Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Transformarea digitală a educației, de la deziderate europene la formule practice cu aplicabilitate națională

23 Septembrie 2021






Proiectul urmărește crearea și implementarea unui nou concept privind evaluarea candidaților și cursanților instituțiilor de formare profesională din cadrul Poliției Române prin automatizarea și digitalizarea metodelor și tehnicilor de evaluare. În acest sens, va fi realizată o platformă digitală securizată pentru examinările online și offline, care va permite evaluarea testelor grilă aplicate. Sistemul va utiliza tehnologia de identificare facială, iar datele vor putea fi colectate, prelucrate și analizate rapid. Se va obține astfel o creștere a credibilității sistemului de evaluare prin automatizarea proceselor de evaluare a testelor/chestionarelor utilizate, eliminându-se astfel subiectivismul și riscul de eroare umană. Pe de altă parte, proiectul crește eficiența activității prin reducerea consumului de resurse și îmbunătățirea timpului de obținere a rezultatelor, analizelor și statisticilor. Nu în ultimul rând, FAST asigură respectarea măsurilor de distanțare socială și evitarea contactului direct dintre evaluat și evaluator, precum și continuitatea activităților de formare profesională.

Principalii beneficiari ai proiectului sunt candidații la examenul de admitere în școala de poliție și, ulterior, elevii școlii, pe parcursul evaluărilor parțiale și finale. Tot din grupul țintă fac parte și studenții Academiei de Poliție și cursanții celorlalte instituții de formare profesională a polițiștilor din România, precum și candidații la admiterea în aceste instituții. În cadrul Poliției Române, sistemul va putea fi folosit și în testele aplicate polițiștilor pe parcursul evaluărilor profesionale periodice sau a diverselor cursuri de carieră la care participă. La nivel național, rezultatele proiectului vor putea fi transferate, ca bune practici, și altor instituții din sectorul apărare, ordine și siguranță publică în procesul de selecție și formare profesională.



„Strategiile naționale în educație și formare profesională, dar și în domeniul apărării și ordinii și siguranței publice, au la bază strategiile europene. Deși domeniile și nivelurile instituțiilor partenere sunt distincte, activitățile specifice sunt interdependente și necesită o colaborare adecvată pentru a găsi soluții comune la provocări comune. Din acest motiv este necesară o abordare transnațională și cros-sectorială a strategiilor de evaluare din procesul de învățământ și a digitalizării instrumentelor utilizate în cadrul acestora“, ne-a exlicat Comisarul-șef de poliție Alice Popa, ofițer de relații publice și internaționale în cadrul proiectului FAST.

După cum se poate observa, cele două proiecte prezentate se remarcă nu doar prin rezultatele propuse și obținute deja, ci mai ales prin capacitatea de a inspira și genera inițiative similare. Iar efectul de multiplicare pe care îl pot genera la nivel național poate susține creșterea amplorii procesului de transformare digitală a educației din România, contribuind la reducerea discrepanțelor existente.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite