Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Study in Romania – un brand de țară și un instrument de diplomație culturală pentru sistemul românesc de învățământ superior

20 Octombrie 2021



Sistemul românesc de învățământ superior se confruntă de peste 10 ani cu o serie de provocări, precum scăderea populației studențești, competiția la nivel global cu alte universități pentru atragerea de studenți și, cel mai recent, impactul COVID-19. În contextul scăderii numărului de studenți cauzat de declinul demografic, rata mică de promovare a examenului de bacalaureat, dar și de abandon și migrație, necesitatea atragerii studenților internaționali, pe lângă cei din România, devine dintr-un deziderat o necesitate pentru progresul învățământului superior.

În acest context a apărut și nevoia unei abordări unitare privind promovarea ofertei educaționale. Platforma StudyinRomania (www.studyinromania.gov.ro sau www.sir.gov.ro) a devenit astfel instrumentul și brandul central de promovare a României ca destinație de studiu pentru tinerii din afara țării. Acest lucru a fost posibil si datorită Consiliului Național al Rectorilor și a altor instituții centrale precum Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), care au ințeles nevoia internaționalizării și au susținut și promovat brandul StudyinRomania.
Astfel, StudyinRomania e considerat astăzi un instrument de diplomație culturală și totodată un instrument de dezvoltare a internaționalizării educației, dar și de creștere a participării în învățământul superior românesc.
Principalele obiective ale StudyinRomania sunt:
- atragerea de studenți internaționali, promovând astfel internaționalizarea educației, cât și creșterea diversității,
- creșterea vizibilității ofertei de studiu, dar și a condițiilor de trai și a condițiilor de lucru în România, prin transparentizare și promovarea facilităților oferite la nivel național;.
- creșterea participării tinerilor români din diverse medii la învățământ superior.
Rolul StudyinRomania este multi-dimensional, pe de o parte promovează România ca destinație de studiu, oferind informații despre oferta educațională românească, iar pe de altă parte susține universitățile românești, prin oferirea unei imagini umbrelă sub egida căreia să se poată promova la nivel internațional.

Scurtă evoluție
Platforma StudyinRomania a fost dezvoltată de UEFISCDI în cadrul proiectului „Internaționalizare, echitate și management universitar pentru un învățământ superior de calitate” – IEMU, coordonat de UEFISCDI în perioada aprilie 2014 – septembrie 2015. StudyinRomania a fost lansat în 2015, moment în care au fost introduse, de către universități, informații despre aproximativ 1.000 de programe de studiu.
2021 este anul în care StudyinRomania sărbătorește șase ani de la momentul lansării, iar în platformă sunt prezentate peste 3.760 de programe de studiu în limba română, engleză, franceză, germană, spaniolă și maghiară, disponibile la nivelul a peste 47 de universități de stat și private. Începând cu anul 2017, universitățile românești participă la târgurile internaționale de atragere a studenților internaționali sub umbrela StudyinRomania, iar platforma este considerată drept punctul principal de informare pentru studenții internaționali inclusiv de către Comisia Europeană.
Coroborat cu eforturile Ministerului Educației și a universităților, în această perioadă numărul studenților internaționali a crescut cu 27% de la 23.6K studenți internaționali în universitățile de stat în anul 2015/2016 la 30.1K studenți internaționali în universitățile de stat în anul academic 2020/2021.



La începutul lunii mai, anul curent, UEFISCDI a realizat și prima campanie integrată de promovare și atragere de studenți internaționali. Atunci a fost lansat primul clip video de promovare o ofertei educaționale românești, în comunicarea căruia au fost angrenate universități, instituții publice, lideri de opinie din diverse domenii, presă, cât și Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul ambasadelor. Clipul video a fost promovat pe platformele de Facebook (Fb.com/StudyinRomania.gov.ro), Instagram (IG.com/studyinromania.now, Youtube (StudyinRomania), Twi-
tter, LinkedIn, cât și la TVR Internațional, unde a fost difuzat timp de trei luni, cu scopul de a ajunge la tineri etnici și potențiali studenți internaționali. Acesta a devenit și elementul central al noului design
www.studyinromania.gov.ro.



În urma acestei campanii integrate au fost observate câteva beneficii și anume:
- Efortul comun oferă rezultate: peste 40 de institutii și organizații au promovat clipul video, dintre care 34 de universitati publice și private și alte institutii publice, precum ambasade, organizații studențești, Institutul Cultural Român, Comisia Națională a României pentru UNESCO, Direcția Românii de Pretutindeni, etc.
- A crescut numărul de vizitatori pewebsite cu 93% comparativ cu aceeași perioadă dinainte de înscrieri (mai– septembrie 2018).
- Top 20 al țărilor din care au fost cei mai mulți vizitatori pe website (exceptând România): Bangladesh, SUA, India, Pakistan, Maroc, Sri Lanka, Franta, Algeria, Nigeria, Egipt, Tunisia, Turcia, Germania, UK, Indonezia, Siria, Irak, Grecia, Emiratele Arabe Unite, Liban.




StudyinRomania 2.0

În 2021 UEFISCDI va lansa o nouă versiune a StudyinRomania 2.0, care vine cu o serie de facilități privind interconectarea platformei cu alte baze de date și platforme dezvoltate de UEFISCDI: Registrul Matricol Unic (RMU – www.rei.gov.ro), platforma naţională de colectare a datelor statistice pentru învăţământul superior (ANS – www.date.invatamant-superior.ro). Acest lucru a fost posibil prin intermediul proiectului „Calitate în învățământul superior: internaționalizare și baze de date pentru dezvoltarea învățământului românesc”, implementat în parteneriat cu Ministerul Educației și cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (POCU).



Cea mai vizibilă modificare este interfața. Aceasta este mai prietenoasă din punct de vedere al structurării informației, adaptată la noile tipuri de design, facând vizualizarea pe telefoanele mobile (mobile friendly) mai ușoară și sigură, având în vedere nevoia de securitate în momentul interconectării bazelor de date.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite