă de anul trecut, platforma Workplace Hub integrează toate serviciile IT oferite într-un singur sistem. Clienţii au la dispoziţie o platformă unificată care conţine aplicaţii, servicii, management, securitate, update-uri, ceea ce reduce semnificativ complexitatea şi dependența de echipele IT specializate. Prin integrarea componentelor software, hardware şi servicii (inclusiv un pachet complet Microsoft Office 365) într-o singură platformă, Konica Minolta extinde noţiunea de multifuncţional într-un mod unic. Platforma este disponibilă inclusiv pe baza unei subscripţii lunare şi se adresează cu precădere companiilor medii şi mici, precum şi filialelor sau birourilor teritoriale ale companiilor mari. Şi pentru că business-urile europene vor să utilizeze tehnologia, nu să o administreze, Konica Minolta oferă servicii complete de externalizare. Portofoliul de servicii acoperă document management (de la contracte la facturi), precum şi servicii standard se gestiune a infrastructurii IT.



Soluţii pentru SMB

„Companiile europene vor soluţii simple, cât mai apropiate de conceptul plug and play. Echipamente pre-configurate, care să ofere cât mai multe funcționalități, să fie cât mai uşor de gestionat și să reducă dependența de IT. Workplace Hub este ideal pentru companii mici cu 30-40 de angajaţi şi o suită software care să includă CRM, ERP şi Business Intelligence. Este până la urma modelul clasic de companie europeană medie, care îşi doreşte să utilizeze tehnologia, nu să o gestioneze. Noua abordare se reflectă şi la nivelul canalului de parteneri, care a fost extins către companii cu experiență mai mare pe sectorul soluţiilor de business şi a vânzărilor tranzacţionale. Parteneriatele cu distribuitori precum Ingram Micro şi Tech Data sunt un pas în această direcţie”, a declarat Olaf Lorenz, General Manager International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe. Managementul Konica Minolta consideră ca Workplace Hub va deveni avantajul competitiv care va permite companiei nipone să intre puternic pe piaţa serviciilor IT. Astfel, este de aşteptat ca, în următorul an, ponderea acestei linii de business să depăşească 30% din cifra de afaceri globală.
Printre priorităţile Konica Minolta se află şi Internet of Things, survegherea video inteligentă, realitatea augmentată etc. În cadrul evenimentului a fost prezentată o soluţie proprie de ochelari inteligenţi bazaţi pe tehnologie de realitate augmentată. Soluţia se adresează echipelor de mentenanţă pentru echipamente de copiere-printare şi nu mai puţin de 1000 de unităţi vor intra în exploatare în următoarele luni. Konica Minolta consideră că oportunităţile pe aceste domenii sunt uriaşe şi doar lipsa resurselor umane calificate limitează aplicarea inovaţiilor în business.
European Leadership Campus 2019 a arătat o nouă faţă a companiei Konica Minolta, care se reinventează pentru a face trecerea de la hârtie la digital şi pentru a răspunde provocărilor prin care trece economia modernă. Colaborarea rămâne însă cel mai important aspect în productivitatea anagajaţilor, dincolo de tipul de suport pe care stau informațiile, iar conceptul de „multifuncţional” include acum Wi-Fi, securitate, suita de productivitate. Mai mult, companiile europene vor să utilizeze tehnologia, nu să o administreze, prin urmare orientarea către servicii IT este esenţială.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite