Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Inteligența artificială – la baza inovației în retailul modern

15 Decembrie 2020



Creșterea concurenței, trecerea de la bunuri la servicii, așteptările clienților pentru o experiență personalizată, atât în magazinele online, cât și în cele fizice, evoluția rapidă a tehnologiei – acestea sunt doar câteva tendințe care conduc la schimbări majore în industria de retail. Pentru a rămâne relevanți și competitivi, retailerii trebuie să răspundă acestor schimbări într-un mod cât mai eficient și rapid.

Observăm, în ultimii ani, cum comerţul este una dintre industriile care au trecut prin cele mai semnificative schimbări: magazinele fac pași din ce în ce mai mult spre online, iar modelul omnichannel devine pariul multor retaileri pentru succes. Indiferent de tipul de comerţ, tehnologia şi digitalizarea au devenit indispensabile pentru o bună funcţionare a business-urilor.
În retailul modern, cu ajutorul soluțiilor bazate pe inteligență artificială, se poate optimiza activitatea din orice tip de magazin sau rețea de magazine, conducând la creșterea profitului și diminuarea costurilor operaționale.
eSolutions, companie românească de tehnologie, cu o vastă experiență în domeniul retailului, a dezvoltat suita software Alteus (www.alteus.ai): produse de tip SaaS, bazate pe algoritmi de inteligență artificială și machine learning, care rezolvă provocări ale industriei, precum: automatizarea prețurilor, analiza concurenței, monitorizarea canalelor de distribuție a produselor, predicții de vânzări sau recomandări de cumpărare.

Automatizarea prețurilor
ispir este un instrument automat care calculează milioane de prețuri zilnic, pentru a recomanda prețurile optime, în funcție de diverși parametri și factori influențatori. Având în vedere complexitatea procesului de stabilire a prețurilor, ispir susține departamentul de pricing prin:
• recomandarea prețurilor optime, în funcție de multiple atribute ale produsului și/sau prețurile competiției;
• implementarea politicilor de prețuri, bazate pe reguli de calcul și obiective de business;
• simularea diverselor scenarii de stabilire a prețurilor și estimarea impactului modificărilor de preț;
• analiza și raportarea datelor, pentru a facilita procesul de luare a deciziilor;
• economii importante de timp și costuri.

Analiza competiției
copio este instrumentul perfect pentru analiza și monitorizarea prețurilor, serviciilor, sau produselor pe piață, oferind o gamă variată de informații legate de competitorii din mediul online, pentru a ajuta retailerii să reacționeze la schimbările pieței cât mai rapid și cât mai eficient.
copio simplifică procesul de analiză a competiției, permițând urmărirea prețurilor competitorilor în funcție de produse, categorii sau mărci specifice. Oferind o interfață prietenoasă și ușor de folosit, compararea prețurilor se face dintr-o privire, facilitând înțelegerea poziției fiecărui concurent și identificarea celei mai bune poziționări pe piață pentru produsele proprii.

Oferind posibilitatea de personalizare a colectării de date (atât magazinele online ce vor fi monitorizate, cât și informațiile dorite: prețuri, mărci, informații despre livrare, imagini ale produselor etc.), copio automatizează complet acest proces. De asemenea, algoritmul de matching de înaltă performanță efectuează maparea și validarea produselor pe baza unei varietăți de câmpuri (nume, marcă, alte caracteristici specifice), permițând compararea produselor din portofoliul propriu cu cele ale concurenților.



Se pot obține instant informații de piață, prezentate într-un mod intuitiv și ușor de utilizat, pentru a înțelege evoluția pieței pentru un anumit produs sau categorie, identificarea de tipare în strategia concurenților, identificarea tendințelor de stabilire a prețurilor, sau a poziționării pe piață. Astfel, toate informațiile relevante pot fi analizate pentru a lua decizii strategice, bazate pe date.

Monitorizarea canalelor de vânzare

oraya, software automatizat pentru monitorizarea canalelor de vânzare, permite producătorilor și distribuitorilor să obțină o imagine de ansamblu completă a plasării produselor pe diferite platforme online și să controleze activitatea vânzătorilor, asigurându-se că toate condițiile comerciale agreate sunt îndeplinite.

Utilizarea unui astfel de produs vă permite să identificați rapid vânzătorii neautorizați, să monitorizați prețurile de vânzare, economisind totodată timp - puteți seta alerte personalizate și veți primi notificări atunci când sunt identificate modificări (spre exemplu, unul dintre produse este în afara marginii de preț stabilite).

Prognozarea vânzărilor
prophet este o aplicație software de prognozare a cererii, care înglobează algoritmi de inteligență artificială și machine learning, și adaugă putere de prognoză în procesele de vânzări, oferind vizibilitate asupra datelor departamentelor de vânzări, operațiuni și aprovizionare. prophet identifică tipare și prognozează cu precizie cererea pentru un număr foarte mare de articole, pe baza istoricului vânzărilor și a diferitelor atribute, cum ar fi: preț, tipuri de promoții, stoc, alături de factori externi, precum evenimente speciale, sărbători legale, weekend-uri etc.

Una dintre provocările importante din retail este prognozarea cererii, pentru eficientizarea aprovizionării. Fără date istorice, pare că avem o misiune imposibilă. Folosindu-se de algoritmii speciali, prophet poate dezvolta o prognoză adecvată pentru articolele noi pe baza profilului produsului, a datelor de vânzări ale articolelor similare din magazin și a istoricului produselor care ar putea înlocui noul produs.

Utilizarea datelor conduce la identificarea de soluții inovatoare. Vizualizarea informațiilor într-un format prietenos, ușor de urmărit, sprijină procesul decizional, înlocuind presupunerile cu decizii informate, bazate pe date.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite