Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tendințele anului 2021 în transformarea digitală a companiilor din România

15 Februarie 2021




Cu toate acestea, companiile din România progresează prea lent cu implementarea tehnologiilor avansate ca AI, Big Data și RPA. Inteligența Artificială nu este încă pe agenda directorilor generali și a managerilor în ceea ce privește strategia de creștere a competențelor de business ale companiei, iar rezultatele studiului arată că 60% dintre directorii generali și 61% dintre manageri au dat un răspuns negativ la această întrebare.

Robotic Process Automation este tehnologia care a explodat în adopție la nivelul companiilor avansate în digitalizare din toate domeniile de activitate, mai ales datorită efectului favorabil asupra eficienței și rezilienței proceselor companiei. În România însă, RPA nu este pe agenda directorilor generali și a managerilor, după cum arată rezultatele studiului din 2020.

În concluzie, ne așteptăm la o continuare a accelerării proceselor de digitalizare în companiile începătoare sau minimaliste la acest capitol și la o latență mai mare în cazul companiilor mature.

Cum putem accelera ritmul?
Barometrul Digitalizării arată că principalele 3 elemente care conduc la succesul digitalizării unei companii sunt: tehnologia (69%), conducerea companiei (44%), viziunea și strategia (39%). Principalele obstacole în calea digitalizării sunt: percepția că nu au consumatori digitali (38%), rezistența la schimbare (35%) și costurile percepute ca fiind prea mari (33%).

Cu tehnologia în continuă evoluție, este important ca directorii și managerii să fie deschiși și flexibili la aceste schimbări și să privească spre viitor. Totul pleacă de la o viziune clară de digitalizare a companiei și a impactului pe care îl va avea asupra activității companiei, dar și al angajaților. Este important să aibă o strategie de management al schimbării și de comunicare eficiente, prin care să transmită angajaților în mod transparent mesajul într-un mod constructiv.

Pe lângă viziune, empatie și adaptabilitate, pentru a reuși în această sarcină managerii au nevoie de o bună înțelegere a procesului de transformare digitală, de cunoștințe solide de managementul schimbării și de abilități de comunicare excelente. n



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite