Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate
Felix Bailer, Vice-Președinte Vertiv GBS: „Empatia, ascultarea activă și vorbitul în public sunt competențele profesionale cu care poți merge la sigur profesional”
Felix Bailer, Vicepreședintele Vertiv Global Business Services (GBS), are în subordine peste 1.200 de profesioniști din mai multe regiuni și departamente, de la contabilitate și resurse umane sau IT, până la inginerie sau cercetare și dezvoltare. În România, hub-ul GBS este la Cluj-Napoca, unde echipa numără aproximativ 400 de angajați. În interviul de față ne-am propus să aflăm care a fost parcursul profesional al lui Felix Bailer, ce preocupări și pasiuni îl motivează în prezent, cum vede planurile Vertiv în 2020 și care consideră că sunt elementele cheie în industria serviciilor de afaceri. Nu lipsesc nici sfaturile practice pentru tinerii profesioniști.
Cum v-ați început cariera? Care au fost primii dumneavoastră pași în sfera profesională și cum v-ați imaginat că va decurge acest parcurs?
Contrar așteptărilor, nu am visat să am o carieră în această industrie. Nu am pornit cu un traseu prestabilit, ci am încercat să fac lucruri diferite și să învăț ceva din fiecare nouă experiență. Am început să lucrez din adolescență, însă perioada dintre 16 și 30 de ani nu o pot numi carieră... Mai degrabă, am avut mai multe locuri de muncă și am descoperit noi oportunități pe am considerat că merită să le urmez. Am profitat, însă, de timpul liber pe care îl aveam la dispoziție și am urmat diferite cursuri, am învățat noi limbi străine și am încercat să mă perfecționez.
Care au fost momentele cheie ale carierei dumneavoastră, cele care au avut un impact asupra călătoriei dvs. profesionale?
Au fost multe momente memorabile, însă vreau să vă povestesc despre trei dintre ele:
Când eram în Brazilia, în jurul vârstei de 16 ani, am început să vând tablouri din ușă în ușă. Fiind introvertit, vă puteți imagina cât de mult m-a scos această meserie din zona mea de confort. M-a ajutat să fac față luptei mele interioare de a vorbi cu străinii și în public. Este adevărat că timp de 6 luni nu am vândut nici măcar un tablou, dar chiar și acum mă gândesc și aplic ceea ce am învățat la primul meu job.
Apoi, nu aș fi astăzi aici fără lecțiile pe care le-am învățat după ce am fost concediat. Și nu mă înțelegeți greșit, atunci am considerat că este un mare pas înapoi. Totuși, privind în urmă, oare câte oportunități aș fi ratat dacă aș fi petrecut mai mult timp într-un anumit loc? Greșelile pe care le-am făcut și deciziile pe care le-am luat m-au ajutat să devin omul care sunt astăzi.
Nu în ultimul rând, învățarea continuă a fost rampa mea de lansare. După terminarea liceului, lipsa banilor m-a împiedicat să merg la facultate, așa că m-am concentrat pe cursurile de limba engleză și pe diferite training-uri profesionale. Câțiva ani mai târziu, cunoștințele mele de engleză și de afaceri erau suficient de bune încât am reușit să obțin un loc de muncă în vânzări pentru pe piața din SUA. Datorită acestui lucru am avut oportunitatea de a pleca în America și de a obține un MBA… Pe scurt, învățarea continuă începută atunci m-a pregătit pentru oportunitățile viitoare.
De ce ați ales segmentul de Business Services? Care au fost primele 3 motive pentru care ați decis să vă alăturați companiei Vertiv?
Timp de 10 ani am lucrat în industria serviciilor de afaceri și am avut o expunere în zeci de organizații diferite. A fost o bună ocazie să ajung să învăț ce este cu adevărat valoros și să evit miturile corporatiste.
• Compania Vertiv este extrem de bine poziționată în ceea ce privește oportunitățile de dezvoltare și relevanța serviciilor oferite. Știm cu toții că datele reprezintă produsul cel mai valoros din secolul 21 și accentul pe care Vertiv îl pune pe construirea infrastructurii critice reprezintă o ușă deschisă către o piață cu o creștere exponențială.
• Atunci când ne uităm procesul decizional, vorbim despre cultura organizațională. Suntem o companie nouă (puțin peste 3 ani), care s-a desprins recent, însă are la bază mai multe organizații. Cum să reușim să o menținem, dar, mai mult decât atât, să o poziționăm pe o linie ascendentă? Aici, transformarea trebuia să fie principalul mijloc. Contextul, combinat cu viziunea de management, au format o cultură pe care am apreciat-o personal. Accentul a fost pus pe orientarea către viitor, inovația și atenția deosebită acordată clienților, și oamenilor per ansamblu.
• Acest job a fost cel pe care îl așteptam cu nerăbdare. Șansa de a deține o funcție globală care este atât de strâns legată de implicarea în transformarea organizației, este o oportunitate uimitoare. Nu mai vorbim de faptul că GBS acționează într-o strânsă legătură cu leadership-ul companiei în domeniul resurselor umane (CHRO), ceea ce este ceva unic pentru industrie și presupune o abordare echilibrată între partea de business și dezvoltarea oamenilor noștri.
Care sunt planurile companiei dvs. pentru 2020?
Compania Vertiv a fost listată la Bursa de Valori din New York în luna februarie. Este un eveniment important, care ne ajută să evoluăm și mai mult. În ceea ce privește activitatea din cadrul GBS, 2020 este un an promițător. Nu numai că ne-am mutat sediul din Cluj într-o nouă locație, în centrul orașului, dar ne concentrăm, în același timp, pe transformarea procesului de conducere și pe dezvoltare, iar perspectivele sunt încurajatoare. Credem și investim în binele comunității, de aceea, în prezent, susținem diverse cauze de CSR și pregătim viitoarea generație de talente a Clujului. Mai exact, prin intermediul a 2 programe, încercăm să dezvoltăm abilitățile tinerilor încă de pe băncile facultății (absolvenți sau viitori absolvenți) astfel încât, ulterior, aceștia să dețină roluri importante în industria noastră.
Care credeți că ar fi cuvintele cheie ale acestui an pentru managerii din industria serviciilor de afaceri? Automatizare? Reducerea costurilor?
Există un „mit corporatist” potrivit căruia BPO și Shared Servicies tind să fie de natură tranzacțională, iar valoarea presupune reducerea costurilor de bază. Cu toate acestea, reducerea costurilor este doar vârful aisbergului. O afacere inovatoare care se diferențiază de celelalte, este ceea ce ne va face unici. Susținerea afacerii prin analize proactive și consultanță, prin găsirea de noi oportunități de creștere a veniturilor și de reducere a costurilor generale ale companiei, alături de o conducere echilibrată a acesteia, reprezintă viitorul acestei industrii.
Acestea fiind spuse, cele 3 cuvinte care îmi vin acum în minte sunt:
• Rezultatul: s-a demonstrat faptul că shared services și organizațiile GBS fac parte din livrabilele zilnice ale activităților afacerii noastre. De la modul în care acesta afectează clienții și părțile interesate, până la modul în care acesta afectează rezultatele companiei.
• Intelligence Operations: este mai mult decât automatizare sau digitalizare. Este un mod pragmatic de a regândi modul în care activitățile sunt livrate având, totodată, rezultatul în minte. Acest lucru poate însemna întreruperea procesului în anumite activități, în timp ce poate însemna automatizare în altele.
• Redimensionare: o idee grozavă care rezolvă o problemă a unei unități de piață în contextul unei organizații globale este o oportunitate ratată. A fi capabil să dezvolți aceste idei și să te îndepărtezi de „insula de excelență” este esențial.
Povestiți-ne puțin despre viața dvs. privată – ce vă pasionează și cum vă petreceți timpul alături de familie. Cum vă relaxați?
Îmi place foarte mult să îmi petrec timpul cu fiul meu de 6 ani. Facem multe lucruri împreună – de exemplu, jucăm fotbal în curte sau mergem la vânătoare de Pokemoni. Momentul meu preferat este ora de culcare. Atunci îmi pune 10 întrebări pe care le are despre ziua respectivă și vine cu întrebări grozave. Este foarte distractiv! De asemenea, am obiceiul să mă trezesc în jurul orei 5, așa că am la dispoziție câteva ore libere, doar pentru mine. Atunci e momentul să încerc o serie de lucruri diferite: ascult podcast-uri, citesc știrile, mă gândesc la noi idei, mă documentez pe teme de interes, încerc să fac exerciții fizice, meditez, etc.
Care sunt primele 3 abilități pe care doriți să vi le dezvoltați? Ce ați face și ce ați evita să faceți? Ne puteți oferi niște sfaturi practice pentru tinerii profesioniști?
Deși nu există o listă care să funcționeze pentru toată lumea, cred că oamenii ar trebui să experimenteze câteva funcții și industrii diferite în primele etape ale carierei. Asta îi va ajuta să înțeleagă ce îi face fericiți din punct de vedere profesional. Unii sunt fericiți lucrând singuri, alții sunt fericiți când interacționează cu mulți colegi.
Evitați, în mod categoric, un serviciu la care mergeți doar de nevoie, iar ziua de lucru pare un chin. Este practic imposibil să îți construiești o carieră într-un domeniu care nu îți place.
Trebuie să ținem cont de faptul că majoritatea locurilor de muncă presupun interacțiunea cu alte persoane; prin urmare, dacă ar trebui să recomand anumite competențe ce trebuie dezvoltate, aș spune empatia, ascultarea activă și vorbitul în public. Cu acestea poți merge aproape la sigur.
Elemente de biografie
Felix Bailer, Vice-Președinte Vertiv Global Business Services
Născut și crescut în Brazilia, Felix Bailer și-a început cariera în marketing, a ascensionat în domeniul vânzărilor și a virat apoi spre aprovizionare și achiziții. Toate acestea înainte de a își începe studiile universitare în Texas, Statele Unite ale Americii.
De peste 10 ani locuiește în România, și a gravitat, din punct de vedere profesional, în jurul industriei serviciilor – de la asigurarea operațiunilor zilnice pentru clienții BPO, la transformarea IMM-urilor și managementul schimbării.
În prezent, Felix se află la conducerea organizației de shared services (GBS) din cadrul Vertiv și are în subordine peste 1,200 de profesioniști din diferite locații și continente.
Nu în ultimul rând, Felix Bailer deține un MBA în Management Strategic, de la University of North Texas și este certificat Six Sigma.
Tags: IT, Business Services, Vertiv
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)