Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ROMTELECOM - prezenta puternica pe piata de broadband

22 Septembrie 2006




In general astfel de optiuni permit obtinerea unor tarife mai mici, mai avantajoase pentru client, deci un mai bun control al costurilor si o mai mare eficienta.


Care sunt masurile ce se intreprind in domenii „softer”: customer care, billing, marketing?


Nu pierdem nici un moment din atentie Customer Care. Relatiile cu clientii reprezinta probabil aria care s-a imbunatatit cel mai mult in anii trecuti la Romtelecom si vom continua sa punem accent in aceasta directie. Rezultatele se vad acum, am atins nivelele mondiale de performanta in multe privinte, asa cum sunt Call Centers. Relatiile cu clientii sunt un diferentiator, sunt cele care vor marca diferenta dintre furnizori, deoarece clientii sunt din ce in ce mai pretentiosi in privinta serviciilor, nu numai a calitatii si pretului, dar si in privinta relatiei cu furnizorul, a felului cum este aceasta administrata. In general pentru mass market relatia cu clientii este mentinuta prin call centers; avem call center dedicat pentru serviciile de broadband, dupa cum avem si ceea ce se poate numi business service center, dedicat afacerilor mari, care au cate un reprezentant dedicat pentru administrarea relatiei cu Romtelecom.


Avem strategii de marketing adaptate segmentelor de clienti carora ne adresam si specificitatii produselor – spre exemplu, de obicei folosim promotii in momentul lansarii unui nou serviciu. Incercam sa definim noile noastre servicii astfel incat sa raspunda cat mai bine nevoilor clientilor actuali, precum si pe cele ale clientilor potentiali. Spre exemplu, am lansat de curand servicii cu valoare adaugata pentru companii, oferind o solutie de web hosting (un domeniu .ro, 50 MB spatiu de gazduire pentru un site si 5 adrese de e-mail in domeniul ales) ca bonus pentru pachetele integrate de voce si Internet. Avem strategii de marketing adaptate segmentelor de clienti carora ne adresam si specificitatii produselor – spre exemplu, de obicei folosim promotii in momentul lansarii unui nou serviciu. Pentru clientii nostri de business, calitatea, continuitatea serviciului si faptul ca se pot baza pe acel serviciu sunt cele mai importante aspecte luate in considerare. Romtelecom se concentreaza in aceasta directie, pentru a asigura cele mai inalte standarde de calitate in furnizarea serviciilor si pentru a castiga astfel, increderea clientilor in calitatea acestora.


Ce cai alternative de crestere a profitului vizeaza Romtelecom in viitorul apropiat ? Cat din veniturile generate de ADSL vor proveni din zona business?


Piata de comunicatii va continua sa creasca, mai ales datorita dezvoltarii economice a Romaniei si a necesitatilor in crestere ale segmentului corporate de a avea comunicatii de incredere. Odata cu intrarea Romaniei in UE, aceasta tendinta se va manifesta si mai intens. Operatorii vor oferi si mai multe servicii integrate. Romtelecom a facut deja un prim pas in aceasta directie, lansand pachete integrate de voce si date. Necesitatile clientilor vor fi din ce in ce mai sofisticate si acestia vor evalua serviciile din punct de vedere al calitatii, sigurantei si increderii.


Romtelecom s-a orientat si spre aceasta zona care tine de siguranta si calitate prin serviciul oferit clientilor sai business, Cyber Host, un serviciu sofisticat, reprezentand cel mai sigur centru de gazduire a datelor din Romania, care asigura pastrarea si protectia datelor critice ale companiilor intr-un mediu IT sigur, flexibil si profesional. Conform unui studiu realizat de Romtelecom pe 300 companii romanesti, acest serviciu este perceput ca o necesitate reala pentru afaceri, 39% dintre companiile intervievate, aratand ca sunt interesate de servicii de baza, de gazduire a datelor.


Cat despre folosirea serviciilor de ADSL, ne asteptam ca in perioada urmatoare sa creasca utilizarea acestora la nivelul clientilor persoanelor fizice, asa incat veniturile generate de segmentul afacerilor care folosesc produsele bazate pe tehnologia ADSL pot fi estimate la 40%.


Romtelecom a schimbat recent site-ul sau. Care sunt facilitatile actuale pentru clienti? Cand vor fi introduse contractarea anticipata a serviciilor sau plata facturii online?


Romtelecom a relansat recent site-ul companiei, intr-o noua prezentare grafica si cu o noua structura de continut. Arhitectura informationala a fost regandita, tinandu-se cont de ceea ce ii intereseaza pe vizitatorii site-ului: categoria „Companie” include informatii despre Romtelecom si aduce o sectiune noua, „Parerea expertilor”, in care sunt publicate analize realizate de specialistii Romtelecom; in categoria „Produse si servicii” s-a realizat o dubla impartire pe sectiuni – persoane fizice, companii sau wholesale si Internet/date sau voce – pentru o mai usoara identificare a informatiilor relevante; de asemenea, www.romtelecom.ro ofera acum o noua functie gratuita, „My Control”, care permite unui client, dupa autentificare, vizualizarea online, 24 de ore din 24, a ultimelor trei facturi telefonice emise pentru serviciile Romtelecom.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite