Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Experiențe, tehnologie și vizualuri: trenduri ce definesc marketingul din 2020

19 Februarie 2020



Tehnologia continuă să avanseze rapid, ceea ce face ca majoritatea industriilor să fie influențate într-un fel sau altul. În industria marketingului, rata crescută de digitalizare și automatizare (când vine vorba de interacțiunile dintre consumatori și branduri) ne aduc în pragul unor schimbări și trenduri cu un impact major pe termen lung. Însă, și în acest an, atenția companiilor va fi pusă pe oameni și nu pe tehnologii. Care sunt cele mai importante trenduri în marketingul digital și cum ar trebui companiile să le integreze în strategiile lor? Aflăm toate detaliile în acest material.

Experiențe la superlativ

Se spune că 2020 va fi anul consumatorilor și a experiențelor orchestrate de branduri pentru aceștia. Am asistat și în ultimii ani la o modificare a percepției generale asupra marketingului. Astăzi nu mai este vorba despre a convinge oamenii să cumpere sau să lucreze pentru o companie, ci despre oferirea unor experiențe memorabile care să-i determine să revină iar și iar. Dar cum am ajuns aici?
Pe scurt, creșterea digitalului, în general, și a conținutului disponibil, în mod particular, au transformat consumatorii din indivizi pasivi, mai ales când vine vorba despre înțelegerea unui produs, în indivizi extrem de activi care fac tot posibilul să afle mai multe pe cont propriu. Astfel că, tot acest proces de informare se poate traduce într-o experiență de consum, chiar dacă nu a produsului sau serviciului în sine, ci a conținutului despre acesta.
Cât de mult cântăresc aceste experiențe în decizia de cumpărare? Ultimele studii din Statele Unite au evidențiat că 79% dintre oameni consideră experiența consumatorului drept un aspect esențial în procesul de achiziție. Aspecte precum eficiența, suportul prietenos, modalitățile facile de plată sunt extrem de valoroase. Dar să nu uităm de tehnologia avansată, personalizarea, reputația brandului sau elementele de design, căci și ele au puterea să încline balanța.

Conținut vizual și atractiv
Odată cu apariția motoarelor de căutare pe bază de voce, multe companii și-au concentrat atenția în această direcție. Însă, ultimele analize arată că tot conținutul ce implică „vizualizarea” lui este mai atractiv pentru consumatori. Drept urmare, și în acest an, conținutul vizual, cu elemente grafice și de design va fi la mare căutare. Dacă încă sunt dubii cu privire la conținutul vizual, să ne gândim la creșterile înregistrate de Pinterest și Instagram, două platforme dedicate acestui tip de conținut.
Iată câteva statistici cel putin interesante care fac din conținutul vizual o necesitate pentru orice companie:
• 65% dintre oameni învață pe bază de conținut vizual;
• Materialele vizuale cresc predispoziția utilizatorilor de a citi informația inclusă cu 80%;
• Utilizatorii sunt cu 85% mai predispuși să cumpere un produs după vizualizarea unui astfel de material;
• 93% din totalitatea relațiilor de comunicare pe care le avem au o bază vizuală. Acesta este și motivul pentru care suntem atrași și influențați de imagini;
• Postările de pe platformele sociale sunt cu 180% mai eficiente din perspectiva angajamentului utilizatorilor;
• Creierul uman procesează imaginile de 60.000 de ori mai repede decât un text.

Observă, deci, că materialele vizuale vor fi la mare căutare în acest an, mai ales că sunt mult mai ușor de reamintit. Orice material de la infografice, imagini și chiar scurte videoclipuri vor face un text mult mai atractiv și eficient.

SEO și optimizarea avansată a conținutului digital
SEO (search engine optimization) va continua să fie un element esențial în marketingul digital. Acest trend ascendent vine și din faptul că Google, principala platformă utilizată pentru a face căutări online, introduce frecvent actualizări de sistem ce schimbă ierarhia afișărilor.
În plus, odată cu creșterea ratei de utilizare a dispozitivelor mobile, utilizatorii și-au schimbat comportamentul de căutare a informațiilor în aceste motoare globale. A fi numărul unu în afișările Google nu mai este un țel pentru toate companiile, ci a fi cel care oferă cel mai repede informația căutată. Pentru acest scop, Google a introdus opțiunea de Featured Snippets, ceea ce permite utilizatorilor să afle informațiile căutate fără a fi nevoie să viziteze un website, deoarece este chiar acolo în Google.
Totuși, să nu uităm de recomandările tradiționale cu privire la optimizarea conținutului publicat online - adăugarea de cuvinte cheie, meta titluri, meta descrieri și alte elemente specifice. Fără astfel de configurări, un conținut nu va fi descoperit de utilizatorii interesați și, deși par simple, ele joacă un rol critic în optimizarea generală a unui website de companie.
În 2020 se așteaptă o creștere a investițiilor realizate în activitățile de SEO, mai ales că aceste tehnici oferă companiilor tot ce au nevoie pentru a atrage consumatorii în mod organic, fără investiții suplimentare. Însă, răbdarea este cheia succesului unei campanii complete SEO.



Inteligență artificială la tot pasul

Am fost deja martorii unor schimbări majore ca urmare a integrării sistemelor ce au la bază inteligența artificială, dar nu suntem deloc aproape de finalul acestui proces. Numărul companiilor care investesc în sisteme ce au la bază algoritmi inteligenți și care automatizează anumite activități din marketing a crescut semnificativ.
Deși inteligența artificială este tehnologia ce se află în spatele multor acțiuni online (cum sunt asistenții virtuali sau chatbots din social media), scopul acestor instrumente nu este acela de a înlocui indivizii umani, ci de a-i completa. Să vedem câteva arii ale marketingului care folosesc deja inteligența artificială:
• Targetarea reclamelor plătite - inteligența artificială are capacitatea de a analiza comportamentele utilizatorilor și de a oferi sugestii cu privire la când, unde și cum ar trebui să afișăm un mesaj pentru a produce cele mai bune rezultate;
• Analize predictive - se pot analiza automat comportamentele trecute ale consumatorilor pentru a le determina pe cele viitoare;
• Chatbots - roboți inteligenți ce pot purta conversații după o serie de variabile predefinite. Aceștia au devenit extrem de importanți pentru companii, mai ales că le asigură un flux comunicațional continuu cu utilizatorii, lucru ce nu ar fi fost posibil anterior fără atenția totală a unui individ;
• Recomandări de conținut - dacă ați primit recomandări de conținut similare cu ultimele căutări realizate, atunci cu siguranță ați fost „victima” unui sistem automat, care analizează conținutul consumat anterior și vine cu sugestii din aceeași sferă.
• Marketing automation - AI permite companiilor să automatizeze majoritatea activităților de marketing, cum sunt email marketing sau social media sharing. Acum, toate acestea pot fi setate o singură dată, iar apoi lucrurile funcționează automat în acord cu valorile predefinite.

Gânduri de final

Ce-i drept, marketingul nu mai e ce-a fost odată, dar nu ne îndreptăm într-o sferă negativă, ci dimpotrivă. Toate aceste sisteme tehnice sunt un ajutor real pentru orice marketer, care are la dispoziție mai mult timp pentru a gândi strategii, în loc să execute taskuri repetitive. Așa cum am menționat pe parcursul materialului, anul acesta se așteaptă o creștere a utilizării unor anumite tehnici de marketing. Însă, un lucru rămâne constant în tot acest proces: consumatorul care dictează următorul pas pentru orice companie. Așadar, ascultați-i, oferiți-le experiențe, tehnologii și materiale care să le bucure privirea și puteți fi cu un pas mai aproape de ei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite