Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

CRED, o resursă valoroasă pe perioadă de criză

23 Aprilie 2020




„Noi ne dorim să construim comunități la nivel național și regional, astfel încât să putem comunica permanent cu participanții la proiect, să putem să îi punem în contact simplu și rapid cu experții în educație, să le livrăm informații noi. Dar și unelte noi pe care să le testeze, să le adopte și să le folosească. Prin intermediul platformei educred.ro le oferim o gamă variată de soluții, le prezentăm beneficiile, dar îi lăsăm pe ei să aleagă și să decidă ce instrumentele au nevoie pentru a-și desfășura activitatea. Acesta este rolul rețelei pe care o construim pas cu pas prin intermediul CRED și care ne dorim să continue să funcționeze și după termenul de finalizare a proiectului (14 noiembrie 2021 - n.r)“, subliniază interlocutorul nostru.

Valorificare în context pandemic
Instituirea și pelungirea stării urgență și sistarea cursurilor a obligat Ministerul Eductiei și Cercetării să ia rapid o serie de măsuri prin care să vină în sprijinul cadrelor didactice. Iar una dintre acestea a constat în lansarea unui portal cu resurse și instrumente digitale, dezvoltat în cadrul Proiectului CRED. Concret, pe digital.educred.ro sunt furnizate informații despre mai multe tipuri de platforme, aplicații și instrumente digitale, împreună cu sugestii practice de utilizare și exemple de resurse educaționale deschise utile cadrelor didactice care pot realiza astfel activități online cu elevii.

De asemenea, au fost organizate mai multe webinarii de prezentare a instrumentelor de lucru sau predare online, disponibile gratuit. (Atelierele CRED care s-au desfășurat deja, precum și alte resurse video utile pot fi vizionate accesând canalul YouTube Educred.)
În paralel, experții în e-learning din cadrul Proiectului CRED oferă suport tehnic cadrelor didactice din întreaga tară.

Cum era de așteptat în aceste condiții, utilizarea platformei educred.ro a crescut exponențial. „Avem în prezent peste 18.000 de cadre didactice care au urmat cursuri online. Iar numărul webinariilor a sporit considerabil: dacă înainte erau excepții zilele în care se desfășurau 50, numai pe 23 martie s-au derulat 2.400 de webinarii cu peste 31.000 de participanți. În total, de la jumătatea lunii martie s-au desfășurat mai mult de 8.000 de webinarii“, ne-a declarat Liviu Constandache.

După cum se poate observa, „obiectivele secundare“ ale Proiectul CRED au reușit deja să își probeze utilitatea. Și există premise reale ca „efectele secundare“ ale adopției tehnologice să se facă simțite și după încetarea pandemiei și revenirea lucrurilor la normal.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite