Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Calitate Non Stop - asigurarea si imbunatatirea calitatii

23 Octombrie 2006



Gata, am obtinut certificarea! Am trecut cu bine auditul si acum pot sta linistit! Cam aceasta este mentalitatea managementului companiilor, dupa ce au certificatul de calitate in mana. Din nefericire (as adauga eu), lucrurile nu ar trebui sa se intample asa, mai ales ca greul de-abia acum incepe! Pentru o mentinere a calitatii la un nivel ridicat este nevoie de o imbunatatire continua a calitatii produselor si serviciilor, iar acest lucru nu se realizeaza fara efort. Va trebui sa adoptati o noua filozofie, renuntand la “nivelul acceptabil” al calitatii. In UE nu putem supravietui cu astfel de concepte si ma intreb daca autohtonul “merge si asa” isi are zilele numarate.


Atentie, manageri!


Teodor_NituDupa cum scriam, mentinerea si imbunatatirea calitatii intr-o organizatie este un proces continuu la care trebuie sa ia parte intreaga echipa. Bine inteles ca managerul de calitate si managerul executiv al organizatiei joaca un rol foarte important in acest proces, insa ei nu pot face totul. Trebuie ca fiecare angajat sa constientizeze, in primul rand, ca acest sistem de management ii face viata mai usoara, si, in al doilea rand, ca daca va “pune umarul” sa ajute ca sistemul sa aiba rezultatele scontate, va putea avea si el beneficii mai mari.


Teodor Nitu


Managerii de pe orice nivel trebuie sa lucreze cot la cot cu oamenii pe care ii coordoneaza pentru a realiza obiectivele propuse. Comunicarea neformala in cadrul organizatiei poate asigura unui manager eficienta in procesul de imbunatatire a calitatii. Compania trebuie sa asigure tuturor angajatilor sai instrumentele necesare pentru desfasurarea tuturor activitatilor intr-un mod corespunzator, un sistem informational optim cu o securitate eficienta, precum si imbunatatirea continua a calitatii produselor si serviciilor, pe baza unui plan de business, pentru a putea deveni competitivi pe piata si pentru a putea “ramane in afaceri”. Convingeti-i pe ceilalti de necesitatea imbunatatirii calitatii tuturor proceselor. Prin unicul fapt ca managerul a inteles necesitatea modificarilor structurale si calitative, organizatia a facut un pas urias inainte! Tineti-o tot asa!


7 Zero – ce inseamna imbunatatirea continua a calitatii


Zero produse neconforme Inseamna depistarea tuturor produselor neconforme inaintea livrarii. Fiecare produs neconform determina nemultumiri si contribuie la scaderea treptata a increderii si satisfactiei clientilor. Aprecierile negative la adresa unui produs sau serviciu se propaga foarte repede (underground!) si determina reactii negative nu numai din partea clientilor fideli, ci si din partea celor potentiali. Concluzia: livrarea de produse neconforme poate duce la o degradare a imaginii companiei si a brand-ului, avand ca efect, in ultima instanta, scaderea vanzarilor si a cotei de piata.


Zero rebuturi


Inseamna (mai ales pentru producatori) un accent deosebit pe actiunile preventive, astfel incat dupa fiecare etapa a procesului de productie sa rezulte componente care sa corespunda exigentelor clientului. Se diminueaza astfel nu doar costurile, ci si pierderile, iar produsul finit va avea, cu siguranta, “zero defecte”.


Zero caderi ale sistemului informational



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite