Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Angajatii cheie vs angajatii problema

23 Octombrie 2006



Doua categorii opuse, care reusesc in egala masura sa focuseze atentia specialistilor HR, angajatii “cheie” si cei “problema” influenteaza in mod cert atmosfera si mediul de lucru care ii inconjoara.


Angajatii cheie


Angajatii cheie sunt cei care contribuie esential la dezvoltarea organizatiei. Sunt fie de la inceputul afacerii, fie s-au alaturat ulterior si au contribuit rapid la cresterea companiei. Contrar opiniei generale, persoanele cheie ale unei companii nu sunt numai manageri de top. Pot fi specialisti in domenii de nisa, cercetatori sau chiar lideri informali ai unui grup. Sunt in principal cei care au puterea de a influenta si de a impune opinii/ strategii pertinente.


Focusul strategiei de HR in ceea ce ii priveste consta in motivarea continua si in pastrarea lor pe termen lung. Din pacate, managementul romanesc bazat pe persoane cheie consta preponderent in grija de a oferi pachete salariale si de beneficii adecvate. Acesta este doar un prim pas in motivarea si pastrarea acestei categorii profesionale. Statutul persoanelor cheie este adesea relevat de masini de serviciu, gadget-uri de ultima generatie, asigurari de sanatate/ viata generoase, insa cati dintre acesti oameni sunt implicati real si total in luarea unor decizii strategice de business?


Retentia angajatilor cheie reprezinta un subiect sensibil, intrucat in ciuda atentiei si beneficiilor care li se acorda, sunt la fel de “supusi greselii” de a parasi compania ca si ceilalti. Totusi, plecarea lor lasa cele mai adanci si mai greu de acoperit goluri, chiar daca exista planuri de succesiune.


Valentina Neacsu - Senior Consultant


Este clar ca in cazul unui management HR eficient, angajatii cheie parasesc compania numai atunci cand obiectivele proprii si cele ale companiei nu converg. Implicarea in luarea deciziilor strategice de business din sectorul lor de activitate atenueaza insa acest risc.


Managementul bazat pe persoane cheie reprezinta un deziderat spre care numeroase companii tind. Inovatia, increderea in oameni si in capacitatile lor uimitoare, deschiderea - sunt valorile care pot genera resurse valoroase in cadrul companiei.


Angajatii problema


Angajatii problema sunt cei care “trag in jos” ipotetic echipa/ departamentul din care fac parte. Ipotetic, pentru ca intr-o companie in care mecanismele sunt functionale, efectul acestor persoane este minimal si consta in special in alterarea atmosferei de lucru, a climatului organizational. Rar se intampla catastrofe organizationale precum pierderea clientilor importanti, scurgeri de informatii vitale si altele. Considerati oile negre ale companiei, de multe ori aceste oi negre devin mai gri atunci cand isi schimba locul de munca. Care sa fie cauza? Oamenii reactioneaza diferit in conjuncturi diferite, asa ca atat managerii, cat si individul “problematic” detin in egala masura puterea de a trece acest obstacol prin inducerea unor schimbari de atitudine si comportament.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite