Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

eART35 - Un ghid de supraviețuire īn era Internetului

11 Noiembrie 2021




Într-un timp scurt, presiunea pandemică a aglomerat spațiul virtual cu puncte culturale, dincolo de oferta anilor ’90 și 2000, care cuprindea centre digitale (ZKM, Karsluhe, Germania, Ars Electronica, Linz, Austria) sau muzee virtuale (Muzeul Artei Computaționale, MOCA New York, Muzeul de Artă Digitală, Zurich, Elveția). Încă de la începutul anului trecut, marile galerii de artă au investit în noi rețele de vânzări și în soluții avansate care să recompună vernisajele în realitatea virtuală și augumentată. Școlile au pus la punct platforme de învățare și metode de lucru adaptate unei noi ere, dominate de viteză și hiperconectivitate. Cultura și educația evoluează într-o lume în schimbare. Biopoliticile devin noi criterii de ierarhizare comunitară, iar concepte noi, cum ar fi communovirus, surprind nuanțe inedite ale divergențelor dintre liberalism și socialism, lansând, totodată, noi tipuri de solidaritate socială. Izolarea devine, în mod paradoxal, o cale de a experimenta unitatea.


„Ne-am propus să investigăm șansele artei și ale teoriei de a funcționa online. Ne-am întrebat cum se va schimba experiența artistică în lipsa vernisajelor și prin ce mutații va trece sistemul de educație, ce va mai presupune ideea educației ca experiență în lipsa pauzelor în care studenții schimbă, de obicei, notițe și comentează ultimele cărți, filme sau lucrări. Avansul tehnologic deja crease unele premise pentru aceste tendințe, iar perioada de criză a accelerat acest proces. A venit vremea să ne întrebăm, printre multe altele, dacă este cu adevărat necesară fărâmițarea comunicării cu Gen Z în secvențe de 15 minute, tehnică ce pare să instaureze o eră fast learning. Ne întrebăm dacă în România s-ar putea aplica conceptul ELIA extended art student, un profesionist cu abilități extinse, pregătit pentru abordări multidisciplinare. Sau care sunt modificările necesare în setul tradițional de abilități ale unui artist sau teoretician din domeniu pentru adaptarea la o lume a transdisciplinarității, marcată de instabilitate socială și mutații culturale”, spun Raluca Oancea Nestor și Raluca Paraschiv, coordonatoare al acestui proiect, lectori ai Universității Naționale de Arte din București și cercetători în zona interdisciplinară de confluență a teoriei cu antropologia și arta vizuală.

Fragmente din dezbaterile organizate în România vor fi disponibile, începând de săptămâna viitoare, pe site-ul proiectului: http://www.eartheory.ro/eART35/



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite