Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Rețeta succesului Tremend: Evoluție rapidă, creștere organică și extindere la nivel european

21 Aprilie 2021



Creșterea cifrei de afaceri cu 40%, un nou birou deschis la Bruxelles și nominalizarea pentru a patra oară consecutiv în topul Financial Times 1000 al celor mai dinamice companii din Europa. Cum poate o companie românească să obțină astfel de rezultate într-un an în care pandemia a avut un impact economic de amploare am aflat de la Dan Dorneanu, Director of Engineering Tremend Software Consulting.

Tremend a anunțat recent o creștere a cifrei de afaceri cu peste 40% pentru 2020, an în care majoritatea companiilor au încercat să se mențină pe linia de plutire. Care sunt factorii care au susținut această evoluție?

Mai puțin de 50% din cifra de afaceri înregistrată anul trecut a provenit din business-ul derulat în România, iar expansiunea business-ului pe plan internațional – prin creșterea echipei de vânzări și reorganizarea pe patru direcții majore (Financial Services, Technology, Public Sector și Retail&Consumer) – precum și faptul că, în general, clienții noștri sunt organizații de tip enterprise, din industrii variate, au făcut ca impactul crizei sanitare asupra business-ului nostru să fie minim. Focusul nostru pe domeniul financiar-bancar, dar și faptul că am devenit partener tehnologic pentru Comisia Europeană au reprezentat alți doi factori importanți care au susținut evoluția ascendentă a Tremend. Un element cheie al succesului nostru a fost dat însă de viteza și agilitatea cu care ne-am adaptat oferta la cererea pieței: ne-am concentrat eforturile pe sprijinirea companiilor în zona de Business Continuity și am lansat într-un timp foarte scurt produse proprii, ușor de implementat, precum TORP, ObservED sau aplicații de telemedicină, care permit organizațiilor nu doar să rămână relevante pe piață, dar și să treacă la următorul nivel de competitivitate.

Adaptarea la nevoile curente ale pieței
În contextul evoluției cererii, spre ce tipuri de tehnologii se concentrează în prezent atenția în mod predilect?
Din ce am remarcat până acum, în proiectele dezvoltate accentul e pus pe implementarea soluțiilor ce asigură o comunicare facilă între companie și clienții sau partenerii săi. Cererea pentru aplicații mobile sau proiecte de tip portal a crescut semnificativ în ultima perioadă și există un interes crescut și pentru aplicațiile de telemedicină. Ne așteptăm la o creștere în această direcție și în 2021. Totodată, observăm un trend ascendent în rândul companiilor de a migra infrastructura internă în Cloud, dar și un interes sporit în zona de Business Continuity și a tehnologiilor de automatizare, cum ar fi Robotic Process Automation (RPA).

Conform clasamentului DESI realizat de Eurostat, suntem deficitari în ceea ce privește adopția de tehnologie în mediul de afaceri, dar și la dezvoltarea serviciilor electronice pentru cetățeni.
Credem că acest lucru se va schimba în viitorul apropiat. Contextul actual a fost un adevărat test de rezistență în majoritatea sectoarelor și a focalizat atenția instituțiilor și companiilor către tehnologie, pentru adaptarea rapidă la noua realitate. De aceea, în 2021, ne așteptăm la o creștere a digitalizării sectorului public din România și la integrarea cu sistemele informatice europene. Anul trecut, eforturile în această zonă au fost concentrate mai degrabă pe soluții de avarie, cu cost redus. Însă, pentru 2021, credem că vom vedea o creștere a investițiilor, în special în zona de interconectivitate între instituțiile statului și ne dorim să ne implicăm în tot acest proces de transformare digitală și inovare a proceselor din cadrul instituțiilor publice. Considerăm oportună însă crearea de parteneriate între sectorul public și privat în zona de consultanță pentru transformare digitală.

Expansiunea continuă
Ați deschis anul trecut un birou la Bruxelles. Ce pondere au, din punct de vedere al profitului, soluțiile livrate în cadrul proiectelor europene?
În 2020, 13,5% din cifra de afaceri a companiei a provenit din proiectele semnate pentru Comisia Europeană. Prin prezența ca furnizor de servicii IT pentru instituțiile europene, ne-am consolidat stabilitatea pe această piață și totodată am întărit încrederea clienților în serviciile și produsele oferite de noi. Majoritatea proiectelor din Luxemburg și Belgia sunt proiecte de integrare, cu contracte fixed-price și de tip managed services. Post-pandemie, biroul de la Bruxelles ne va ajuta să dezvoltăm și contracte de tip intra-muros, care ne vor consolida poziția de consultanți de top pe zona de strategie și implementare pentru proiecte software complexe, programe de inovație și management de produs. Biroul din Bruxelles a devenit totodată un element-cheie în strategia de dezvoltare a proiectelor noastre pe zonele de Public Services și e-Learning.

V-au ajutat în acest sens nominalizările în clasamentele regionale, precum Deloitte Technology Fast 50?
Premiile din clasamentele regionale contribuie seminificativ la creșterea vizibilității brandului. Anul trecut am devenit compania de tehnologie cu cea mai mare creștere din România, în topul Deloitte Technology Fast 500 EMEA, și am primit distincția Impact Star în clasamentul Deloitte Technology Fast 50 CE pentru inovație și impactul pozitiv asupra societății. Totodată, am intrat pentru a patra oară consecutiv în topul Financial Times 1000 al celor mai dinamice companii din Europa.

Ingredientele succesului
Cât de mult a contribuit modelul de business la creșterile succesive înregistrate în ultimii ani?
Modelul de business Tremend este parte vitală a creșterii companiei, alături de echipa puternică. Am evoluat rapid, dar am crescut organic – nu am ars etape, am măsurat fiecare pas și fiecare reușită și am învățat să reducem riscurile. Am crescut valoarea cifrei de afaceri și, odată cu aceasta, ne-am extins și echipa. Avem specialiști bine pregătiți pentru găsirea de soluții și care au abilitatea de a gândi creativ.



Care considerati ca sunt avantajele competitive proprii Tremend în acest sens?

În primul rând am făcut investiții în produse care au adus valoare adăugată clienților noștri și care ne-au ajutat să construim relații de parteneriat pe termen lung. Pe de altă parte, oferim o suită extinsă de servicii de consultanță, avem expertiză solidă și experiența care ne ajută să trecem dincolo de limitele unde s-ar opri în mod normal livrarea. Totodată, putem oferi clienților noștri echipe felxibile, care pot fi scalabile facil și capabile să livreze soluții la cheie.

În ultimii ani v-ați extins constant echipă. Cum reușiți, în condițiile deficitului acut de specialiști IT de pe piața forței de muncă?
Pandemia a facilitat recrutarea în afara Capitalei și am reușit în 2020 să creăm o echipă numeroasă și în alte orașe din țară. Adițional, ne dorim extinderea recrutării de ingineri IT în Republica Moldova, Ucraina și Serbia. O altă strategie pe care o vizăm este reconversia profesională, din alte domenii non-IT, prin intermediul cursurilor specializate, susținute de experții noștri. Am avut deja două ediții de succes alte cursului de începători pe Quality Assurance pentru soluții software și ne propunem să extindem acest program și pe alte discipline.

Previziuni și direcții de dezvoltare

Cum se prefigurează 2021 din perspectiva Tremend?

În 2021 ne dorim să menținem același ritm de creștere ca în anii precedenți. Avem în plan extinderea și dezvoltarea la nivel global în zone precum Financial Services, Public Services, Retail & Consumer, Telecom, Chip Design Verification, Semiconductors și servicii pentru Comisia Europeană. Vom continua să investim în zona de R&D, precum și în dezvoltarea de produse proprii, bazate pe tehnologii de ultimă generație precum Machine Learning, Inteligență Artificială, Cloud, NLP, pentru a ne susține în continuare clienții în procesul de transformare digitală, prin soluții inovatoare. Totodată, observăm o creștere a cererilor de proiecte pe tehnologii Microsoft, atât pe infrastructura Azure, cât și pe .NET. Core business-ul nostru rămâne însă consultanța pe proiecte software, în care se concentrează cea mai mare parte a expertizei noastre, iar prioritatea este să ne continuăm dezvoltarea pe zona de servicii financiare și să ne extindem, cu precădere, pe piața din SUA, dar și din Europa de Vest. Continuăm totodată să investim în dezvoltarea propriilor produse, precum TORP, platforma de înrolare digitală a utilizatorilor, către noi clienți în aria bancară și utilizarea platformei low-code în proiecte noi de dezvoltare de proiecte software. Pentru 2021 ne propunem lansarea a două noi produse proprii: o platforma low-code și o platformă de planificare și monitorizare a metricilor de calitate pentru proiecte, car vor susține crearea unui nou revenue stream din licențierea produselor proprii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite