Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SOA asigura avantajul competitiv intr-o banca

23 Octombrie 2006



Ce este SOA?


SOA (Service Oriented Architecture) este in primul rand un concept. Nevoia acestui concept a aparut in incercarea de a acoperi acea diferenta dintre cerintele zonei de business si capabilitatile zonei de IT. Puntea se realizeaza printr-un set de servicii IT aliniate cu cerintele de business, utilizand un set de principii, tehnici si modele de proiectare. Implementarea se regaseste in tools-uri informatice, dar acestea sunt secundare.


Scopul SOA este de a crea un concept fundamental pe baza caruia sa se stabileasca un cadru de procese si tehnologii pentru a asigura acea Calin_Ranguevolutie in dezvoltarea software care sa asigure integrarea, dezvoltarea si intretinerea unor sisteme heterogene (multe si diferite platforme, tehnologii si aplicatii).


Arhitectura orientata spre servicii (SOA) nu este o revolutie, ci este o evolutie. Din acest motiv isi poate produce efectele imediat, evitand durerile oricarui inceput de la zero. Nu inlocuieste ceva vechi, nu schimba din temelii sistemele precedente, ci le asigura flexiblitatea necesara unei piete in continua schimbare, din ce in ce mai matura si pretentioasa.


Calin Rangu, PhD Director Raiffeisen Bank
Vicepresedinte CIO Council Romania


SOA este un element care asigura aparitia inovatiei. Dar nu a inovatiei tehnologice, ci a inovatiei in zona de business, care sa asigure avantajul competitiv. De fapt, ce este acest avantaj competitiv? Ceva mai simplu decat multi se asteapta. Avantajul competitiv este dificultatea majora pe care o intampina competitia de a copia un model care si-a aratat eficienta, care a penetrat piata si a generat o noua nevoie. Nevoile pietei sunt intrinseci, in stare dormanda. Acea inovatie care este declansatorul constientizarii nevoii de catre piata si care ii poate da un raspuns rapid, asigura avantajul competitiv.


De ce e nevoie de SOA?


Implementarea corecta a principiilor SOA asigura:


* Eficienta prin flexibilitate, prin automatizare si integrarea proceselor de business


* Reducerea costurilor prin reutilizare a ce s-a dezvoltat mai inainte si nu prin reinventarea si dezvoltarea de la zero pentru fiecare nou produs sau canal de distributie



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite