Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Construirea unei prezențe online care generează rezultate

28 Mai 2020



Au trecut mai bine de două luni de la începerea unei noi etape în cazul multora dintre noi. Am văzut cum străzile s-au golit, companiile s-au închis (temporar, din fericire), iar digitalul aproape că a explodat. Pandemia a făcut multe companii să înțeleagă importanța unei prezențe în mediul online. Pentru mulți, digitalizarea pe timp de criză a fost o provocare, pentru alții totul era deja pregătit, iar schimbarea focusului s-a făcut extrem de rapid.

Totuși, există încă un sentiment de reticență față de mediul online, mai ales că multe din lucrurile ce stau la baza unei strategii de promovare digitală nu aduc rezultate de la sine, ci împreună cu altele. Care sunt aceste elemente de care avem nevoie pentru o prezență digitală care poate aduce rezultate? Analizăm această întrebare în acest material.

Website-ul de prezentare - un element fundamental pentru mediul online
Afacerile care dețin deja un website de companie optimizat sunt, de cele mai multe ori, și cele care utilizează tactici de marketing precum social media, PPC, SEO sau crearea de conținut, pentru a atrage trafic relevant. Din păcate nu toate website-urile pe care le vizităm zilnic sunt construite într-o manieră intuitivă, cu elemente de conversie și optimizări tehnice, drept urmare nici numărul utilizatorilor care le vizitează nu este cel așteptat. Mai mult, analizele realizate pe companiile mici și mijlocii au evidențiat că 6 din 10 afaceri nu au un website de prezentare, motivul principal fiind dimensiunea redusă a companiei și prejudecata conform căreia nu orice afacere are nevoie de website.

Ceea ce trebuie să menționăm aici este faptul că organizațiile care au reușit să genereze vânzări chiar și în perioada de criză sunt aceleași companii care au înțeles importanța unui website și au investit în acest canal. Conform ultimelor analize, 94% dintre oameni consideră aspectul unui website ca un factor esențial în credibilitatea brandului, iar credibilitatea este un element cheie în generarea de vânzări online.

Însă, așa cum menționam, un website nu funcționează de la sine, ci are nevoie de atenție și efort constant pentru a aduce rezultate. Dintre elementele care contribuie la creșterea unui website, amintim:

Lansarea unei secțiuni de Blog
Blogul unei companii poate fi văzut ca o extensie a website-ului, care permite atragerea de trafic relevant. Pe lângă avantajele ce țin de trafic, cuvinte cheie indexate în Google, și oportunitățile numeroase de a fi identificat în motoarele de căutare, crearea de conținut pentru blog poate ajuta semnificativ o companie să se poziționeze ca o autoritate în domeniu.

Optimizarea conținutului
SEO sau optimizarea căutărilor din motoarele de căutare cum sunt Google, Yahoo sau Bing reprezintă unul dintre fundamentele unui website de succes. Iar când spunem „de succes” ne referim la potențialul acestuia de a genera vânzări. Conform Hubspot, una dintre cele mai importante platforme de marketing automatizat, 61% dintre specialiștii în marketing au confirmat că strategiile specifice SEO i-au ajutat să crească prezența organică a unei afaceri în mod semnificativ, iar în prezent este o prioritate pentru ei. Înțelegem, astfel, că o atenție sporită acordată acestor tehnici de marketing aduce rezultate bune și foarte bune pentru afaceri, indiferent de industria în care activează.

Optimizarea structurii unui website
Optimizarea paginilor cu diverse cuvinte cheie nu este suficientă atunci când vorbim de SEO. Un pas important în asigurarea unui website optim este și structura acestuia. Pentru specialiștii în SEO și marketing este bine cunoscut faptul că Google oferă diverse calificative website-urilor în funcție de cât de bine sunt structurate. La rândul lor, aceste calificative vor face un website mai vizibil sau mai puțin vizibil în motoarele de căutare. Evident, este nevoie de efort și multe analize, dar nimic nu rămâne nerăsplătit.

Utilizarea unui design flexibil

Indiferent că vorbim despre utilizarea unui laptop, a unui telefon sau a unei tablete, experiența pe care un utilizator o are pe website trebuie să fie cât mai pozitivă. Ultimele analize au evidențiat importanța optimizării site-urilor de companii pentru dispozitivele mobile care generează 48% din totalul traficului online. Așadar, companiile care dețin un website trebuie să se asigure că website-ul este încadrat bine pe toate tipurile de ecrane, altfel, rata de revenire a vizitatorilor pe același website, dar de pe un alt dispozitiv, va scădea considerabil.

Examinarea constantă a vitezei unui website
Cel puțin o dată ni s-a întâmplat să accesăm un website, dar timpul de încărcare a acestuia să fie atât de îndelungat încât să renunțăm. Într-o lume în care cu toții ne mișcăm pe repede înainte, astfel de momente nu sunt de dorit.

Cum impactează viteza unui site o companie? După ce a analizat 5.2 milioane de pagini, Backlinko, o companie specializată în această industrie, a descoperit că timpul mediu de încărcare a unei pagini pe desktop este de 10.3 secunde, în timp ce pe mobil este de 27.3 secunde. Un lucru esențial ce trebuie reținut aici este că fiecare secundă poate cauza pierderi majore companiilor. Câteva detalii în imaginea de mai jos:



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite