Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Redeschiderea și pivotarea afacerilor

24 Iunie 2020



La 10 săptămâni după ce multe companii au fost nevoite să-și închidă activitatea și să trimită angajații în șomaj tehnic, acum li se cere să-și repornească operațiunile, cu promisiunea chiar a unui ajutor din partea statului. Starea de urgență a devenit stare de alertă, iar provocarea redeschiderii și continuării afacerilor este puternic legată de evoluția pandemiei, dar și de acțiunile care urmează la nivel social, politic și fiscal.

Pandemia provoacă schimbarea valorilor sociale și de comportament

Normalitatea economică de ieri, înțeleasă ca o convenție ghidată de norme care reglează relațiile dintre actorii economici, sociali sau politici, a fost dinamitată de acest eveniment global – pandemia. Abaterea de la normă face posibilă, în acest caz, schimbarea valorilor sociale și de comportament, a celor culturale și economice. Așadar, companiile sunt nevoite să țină cont de un context mult schimbat, care le obligă pe multe să pivoteze către noi zone de creștere.

Oportunitatea noului context ține de noi competențe în echipele companiilor

Pentru companii, poate fi o oportunitate și chiar o nevoie să-și construiască competențe în care ar fi vrut să investească și nu au făcut-o, dar care acum se demonstrează decisive. Adică să fie mai digitalizate, mai centrate pe valorificarea datelor, mai deschise spre accesarea soluțiilor în cloud, mai automatizate, cu o prezență mai bună în online, cu lanțuri de distribuție și operațiuni mai agile, cu structuri de costuri variabile și angajați cu training-uri la zi, capabili să facă față schimbării.

O echipă bine pregătită și adaptată la noul context digital conduce la succes

Astăzi vedem cum la locul de muncă o echipă bine pregătită poate face diferența în timpul crizei. Companiile e bine să treacă dincolo de relația tranzacțională cu angajații pentru a-i putea înțelege cu adevărat. De felul în care fac managementul echipei, deleagă, dau feedback și comunică cu ei va depinde productivitatea și crearea unui mediu de lucru incluziv și mulțumitor pentru angajați. Așadar este nevoie de o transfuzie de competențe și mentalități.

Leadership-ul include acum și abilități de influențare la distanță

Crearea unui mediu de lucru adaptat la noile cerințe va crea încredere și va face tranziția mai facilă la o modalitate mixtă, virtuală și fizică, de lucru. Prin instruirea liderilor să facă managementul angajaților la distanță, companiile pot ajuta personalul care nu a lucrat niciodată sau doar ocazional de acasă să se adapteze eficient la această nouă modalitate.

Susținerea departamentelor care generează cel mai rapid lichiditate și profit

Ca răspuns la transformările din piață, planficarea pentru o revenire fazată deschide oportunitatea analizei proceselor, trecerea la un model de operare mai agil și flexibilitatea pivotării angajaților la modalitatea de lucru de acasă. Evident, se impune susținerea acelor departamente care generează cel mai rapid lichiditate și profit și reinstruirea liderilor acestora pentru a avea competențe adaptate la noul context.

Accentul trebuie pus acum pe focalizarea echipelor de lucru pe prioritățile fiecărei funcțiuni de business, precum financiar și resurse umane. Există oportunitatea de a reduce presiunea pe operațiuni prin digitalizare și generare de valoare(și) în mediul online.

În concluzie

Este necesară identificarea competențelor care pot fi puse împreună, dar și a celor care lipsesc, iar acestea trebuie învățate rapid. Operațional, o soluție bună este și convocarea angajaților cei mai competenți ca să se logheze oricând și de oriunde și să răspundă cerințelor clienților.

Este importantă achiziția de soluții informatice care să dea eficiență, dar mai ales e nevoie de competențe ca echipa să știe să le folosească. Este nevoie de oameni instruiți să răspundă pozitiv schimbării, de manageri care să facă managementul echipei la distanță, de lideri care să facă coaching cu colegii lor.

Este nevoie de oameni de echipă care să știe să dea feedback și să comunice eficient și de sisteme de organizare a transferului de cunoștințe între colegi. Compania de mâine este la intersecția dintre oameni și tehnologie. Transformarea potențialului celor două componente în valoare face diferența.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite