Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

O cale de a facilita transformarea digitală

13 Decembrie 2019



Realitatea arată că pe o piaţă globală tot mai competitivă, multe firme caută să îmbunătăţească experienţa propriilor clienţi prin utilizarea transformării digitale. Tehnologiile emergente continuă să revoluţioneze modul în care firmele din toate sectoarele interacţionează cu clienţii şi furnizorii proprii. Iar încorporarea de tehnologii noi în produse, procese de afaceri şi strategii permite firmelor să concureze cu mai mari şanse de reuşită în noua economie digitală.
Studii publicate recent arată că investiţiile în transformarea digitală a afacerii au dus la creşterea productivităţii angajaţilor, scăderea costurilor şi îmbunătăţirea gradului de satisfacţie al clienţilor. Provocarea aici constă în faptul că aspectul uman al acestei transformări, în termeni de cultură şi organizaţie, s-a dovedit și se dovedeşte mult mai dur decât latura tehnologică. De ce? Motivul cel mai simplu este acela că oricine întreabă 100 de oameni din 100 de organizaţii diferite ce înseamnă transformarea digitală va primi 10.000 de răspunsuri diferite.
Determinarea celor mai bune căi de încorporare a transformării digitale în organizaţie la toate nivelurile necesită în primul rând o înţelegere deplină a proceselor de afaceri şi, prin aceasta, identificarea locurilor unde se regăsesc cele mai mari ineficienţe şi oportunităţi. În plus, transformarea digitală adesea înglobează concepte precum cloud computing şi servicii bazate pe abonamente, locuri rămase încă, conform studiilor, mult în urmă din punct de vedere al exploatării la potenţialul maxim.
De ce astfel de concepte încă nu sunt exploatate la maxim? În principal deoarece utilizarea lor înseamnă migrări tehnologice masive, iar astfel de migrări fără luarea iniţială în calcul a tuturor consecinţelor posibile sau fără efectuarea de teste iniţiale poate avea consecinţe negative, aşa cum o demonstrează o mulţime de exemple din universul afacerilor.
Mai simplu spus, atunci când sistemele sunt migrate pe platforme noi problemele devin inevitabile. Desigur, una din soluţii aici o constituie redundanţele multiple implementate în ecosistemul IT, care pot preveni transformarea migrărilor în eşecuri catastrofale. De aceea, experţii avertizează că investiţiile în transformarea digitală au nevoie în primul rând de existenţa unei expertize suficiente la nivel de organizaţie. Iar până acum, conform studiilor, aproape trei sferturi din organizaţiile care investesc în transformarea digitală au avut nevoie de programe de instruire specializate pentru personalul propriu sau să închirieze personal specializat din alte părţi pentru a dobândi expertiza necesară utilizării sistemelor de tip Infrastructure-as-a-Service (IaaS), de pildă.
Există câţiva factori de luat în considerare la planificarea unei transformări digitale de succes. În primul rând, este foarte importantă calcularea momentului optim de realizare a transformării. Asta implică revizuirea operaţiunilor de afaceri pentru identificarea momentelor de vârf de trafic, pentru evitarea unor astfel de momente.
În al doilea rând, ca parte a pregătirilor, clienţii ar trebui să fie informaţi în legătură cu schimbările planificate, incluzând aici momentele când aceştia ar trebui să se aştepte ca serviciile cu care erau obişnuiţi să devină inaccesibile. Prin astfel de măsuri, clienţii pot fi informaţi să nu acceseze serviciile înainte de completarea schimbării. Iar aşa ceva se poate realiza prin metode precum e-mail-ul şi social media.
În al treilea rând, pregătirea unei astfel de transformări înseamnă angajarea personalului în cadrul efortului. O astfel de procedură permite factorilor de decizie să înţeleagă mai bine cum va fi afectată organizaţia la toate nivelurile de procesul de transformare. În plus, implicarea personalului în proces îl face pe acesta mai susceptibil să accepte schimbările, care sunt adesea fundamentale.
Experţii arată că, până acum cel puţin, s-a manifestat puternic tentaţia de a scurta timpii de realizare a transformărilor digitale, fapt care s-a dovedit adesea contraproductiv, în sensul în care schimbările au însemnat provocări exacerbate de rezistenţa angajaţilor şi de lipsa de pregătire a lor.
În fine, odată ce noile sisteme sunt instalate, este nevoie de un program dur de testare pentru a se vedea în ce măsură sistemele rezistă la momentele de vârf. Astfel de testări se pot efectua prin teste de anduranţă şi aşa-numitele teste alfa şi beta de asigurare a operabilităţii. Această etapă este importantă şi din alt punct de vedere. În cursul schimbării, indicatorii financiari pot oferi motive de renunţare, cel puţin parţial, la iniţiativă, pentru reducerea pierderilor. De aceea, experţii recomandă firmelor să nu cedeze în faţa unei asemenea situaţii şi să îşi continue eforturile de transformare.
Tehnologiile emergente din cadrul transformării digitale activează oportunităţi noi, generează noi fluxuri de venituri şi ajută la intensificare concurenţei pe pieţe. Însă transformarea digitală poate fi un proces greu şi menit eşecului în lipsa unor măsuri relativ simple, precum cele prezentate mai sus, care să ajute la netezirea asperităţilor de pe un drum oricum anevoios.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite