Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cine pune punctul pe „i” în compania ta?

13 Decembrie 2019



Creșterea unui business în România este obiectivul principal pentru mulți manageri cu viziune și idei inovatoare. Întrebarea care apare în acest context este destul de simplă: Cine susține această creștere? Răspunsul clasic și cel mai des întâlnit este clienții finali, proiectele semnate și investițiile externe. Însă, nu cumva uităm din ecuație ceea ce face o companie să funcționeze? Mai exact, nu cumva angajații formează motorul care susține și face posibilă această creștere?

Evident, există un echilibru între cele două categorii de public ce contribuie la creșterea unui business, dar totul pornește de la angajați și de la nivelul lor de confort și mulțumire. Așadar, ei sunt cei care pun punctul pe „i” în orice companie. Richard Branson, celebrul om de afaceri din Marea Britanie, cu afaceri de top la nivel global spunea: Clienții nu sunt cei din topul listei, angajații sunt. Dacă ai grijă de angajații tăi, ei vor avea grijă de clienții tăi. În numeroasele interviuri oferite pe acest subiect, Branson mai spunea că toată această grijă ca angajații să fie fericiți și mulțumiți a condus la crearea unei culturi organizaționale ce stimulează evoluția și atrage continuu oameni de top din diverse arii.
Dar în România, ce-i face pe angajați să fie fericiți și implicați, în așa fel încât și ei și companiile în care activează să crească? Nu își doresc și companiile autohtone să dezvolte asemenea culturi care să le ducă numele pe culmile succesului? Răspunsul este discutabil.
Ultimul studiu realizat de iSence Solutions a evidențiat faptul că 55% dintre românii ce activează în mediul urban sunt mulțumiți de locul de muncă actual și caută să se dezvolte mai departe în acea companie. Câteva elemente înclină cel mai mult balanța către fericirea și mulțumirea la locul da muncă:
• Primirea salariului la timp (60%)
• O relație pozitivă cu echipa (59%)
• Obținerea de certificări în aria de expertiză (52%)
• Un loc de muncă interesant (49%)
• Sentimentul că activitățile realizate sunt utile (44%)
• Sentimentul de respect la locul de muncă (43%)
• O relație pozitivă cu echipa de management (43%

Din statisticile de mai sus înțelegem că, deși elementul financiar deține un loc de top în fericirea angajaților, există multe alte aspecte ce determină gradul de mulțumire a unui colectiv. Să luăm un exemplu simplu: ați mai realiza ceea ce realizați acum dacă ați avea sentimentul că nu este util? Poate că da, dar interesul, implicarea și dedicarea ar descrește până în punctul în care totul devine insuportabil. Același tip de întrebare poate fi aplicat la oricare dintre elementele de mai sus.

Și totuși, de ce sunt angajații importanți?
În afară de rolul firesc pe care îl joacă angajații într-o companie, sunt câteva argumente care explică de ce angajații sunt mai presus decât consumatorii finali. De pildă, orice angajat al unei companii influențează într-o măsură mai mică sau mai mare relația cu un consumator. Și dacă acel angajat este demotivat și detașat, va mai putea el să ofere tot ce e mai bun unui consumator? Cu siguranță că nu.
Să spunem însă că există și o reputație negativă în jurul unei companii. Din punctul în care brandul de angajator este afectat, compania este privită de potențialii angajați drept un loc de muncă toxic, nepotrivit unei dezvoltări sănătoase. Ce pierde compania în acest caz? Un element competitiv extrem de important pentru dezvoltarea ei pe termen lung - potențialul de a atrage talente care să aducă plus valoare.
Dar să mergem mai departe cu argumentele. Angajații sunt, de cele mai multe ori, liantul dintre echipele de management și consumatorii finali. Dacă aceștia sunt tratați cu neîncredere, nevoile consumatorilor finali nu vor mai fi satisfăcute. De ce? În procesul de comunicare cu o audiență, angajații înțeleg în profunzime ceea ce face un consumator să fie consumator și, mai mult decât atât, anticipează care vor fi nevoile imediate. O mentalitate ce are la bază doar fișa postului nu va oferi angajaților libertatea de a pune în practică idei și chiar inovații. Care este rezultatul? Pe de o parte, angajați nefericiți, iar pe de altă parte consumatori incomplet satisfăcuți, aflați în poziția de a apela la un produs sau serviciu concurent dacă nivelul de calitate este superior.
Și să nu uităm de obiectivele pe care orice business le are. Orice țel, oricât de mic este susținut de aceeași energie generală: angajamentul și talentul angajaților. Ceea ce nu înțeleg multe companii este că lucrurile nu pot funcționa într-un mediu plin de frustrare. Atunci când o cultură organizațională este în pericol, nu există prioritate mai mare decât să rezolvi lucrurile din interior.

Comunicarea este cheia
Pare clișeic să spunem că prin comunicare rezolvăm orice, dar acesta este adevărul. O relație bazată pe deschidere și transparență va ajuta orice companie să construiască o cultură ce susține succesul și inovația. Tendința generală în companiile din România este de a pune consumatorul pe primul loc, când, de fapt, ordinea ar trebui puțin schimbată.
Spre deosebire de paradigma din trecut în care experiența consumatorului era în centrul atenției, astăzi întâlnim tot mai des un alt concept ce are ca nucleu experiența angajaților. Pe scurt, aceleași metode ce au dus la înțelegerea consumatorilor și la crearea celor mai profitabile și eficiente procese de vânzare sunt astăzi folosite pentru a determina traseul unui angajat într-o companie, cu scopul de a îmbunătăți experiența în diferite momente ale acestui traseu. În ultimul studiu realizat de Deloitte cu privire la trendurile globale ale forței de muncă s-a arătat că 80% dintre liderii celor mai de succes companii din lume acordă o atenție principală experienței angajaților.

Angajați fericiți, afacere de succes
Menținerea angajaților motivați și dedicați este o provocare pentru multe companii, mai ales în industriile competitive. Dar ceea ce face lucrurile să funcționeze este gradul de confort și fericire pe care îl resimt angajații tăi. Prin crearea unei încrederi reciproce, se creează automat și o cultură benefică ce încurajează evoluția în companie și alături de ea. Astfel, doar când o companie ajunge să fie un angajator preferat, angajații vor putea pune punctul pe „i”, iar lucrurile se pun în mișcare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite