Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Programul Coordonator Anual (PCA) al PMB se realizeaza cu o solutie geospatiala dezvoltata de Intergraph Computer Services

22 Septembrie 2006




Prin asigurarea unui timp mult mai scurt de generare a inregistrarilor in sistem si de actualizare, cetatenii si institutiile interesate vor avea acces, prin portalul public al SIIMAPMB, la informatii la zi privind cele doua domenii de interes. Au fost inlaturate in acest fel situatiile in care informatia disponibila publicului nu este completa sau actuala datorita intarzierilor in procesarea manuala a inregistrarilor.


Introducerea de catre angajatii PMB din cadrul Directiei Coordonare Reglementare Infrastructura (DCRI) a datelor despre lucrarile de interventie la avarii si a avizelor corespunzatoare a fost inlocuita de o procedura in doi pasi, prin care angajatii institutiilor care cer avizul introduc fiecare lucrare, iar angajatii DCRI doar avizeaza lucrarea si preiau in BDU, prin procedura automata, datele introduse in primul pas.


Un alt beneficiu al distributiei efortului de introducere a datelor catre administratorii retelelor este posibilitatea generarii geometriei (grafica si coordonatele) lucrarii de interventie direct de catre administratorul de retea care cere avizul pentru lucrare, cu precizie suficienta pentru localizarea univoca a pozitiei lucrarii. In acest fel vor putea fi urmarite (si verificate in teren) mult mai clar lucrarile de avarii la retele si identificate ulterior acele lucrari care nu au fost finalizate in termen sau in parametrii de calitate a lucrarii impusi de PMB.


Solutia permite analiza suprapunerilor si conflictelor dintre propunerile de lucrari generate in sistem de catre institutiile participante. In acest sens, functionalitatea pusa la dispozitie in cadrul solutiei permite analize care duc la identificarea conflictelor, pe baza unor criterii sau reguli definibile in sistem. Un exemplu de conflict ar fi realizarea mai multor lucrari in aceeasi zona, intr-un interval de timp prea lung, sau intr-o ordine incorecta. Aceasta functionalitate este accesibila si utilizatorilor din cadrul PMB. Lucrarile care corespund criteriilor vor fi selectate si incluse in procedura de aprobare in cadrul comisiilor de specialitate ale PMB. In acest sens, sistemul permite trecerea lucrarilor inregistrate initial in sistem ca propuneri din partea institutiilor partenere prin diferite faze, pana la aprobarea finala si transferarea automata a acestor lucrari in sistemul informatic BDU (actual), in care se gestioneaza datele care tin de Programul Coordonator Anual.


Sistemul permite reluarea, ori de cate ori este nevoie, a pasilor definiti pe parcursul derularii programelor de reparatii si investitii, astfel incat sa poata fi efectuate modificari in PCA, iar aceste modificari sa devina imediat disponibile ca informatii in sistem.


De asemenea, sistemul permite raportarea de catre institutiile responsabile de realizarea lucrarilor a stadiului fiecarei lucrari incluse in PCA, precum si identificarea (fie prin notificarea automata fie prin analize efectuate de utilizatori) a conflictelor dintre lucrari care apar datorita nerespectarii programarii aprobate. Functionalitatea necesara raportarii este disponibila pe statiile de lucru ale angajatilor institutiilor responsabile de efectuarea lucrarilor, in timp ce mecanismul de monitorizare si identificare a conflictelor este disponibil in primul rand utilizatorilor din PMB.


Sistemul contine functionalitatea necesara pentru inregistrarea unei lucrari pentru care este necesar avizul de interventie de avarie. Prin interfata aplicatiei disponibila pe statiile client la sediul institutiilor respective, utilizatorii genereaza inregistrari, care sunt salvate in baza de date proprie a solutiei, si care corespund lucrarilor de interventie avarie pentru care se cere avizul. O data cererea de aviz analizata, lucrarile aprobate sunt transferate automat in BDU (sistemul actual), iar sistemul comunica automat catre cei care au inregistrat lucrarea numarul de aviz acordat in BDU pentru lucrarile respective, sau, dupa caz, rezultatul negativ (refuzul de acordare a avizului). Ulterior se realizeaza in sistem actualizarea de catre responsabilii de lucrari a stadiului lucrarilor pentru care a fost obtinut avizul, transferand aceste informatii automat in BDU, permitand inregistrarea unei cereri de prelungire a avizului acordat initial, daca este cazul.


Solutia pune la dispozitia utilizatorilor din cadrul administratorilor de retele si a primariilor de sector rapoarte centralizatoare privind numarul, tipul si stadiul lucrarilor de interventie din jurisdictia / in responsabilitatea fiecareia din aceste institutii sau companii de utilitati.


Desi PMB estimeaza ca numarul utilizatorilor solutiei nu va depasi ordinul zecilor, solutia a fost conceputa astfel incat sa nu impuna nici o limita in privinta numarului de utilizatori, nici din punct de vedere tehnic, nici din punctul de vedere al licentierii. Conform specificatiilor functionale, o parte din utilizatori vor accesa functionalitatea din interiorul Primariei Municipiului Bucuresti, in timp ce majoritatea utilizatorilor vor fi angajati ai unor institutii sau companii externe Primariei Municipiului Bucuresti si in consecinta vor avea acces la functionalitatea solutiei pe statii de lucru situate in interiorul institutiilor respective.


Obiectivele proiectului



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite