Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Technology >> Diverse >> Stiri si comunicate

Ce este nou in Adobe Photoshop?

19 Martie 2021



Luna aceasta se face un an de când evenimentele și conferințele s-au mutat aproape exclusiv pe online. Desigur, cele care se puteau muta sau pentru care transformarea în versiune digitală era o variantă mai bună decât deloc.
Chiar dacă evenimentele virtuale nu sunt întotdeauna formula ideală, ca orice situație de viață prezintă și părți pozitive. Avantajul major al evenimentelor online constă în ușurința participării din punct de vedere al auditoriului (fără deplasări, taxe reduse de participare etc) și - cel mai probabil - costuri mult mai reduse pentru organizator.
Ar fi interesant de văzut dacă pe segmentul de business - unde oricum atragerea unui public țintă relevant era o mare de cap și înainte de pandemie, unde lipsa de timp și de interes cu greu puteau fi compensate printr-un conținut catchy, daca nu chiar entertaining - transferul în virtual a simplificat sau a adus vreun plus valoare. Altfel spus, dacă posibilitatea de a fi la un click distanță de un eveniment anume s-a tradus prin rate mai bune de participare sau dacă - în medie - un individ a participat la mai multe evenimente decât în anii anteriori. Mă rog, asta este cu totul altă poveste...
Personal am folosit oportunitatea evenimentelor online și - în ceea ce mă privește - am reușit să intru la mult mai multe evenimente și conferințe decât în alți ani. Dintre toate evenimentele la care m-am logat (nu spun participat pentru că ar fi complet incorect... sincer, în cele mai multe situații am fost doar un privitor pasiv în spatele unui ecran) cu siguranță Adobe MAX este detașat câștigătorul, atât pentru conținut, cât și pentru organizare. Trei zile pline de sesiuni, pentru graficieni și prietenii lor, cu opțiunea de a adăuga în agendă și de a (de)selecta o anumite sesiune în caz de concurență, cu multă culoare și acțiune...

Sesiunile sunt inca disponibile: https://www.adobe.com/max/2020/sessions.html

Ar fi momentul să menționez că am cunoștințe absolut elementare-spre-zero legate de grafică. Dar ca în orice agenție mică, mă lovesc zilnic de fișiere de grafică (fie digitale, fie pentru tipar) peste care - înainte de a le trimite clientului – îmi arunc o privire. Uneori îmi dau cu părerea; părerea mea se bazează pe un elementar bun simț, pe un minunat curs opțional de Istoria Formelor pe care l-am consumat acum o mie de ani, pe cunoașterea clientului, a așteptărilor acestora și mai ales a ghidurilor de identitate vizuală. Mă rog... am ajuns să deschid fișiere .psd sau .ai pentru că era nevoie RAPID de o schimbare minoră sau de un semn diacritic. Și în acest context, atunci când am primit invitația la Adobe MAX m-am gândit că ar fi o excelentă oportunitate să învăț ceva nou. Sau măcar să aflu de la cei mai buni ce este considerat cool sau trendy, atunci când vine vorba de grafică publicitară. Așa că m-am înscris la aproximativ 10 sesiuni din peste 300 din program, unele aplicate, altele mai conceptuale.
Ar fi complicat să fac acum un rezumat al informațiilor obținute. Oricum, ce pot să vă spun este că a meritat timpul!
Dovada? Am aflat cel puțin 3 “șmecherii” pe care le poți face in Adobe Photoshop. Și nu doar am aflat că se pot face, ci am și văzut cum se fac, iar apoi cu aplicația deschisă le-am și exersat. Unele au mers mai simplu, altele le-am lăsat pentru cunoscători.

Iată care mi s-au părut cele mai interesante opțiuni introduse de Adobe in Photoshop la finele anului trecut:
1. posibilitatea de a selecta automat obiecte sau persoane, cu opțiunea de finisare manuala (select - object). Cu un singur click, poate fi selectat un obiect sau o persoana din imagine, apoi poate fi scos din imagine sau înlocuit, aplicație poate să completeze spațiul rămas gol așa încât să nu i se simtă lipsa. Un soi de magie, dintr-o apăsare de buton.
2. posibilitatea de a selecta și înlocui fundalul (select - sky). Mi s-a părut o opțiune foarte interesantă, pentru că deseori găsești o imagine de stoc care ți se potrivește cu mesajul, dar ai vrea un fundal mai luminos și te încurcă norii. Nimic mai simplu, acum îți poți crea o galerie de “ceruri” sau poți folosi sugestiile aplicației. Depinde cât ești de pretențios.
3. funcții avansate de filtrare (filter-camera raw filter & filter - neural filter). Cu siguranță, cele mai spectaculoase funcții introduse în 2020 de Adobe în Photoshop sunt cele de filtrare. Camera Raw Filter oferă multiple posibilități de a schimba luminozitatea, încărcarea cromatică sau vignetare. Neural filters, în schimb, sunt cireașa de pe tort! Aplicat pe un portret, acesta poate nu doar să scoată ridurile sau coșurile de pe față fără nici un tratament cosmetic; poate schimba expresia feței, poate întineri sau îmbătrâni, poate schimba direcția privirii sau a lumini, poate scoate sau adăuga fire de păr pentru cei interesați sau poate transfera machiajul. O funcție cu risc de amuzament, și chiar dacă la nivel lucrativ nu îi găsesc prea multe aplicații, mă gândesc că a solicitat destul de multă muncă și IA.



Deși lansate la finele lui 2020, o parte dintre opțiuni (mai ales cele legate de filtre) sunt înca marcate ca BETA - ceea ce înseamnă că Adobe fie continuă să le dezvolte, fie parțial le-a cam abandonat din lipsa de interes al utilizatorilor.
Oricum ar fi, abia aștept următorul Adobe MAX!



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite