Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum arată liderul anului 2030?

12 Decembrie 2019



Odată cu atingerea în 2012 a pragului de un miliard de smartphone-uri la nivel global, companiile întră într-o eră de transformare accelerată. Spre deosebire de companiile de tradiție, companiile secolului 21 sunt de 10-40 de ori mai eficiente. În acest context, dacă nu-și remodelează afacerea, companiile formate pe calapodul vechii economii vor avea parte de „momentul lor Kodak”. Care vor fi implicațiile? Multiple.

Peste 10 sau 20 de ani redesenarea fiecărei industrii va fi o realitate dictată de noile transformări: orașe inteligente, energie regenerabilă, infrastructură pentru lanțul de distribuție, aprovizionare, educație și servicii sociale pentru aproximativ 9 miliarde de oameni. Și tot atunci, liderii care vor conduce aceste companii vor fi diferiți de cei de acum. Cum vor arată liderii din 2030?


Constantin Magdalina, Expert tendinte si tehnologii emergente, Valoria

Un nou mindset, „de explorator”

Tehnologia resetează sistemul de operare al liderilor. Aceștia sunt obligați să fie mai îndrăzneți și vizionari. Liderii de mâine vor fi motivați să exploreze oportunități care vin la pachet cu riscuri mai mari. Zborul pe Marte, dorit de Elon Musk, sau explorarea spațiului pe scară largă, dorită de Richard Bronson ori Jeff Bezos, dacă nu sunt exerciții de PR, sunt dorințe care exprimă cel mai bine modul în care îndrăznește tipul de lider de mâine.
Liderii viitorului nu se visează perfecți și atotștiutori, ci fac echipă cu oameni care au calități și cunoștințe ce lor le lipsesc. Oamenii din echipa lor au o viziune a viitorului aliniată cu cea a fondatorului companiei. Sunt loiali fără a fi servili. Gândesc autonom, propun perspective, dar acționează împreună. Ascultă și sunt ascultați de lideri. Liderii viitorului își asumă riscuri și nu se sperie de eșec. Ei știu că marii câștigători în business au trecut prin eșecuri răsunătoare.

Toate companiile vor fi „de tehnologie”
Dintre companiile noii generații, cele mai multe se poziționează drept companii de tehnologie. Chiar dacă operează în industria bancară, de asigurări sau turism baza lor tehnologică de funcționare le redefinește. Dacă ținem cont că multe sunt companii care operează platforme online, au în componența consiliului director de 9 ori mai mulți decidenți cu competențe tehnice decât cele tradiționale și bugete semnificative de investiții în tehnologie, există motive puternice să se numească companii de tehnologie cu acreditare în industria bancară, de asigurări sau de turism.
Progresul tehnologic ne arată tot mai mult că liderii noii generații cumpără procesele de afaceri de care au nevoie ca servicii în cloud (PaaS). În timp ce veteranii sunt captivi utilizării de tehnologii vechi, tinerii competitori utilizează cele mai noi tehnologii și construiesc modele de afaceri complet noi.



Caracteristicile noi ale liderilor

Integrarea componentei tehnologice tot mai mari antrenează noi aptitudini de conducere. Inovația nu mai înseamnă să mai adaugi încă o caracteristică unui produs existent, ci să construiești un produs care nu există.
Dacă ar fi să identificăm trei caracteristici ale noului tip de lider comparativ cu tipul consacrat de lider acestea ar fi:
• Caracterul curajos, deschis și vizionar al liderilor, cu focus pe competențe tehnice avansate la nivel strategic
• Deprinderea de a lucra în echipă cu oameni mai valoroși decât ei, dar cu același spirit de explorator
• Centrarea pe dezvoltarea companiei prin investiții în companii cu potențial, valori comune și cultură antreprenorială

Orientarea spre creștere globală
Pentru viitori lideri aversiunea față de risc nu există pentru că fiecare dintre ei a cunoscut eșecul. În calitatea lor de directori ai companiilor lor sau de investitori aceștia se centrează nu pe risc, ci pe potențial. „Cât de mult putem crește această idee într-o afacere globală?”, pare să fie întrebarea cheie pe care fiecare și-o adresează.
În același timp, tot mai mult, liderii noii generații au cunoștințe avansate de AI, blockchain, IoT, social media, cloud computing și alte tehnologii similare care cresc exponențial afacerile pe care le construiesc sau preiau.
Mai mult, liderii noii generații pot să înceapă afacerile în industrii bine definite și, grație tehnologiei, să și le extindă sau să migreze în alte industrii. În aceste condiții, consiliile de conducere ale noilor companii seamănă mai degrabă cu studiouri de creație în care decidenții sunt deschiși, creativi, nativi digitali și cu experiență relevantă de business. Blugii, tricourile, converșii și ceasurile smart înlocuiesc costumele și ceasurilor analoge scumpe. Cu această nouă generație de lideri, întrăm într-o era liberă de convenții și deschisă către schimbare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite