Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Maguay, un model de anduranță pe piața IT locală

24 Februarie 2020




Furnizor HPC la nivel european
Continuați și anul acesta colaborarea cu CERN pe livrarea de produse HPC?

Nu doar că o continuăm, ci, din 2017 încoace, o dezvoltăm. Suntem în mod special apreciați pentru proactivitatea și profesionalismul serviciilor prestate, dincolo de soluțiile furnizate.

Maguay are și calitatea de partener ETP4HPC (European Technology Platform for High Performance Computing). Cum vă ajută această recunoaștere a competențelor și experienței la nivel european?

Tendința actuală în acest domeniu constă în migrarea de la modelul HPC tradițional – prin High Performance Computing înțelegând modelare, simulare și interconectare – către HPI (High Performance Infrastructure). Mai precis către platforme de tipul High-Performance-Compute-Storage-Memory convergente, cu workload convergent de tip modelare, simulare, Data Analytics, Machine Learning și Artificial Intelligence. Industria HPC sau HPI este una uriașă la nivel mondial, iar noi suntem, încă, foarte mici. Avem însă soluțiile corecte, inteligența și pregătirea caracteristic românești pentru a ne dezvolta. Cu precizarea că principala destinație a soluțiilor HPC Maguay nu este piața internă, ci cea externă, reprezentată de clienți precum CERN.

Pentru că ați făcut această precizare, cum evoluează totuși cererea de sisteme HPC la nivel local?
Cererea locală de soluții HPC este influențată direct de două aspecte. Pe de o parte, este vorba de existența centrelor de cercetare-dezvoltare, un exemplu elocvent în acest sens fiind platforma de la Măgurele, cu briliantul său ELI- NP. Pe de altă parte, este vorba de convergența sistemelor HPC cu cele de AI și Machine Learning/Deep Learning, care deschide sfera de aplicabilitate a acestui tip de soluții nu doar către centrele de cercetare, institute și universități, ci către toate instituțiile și organizațiile care dezvoltă soluții informatice bazate pe AI.

Evoluții și direcții de dezvoltare
Aveți în portofoliul de soluții numeroase tehnologii de ultimă generație, dar și soluții deja validate în piață. Care este ponderea fiecărei direcții de business în cifra de afaceri anuală a Maguay?

Ponderea este una relativ echilibrată. Sectoarele cu evoluțiile cele mai semnificative sunt cel al serverelor (HPC) și al serviciilor oferite în cadrul proiectelor furnizate la cheie, în calitatea noastră cea mai recentă de integrator de sisteme informatice, unul important pe piața românească.

Care sunt principalele direcții de dezvoltare pe care le aveți în vedere pentru anul acesta?
Direcțiile noastre de dezvoltare țin de parteneriate, specializări, dar și de evoluția pieței. Pentru moment, ele rezultă cumva din cele enumerate mai sus: sisteme de calcul HPI, precum și o focalizare mai atentă către integrarea de sisteme informatice complexe, la nivel național. Adresăm atât companiile mici și medii, care au câteva servere dedicate, grupate într-un rack, până la cele mari, cu centre de date de zeci de mii de echipamente. Specialiștii noștri obțin constant noi certificări și le reînnoiesc pe cele actuale, an de an, pentru a fi siguri că reușim mereu să livrăm cea mai nouă tehnologie și cele mai bune servicii. Experiența și competențele dobândite au reprezentat și principalele motive pentru care am fost aleși ca furnizori CERN: am fost compania care a reușit să livreze un echipament conform cu necesitățile lor, bazat pe cele mai noi tehnologii Intel și respectând restricțiile și cerințele din cele peste 30 de pagini ale caietului de sarcini!

Provocări istorice

Sunteți una dintre cele mai longevive companii IT&C active pe piața locală. Care au fost principalele provocări cu care v-ați confruntat de-a lungul celor aproape trei decenii de activitate?

Compania Maguay a fost înființată în 1992 și a devenit un actor în piața IT începând cu 1997, mai întâi ca importator de diverse componente, apoi ca producător de sisteme informatice, integrator și dezvoltator software. Parcursul nostru a fost similar celui economic general al României după 1989, dar ceva mai constant și predictibil. Instabilitatea cursului de schimb și finanțarea dificilă, dar și lobby-ul puternic al companiilor multinaționale au reprezentat frânele principale în calea dezvoltării companiilor locale, ca Maguay. Noi am urmat însă cu consecvență principiile amintite anterior, în mod special respectarea standardelor înalte de etică de business pe care ni le-am impus.

Cum ați reușit să faceți față concurenței externe din anii 90?
La începutul activității noastre, piața IT din România era aglomerată de produse de calitate indoielnică, iar principalul argument de vânzare era prețul. Ei bine, noi ne-am propus să concurăm prin calitate și tehnologie de ultimă generație, la un preț corect. Mai precis, la un cost total (TCO – Total Cost of Ownership) de achiziție și operare de trei sau cinci ani, minim! Sigur că nu a fost simplu, piața fiind imatură și dominată de gândirea necompetitivă „străveche“: „Lucru străin e lucru bun, dom le!“ Faptul că acum putem să vorbim despre planurile de viitor din postura de companie românească respectată nu doar în România, cât și în Uniunea Europeană și în alte state ale lumii, demonstrează că alegerea noastră a fost una corectă!

Victorie după nouă ani de procese
Ați repurtat recent o victorie în justiție, după nouă ani de procese…

În anul 2011 am fost implicați într-un proces penal la Iași, legat de implementarea proiectului de e-Learning la UMF „Grigore T. Popa“ din Iași. Era vorba de cea mai veche universitate de medicină din țară și de unul dintre cele mai reușite proiecte de e-Learning implementate în România, încă în funcțiune și acum pe aceeași infrastructură, devenit între timp coloana vertebrală a sistemului informatic al universității. Încă de la început am afirmat că suntem „victime colaterale“ ale unui război local, în care procurorul de caz își propusese pedepsirea profesorului Vasile Astărăstoae – rector al Universității și președinte al Colegiului Medicilor la aceea vreme, figură importantă a intelectualității ieșene și românești a perioadei postdecembriste. Incriminat pentru faptul că „are prea multă influență și putere“, profesorul Astărăstoae era vizat în calitate de „trofeu anticorupție“. Ca urmare, pentru Maguay a urmat o perioadă lungă cu zeci de declarații, cu martori, probe scrise, cu expertize judiciare și extrajudiciare, cu ședințe până la 11 noaptea, cu toate exagerările și neajunsurile cunoscute ale vremurilor. Finalul însă a fost unul corect, toți „inculpații“ fiind considerați nevinovați de Curtea de Apel Suceava.




Care a fost strategia pe care ați abordat-o?

Rezumând, ceea ce este important pentru toți cei ce pot ajunge în astfel de situații: trimiterea noastră în judecată s-a datorat refuzului de a colabora cu un procuror abuziv, care pur și simplu a solicitat denunțarea profesorului Astărăstoae pentru o faptă de pretindere de mită – „vedem noi care“ – în schimbul neimplicării mele și a companiei Maguay în acel scandal! Dat fiind faptul că lucrurile nu stăteau deloc așa, nu am urmat calea solicitată abuziv de către procuror și nu am făcut denunțurile mincinoase solicitate! Am spus adevărul, l-am susținut până la capăt și decizia finală ne-a dat dreptate. Deși, din păcate, în viața reală nu în toate situațiile iese la iveală, adevărul este abordarea corectă. Și oricât de greu ne-ar fi, trebuie să ne luptăm pentru adevăr până la capăt!

Ce nu te doboară, te întărește

Cum au decurs afacerile Maguay în această perioadă?

Business-ul în acești nouă ani nu a fost deloc simplu. Însă s-a adeverit proverbul: „Ce nu te doboară, te întărește“, astfel că în acest moment compania Maguay este una dintre cele mai apreciate companii din domeniul IT, atât ca producător local, cât și ca integrator de sisteme informatice complexe, cu proiecte majore implementate cu succes. Dincolo de creșterea bussines-ului în această perioadă dificilă, cea mai mare satisfacție a noastră a constat în faptul că am avut o susținere extraordinară din partea majorității partenerilor noștri, care au crezut în conduita noastră și, dincolo de vorbe, au aplicat principiul prezumției de nevinovăție. Mă refer aici la Intel, care pe lângă menținerea și extinderea parteneriatului, a oferit companiei un loc în Board of Advisors, la Oracle, Fortinet, Veritas și mulți alții pentru care Maguay a devenit în această perioadă partener Gold sau Platinum. Un parteneriat foarte important pentru noi în această perioadă a fost cel cu Banca Transilvania, într-un moment în care majoritatea băncilor așteptau „soluționarea problemelor penale“ pentru a lucra cu noi, fără niciun argument legal! Ei bine, Banca Transilvania a crezut în potențialul nostru de business, în etica și nevinovăția noastră. Și-au suflecat mânecile, au trecut la treabă și ne-au oferit soluții pentru toate provocările, dovedindu-se cu adevărat „Banca oamenilor întreprinzători“! În ceea ce privește clienții noștrii, majoritatea covârșitoare a crezut în noi și a menținut și chiar întărit relațiile comerciale. Au apărut – chiar în aceste condiții – clienți noi și de referință, iar cifrele dovedesc asta fără echivoc.

În acest context, care este mesajul pe care doriți să îl transmiteți partenerilor și clienților Maguay?
Mesajul nostru către toți cei care ne-au susținut în această perioadă, dar și către cei, foarte puțini, care s-au disociat de noi, este foarte clar: „Vă mulțumim pentru încredere, puteți să vă bazați în continuare pe Maguay!“



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite