Pe frontul conectivității cu Bogdan Mihalcea, Country Manager Aten Romānia
La finalul anului 2019 am deschis biroul din București, care deservește o regiune mai extinsă a Europei de Est (Ucraina, Moldova, Bulgaria, Serbia, Croația, țările ex-Iugoslave, Slovenia și evident România) și include de asemenea singurul centru de RMA din Europa de Est. Primul pas a fost consolidarea rețelei de distribuitori și parteneri existenți, urmând ca această rețea să fie extinsă în timp cu noi parteneri, care pe măsură ce beneficiază de cursurile noastre de formare profesională, se pot califica la nivel de ATEN Partner. Astfel am reușit ca în circa un an să triplăm numărul de parteneri activi (de la aproximativ 20 în regiune, la peste 70 în prezent), iar numărul de proiecte implementat cu ajutorul lor a cunoscut de asemenea o creștere consistentă. Suntem însă cu mult sub potențialul nostru de creștere tocmai pentru că portofoliul nostru de produse și servicii este încă destul de puțin cunoscut de piață. Pot spune că implicațiile și beneficiile utilizării tehnologiei ATEN sunt încă necunoscute marii majorități a integratorilor IT&C din regiune, astfel încât vedem un potențial fantastic de dezvoltare pentru următorii ani.
Un exemplu concret: un scenariu de sală de conferință pe care ATEN îl propune include ca atunci când un vorbitor preia cuvântul, semnalul audio/video să îi fie preluat de la laptop/ smartphone/ tabletă, afișat pe un video-wall, în timp ce temperatura și lumina ambiantă vor fi ușor reduse, jaluzelele coborâte, volumul sistemului audio majorat. Recunoașteți sistemele individuale? Majoritatea le puteți deja regăsi în sălile moderne, însă ele nu sunt interconectate, iar instalarea o va face o echipă specializată pentru fiecare sistem în parte. Misiunea noastră este să avem o singură echipă care să poată face managemetul sistemului de climatizare, luminilor, jaluzelelor, precum și a întregii infrastructuri IT. Evident că, teoretic, Integratorul IT are know-how-ul cel mai valoros pentru a face aceste interconectări, dar nu putem ignora experiența celorlalți.
În acest sens, centrul nostru de training va găzdui sesiuni permanente de training pentru toți acești parteneri care doresc să poată integra cu succes astfel de soluții complexe.
Care sunt soluțiile și produsele care au avut cel mai mare impact?
Înainte de pandemie aș putea spune că cele mai de impact soluții au fost cele legate de Digital Signage și Control Room, dar cererea a migrat brusc după luna martie în zona de control distant al infrastucturii IT și de management conținut audio-video, respectiv livestreaming. Estimăm astfel creșteri de peste 100% pentru vânzările de echipamente de streaming, unde cererea efectiv a explodat, iar oferta a fost limitată doar de capacitatea noastră de producție.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)