Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> HR >> Stiri si comunicate

Digitalizarea și Generația Z. Ce indicatori de performanță urmăresc acum managerii de HR

19 Noiembrie 2020



Generația Z a reușit să integreze digitalizarea în viața de zi cu zi, făcând-o indispensabilă ritmului cotidian. Viitorul la care tinerii de astăzi aspiră este unul bazat pe tehnologie, iar integrarea sistemelor digitale în viața personală și ulterior în cea profesională ar putea da naștere unor schimbări notabile în domenii precum IoT, AI sau conectivitate conform unui articol din Connected World. Partea mai puțin plăcută a digitalizării le revine HR-ilor. Cum îi ajutăm pe Digital Natives să se adapteze la cultura companiei și la modul de lucru digital? Hai să vedem care sunt cei mai importanți 5 indicatori de performanță pe care managerii de HR îi urmăresc în relație cu Gen Z.

Capacitatea de concentrare
Atunci când numărul surselor de informare online este aproape imposibil de numărat, deficitul de atenție este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă tinerii. Compania Sparks & Honey a realizat un studiu în 2015 asupra comportamentului Generației Z și a principalelor caracteristici ale tinerilor. Una dintre concluzii a fost că tinerii reușesc să se concentreze doar pe perioade scurte de timp, aproximativ 11% dintre respondenți au susținut că au fost diagnosticați cu ADHD. Având în vedere acest aspect, departamentul de HR împreună cu managerii de departamente trebuie să sintetizeze foarte clar informația, fie ea scrisă sau verbală, și să țină cont de acest lucru atunci când elaborează indicatori de performanță.



”Companiile, indiferent de mărimea lor, ar trebui să vadă învățarea pe termen lung, atât ca pe o oportunitate de a-și ajuta colegii să evolueze în carieră, cât și ca pe un avantaj competitiv foarte important. De aceea cred că organizațiile ar trebui mai întâi să îi răsplătească pe cei orientați către învățare și în același timp să investească permanent în toți angajații. Acest gen de comportament poate fi văzut ca o investiție pe termen lung care nu numai că îi ajută pe oameni să evolueze, dar le reduce și anxitatea generată de rapiditatea cu care sunt adoptate unele tehnologii noi”, a declarat RazvanAtim, General Manager Eastern Europe UiPath. Răzvan va vorbi pe larg despre subiectul viitorului muncii într-o lume complet digitalizată, pe 16 noiembrie alături de Cătălina Dodu, Vice Președinte ANIS și Cosmin Boiangiu, proaspăt numit Director al Agenției Europene pentru Muncă, în cadrul Future Summit, eveniment internațional despre trenduri de viitor care are loc la București în perioada 16-20 noiembrie.

Adaptabilitatea la cultura organizațională
Potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center, Generația Z este cea mai diversă generație din istorie. Lucrurile care îi determină pe tineri să accepte un loc de muncă sunt diversitatea, transparența și etica conform unui material publicat de Builtin. Cultura organizațională bazată pe echilibrul dintre work&life are toate șansele să îndeplinească așteptările tinerilor, urmată îndeaproape de flexibilitatea programului. Generația Z pune la încercare companiile tradiționale și programul lor de muncă, deoarece un orar fix, fără posbilitatea de a lucra remote nu este pe placul tinerilor.

#independența la locul de muncă
Tehnologia la care sunt expuși tinerii are un impact negativ asupra dezvoltării abilităților cognitive și a soft skills-urilor precum gândirea critică, problem solving sau comunicarea arată un articol publicat de Deloitte. Conform unui studiu publicat de Dell Technologies, 52% dintre tineri sunt siguri că au experiența tech necesară pentru a fi angajați, dar le lipsesc non-tech skills.



Cu toate că ar putea deveni independenți în task-urile zilnice într-o perioadă scurtă de timp, angajații care nu au soft skills-urile suficient de bine dezvoltate, mai ales la începutul carierei, nu vor putea să susțină un nivel de performanță constant pe termen lung. Provocarea cea mai mare pe care managerii o au de înfruntat este integrarea elementului ”uman” în task-urile de zi cu zi.

Organizațiile au nevoie de angajați profesioniști din punct de vedere tehnic, dar și empatici deoarece comunicarea dintre angajat-client are la bază creativitatea și inovația pe care o poate oferi angajatul, nu doar rapiditatea cu care furnizează un serviciu fără a fi implicat emoțional, afirmă Cătălina Dodu, Vice Președinte ANIS România. Cătălina va vorbi în detaliu despre viitorul muncii ca speaker în panelului Future of Work in the Digital Age din cadrul Future Summit, conferință despre trenduri de viitor care va avea loc la București în perioada 16-20 noiembrie.

#wfh responsabil
În contextul #wfh nelimitat, sunt oare tinerii responsabili? Statistics Canada spune că până la finalul anului 2020, 20% din totalul forței de muncă din Canada vor fi membrii Generației Z. Acest lucru înseamnă că o parte dintre manageri au deja în echipă tineri în diferite roluri. Un articol publicat de Forbes realizează o comparație între angajații Milenniali și Generația Z și arată că tinerii sunt mai predispuși în a sta peste program sau a merge ”the extra mile”, doar dacă consideră că primesc salariul care li se cuvine. Contextul este destul de interesant aici, chiar și lucrând de acasă tinerii vor fi responsabili în privința task-urilor zilnice, atunci când consideră că sunt răsplătiți pe măsura muncii depuse. Pentru ca această situație să nu ajungă să afecteze productivitatea echipei, managerii trebuie să se asigure că stabilesc o relație strânsă cu angajații și le oferă alternative pentru dezvoltarea profesională.

#teamwork
Un studiu realizat de Deloitte prezintă Generația Z ca fiind generația cu cele mai mari probleme ale muncii în echipă, 37% dintre respondenți cred că tehnologia le-a redus abilitatea de a crea sau menține relații interpersonale. Un alt studiu, tot de la Deloitte, prezintă stilul de muncă preferat de tineri: task-uri individuale în detrimentul celor de echipă, dar apartenența la un grup este esențială. Tinerii sunt self-learners, preferă să învețe singuri cu ajutorul tutorialelor și al platformelor online, dar rămân fideli companiei care le oferă cele mai multe beneficii (financiare, dezvoltare profesională).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite